Bestie
Ring a dva, co se perou na život a na smrt.
Dva, kterým bylo přisouzeno, že se hodí jen ke zraňování a zabíjení.
Dva, kterým bylo přisouzeno, že se hodí jen k tomu, aby byli zraňováni a zabiti.
Staré jizvy na těle i na duši. Bolest a nové krvavé rány.
Cáry masa a kůže, visící ze zraněných těl.
Smrtelná únava a skelný pohled.
Vysílení a pak pobídka „doraž toho druhého“.
Toho, co je na tom jen o trochu hůř než ty.
Zabíjej i když jsi zoufale unavený a bolavý.
Zabíjej i když vůbec nechceš.
Zabíjej nebo tě zabijí. Trp a přinášej utrpení.
A to všechno jen proto, aby bestie měla svůj díl adrenalinu, řevu a pobavení. Aby bestie vydělala pár korun. Aby bestie měla pocit, že se nenudí.
Proto jsi prohrál svůj život. Proto jsi nemohl vyrůst v bytost, co nemusí mít tělo plné bolavých jizev. Proto nesmíš mít rád a nesmějí mít rádi tebe.
To proto, že máš krvácet a umřít.
Proto nesmíš běhat za balónkem a mazlit se.
Proto je z tebe vraždící stroj.
To proto, že bestie se chce bavit.
Potemnělá ušmudlaná místnost. Plná lidského řevu, gest a pachu psí krve. Dva psi, kterým jde o život.
A spousta spokojených lidských bestií. Třeští oči a chraptí z řevu.
Chtějí vidět krev a umírání. Nekrvácí a neumírají přece oni.
Když tyhle věci vidím, je mi nanic a strašně bych si přála alespoň na malou chvíli otočit role. Ty lidské bestie nutit pro zábavu druhých svést boj o vlastní život. Aby zažily tu hrůzu, tu bolest. Třeba by jim došlo, na co jim rozum nestačí. Zkuste si to představit :
Potemnělá ušmudlaná místnost. Plná řevu, gest a pachu lidské krve.
Ring a dvě bestie, co se perou na život a na smrt. Dvě bestie, kterým bylo přisouzeno, že se hodí jen k zraňování a zabíjení. Dvě, kterým bylo přisouzeno, že se hodí jen k tomu, aby byly zraňovány a zabity.
Bolest a krvavé rány, cáry masa a kůže, vysící ze zraněných těl.
Smrtelná únava a skelný pohled.
Vysílení a pak pobídka „doraž toho druhého“, toho co je na tom jen o trochu hůř než ty.
Zabíjej i když jsi zoufale unavený a bolavý. Zabíjej i když vůbec nechceš. Zabíjej nebo tě zabijí. Trp a přinášej utrpení.
A všechno jen proto, aby se ……..…......Tak počkat, počkat, tady je něco špatně!
V téhle představě mi chybí publikum. Umím si představit lidi, jak se zabíjejí a ubližují si pro zábavu jiných.
Jenže pro čí zábavu vlastně? Napadají mě zase jen lidé.
Nemůžu obrátit role. Zvířecí publikum mi prostě chybí.
Neznám žádné zvíře, které by chtělo koukat jen pro svou potěchu na takové boje o život. Nebo je dokonce iniciovat. Představte si tygra,který se domluví s dalším tygrem a donutí dvě hyeny, aby se spolu bily o život. V sázce je půl gazely a sranda pro tygry. Zváni jsou na tu podívanou všichni, kdo mohou zaplatit. Nebo proč neurčit dva buvoly a ať se poperou. Důrazně upozorňujeme, že je třeba používat rohy, aby tekla krev. Jde tu přece o zábavu pro tygry.
Mohla bych nejspíš v těchto úvahách pokračovat hodiny a hodiny napříč celou zvířecí říší. Jen by byla jedna hloupější a směšnější než druhá.
Příroda je často velice krutá. Celá je o zabíjení a boji o život. Jen ten boj má jiná pravidla. Život tu není degradován na pár minut zábavy pro bestie. Když zabíjí zvíře, jde o samotnou existenci. Není to umělé a nesmyslné, v ringu. Tahle bitva je opravdová – jde o potravu, o životní prostor pro sebe a svá mláďata. O zachování druhu.
To jen člověk se svou lidskou tváří zabíjí či nutí zabíjet z jiných důvodů.
Prý jen člověk má schopnost uvědomělé empatie, tvrdí nám vědci.
Prý jen člověk má rozum.
Pokud mají pravdu tihle vědci, měli by nejspíš rychle vyzkoumat, k jakému živočišnému druhu vlastně patří bestie.
Protože já se strašně stydím, že zatím jsou zahrnuty mezi homo sapiens sapiens.
Nejspíš jsem mohla místo psů, psát třeba o kohoutech nebo býcích, jenže tu na mě právě dotírá jeden rozmazlený mix street, co chce házet balónek.
Komentáře
(Rhapsody - Mail - WWW) Vloženo 23.02.2005, 19:03:16
Jestli víš o nějakém konkrétním případu nebo znáš někoho, kdo v psích zápasech jede, nahlas to na policii jako týrání zvířat a současně na Ligu na ochranu zvířat. Kontakt na Ligu ve tvém bydlišti ti měl poskytnout každý veterinář.
(Rhapsody - Mail - WWW) Vloženo 23.02.2005, 19:05:04
oprava: by ti měl poskytnout
(jh11 - Mail - WWW) Vloženo 23.02.2005, 20:22:45
Zajímavá myšlenka.
Člověk
pán tvorstva
pozorován očima zvířat.
Někdy pěkná ostuda.
Že by velryby o tom věděly víc?
No ale přitom se mi zdá,
že na rozdíl od jiných zvířat mají nejvíce prostoru,
aby člověka nepotkaly.
(aTeo ;) - Mail - WWW) Vloženo 23.02.2005, 22:29:50
Přijde mi to moc jednostranný - i mezi zvířaty jsou parchanti, zabíjející pro zábavu. Nechce se mi to rozvádět, tak jen malou provokaci. Pochybuju, že se tomuhle zasměješ: http://ateo.cz/frame/phpgal/pict//4.501.gif Já vím, jsem hnusnej ;)
(Greentea - Mail - WWW) Vloženo 23.02.2005, 23:38:24
No ja bych rekl ze prave ve schopnosti empatie je zakopany pes. Tygr se do gazely nedokaze vzit, tak proc by ho melo bavit divat se jak bojuje o zivot, nemluve o tom ze tygr by mel potize neco takoveho zorganizovat.
Ale ted vazne, myslim si ze nutit dve selmy aby se zavzajem zabily je mensi zlo nez napriklad velkochov drubeze. Clovek je jediny tvor schopny emoci jako takovych a to z nej dela zvire daleko vice, nez si i ta nejkrvelacnejsi zvirata dokazi predstavit a taky to z nej dela cloveka.
Dobré ráno (letinka - Mail - WWW) Vloženo 24.02.2005, 08:46:22
Pro aTea: budeš se možná divit, ale nemyslím si, že jsi nechutný. Třeba se pletu, ale jak si tak občas povídáme, nemám pocit, že bys byl člověk, kterému bude dělat potěšení přibít psa na strom za uši. A černý humor je něco úplně jiného než potřeba pro vlastní potěšení koukat na utrpení bezbranných. Černý humor je jen určitá forma toho jak se člověk vypořádává s negacemi (většinou) okolního světa. A tak proti němu vlastně nic nemám, i když je občas pořádně černý.:-))
Článek byl napsaný jednostranně. A prohlašuji, že naprosto záměrně. Já prostě (i když jsem se moc snažila) nedokázala na lidech kolem psích zápasů najít (pro ten daný okamžik) nic dobrého.Třeba něco najdeš a pak mi o tom zkus říct.Možná ti pořadatelé chtějí vydělávat peníze, aby je mohli investovat do záchrany ohrožených živočišných druhů.:-(( Prostě na tomhle konkrétním případě fakt nenajdu nic co by člověka omluvilo. A máš pravdu i ve zvířecím světě se zabíjí, jen neznám (nejsem odborník na zvířecí říši) zvíře, které by to dělalo jen pro zábavu. I tam,kde si zvířata s kořistí zdánlivě hrají, se učí. Taková kukačka je taky pěkný hajzlík nebo lev, co pozabíjí bezbranná lvíčata jen proto, aby se mohl dřív pářit a nerostla mu konkurence jiných genů. Jen to pořád není o tomtéž.
Pro Greentea: Určitě máš v něčem pravdu. Jen já si pořád myslím, že pokud jsem schopna se vcítit do někoho, měla bych chápat jak mu je. A pokud chápu jak mu je, neměla bych ho jen pro své chvilkové potěšení nechávat trpět. Podle mého je špatné nutit kohokoliv zabíjet. A zrůdy z těhle zvířat zase dělají jen lidé. Pro svojí zábavu či výdělek. Máme schopnost věci domyslet, víme co děláme, víme, jak asi tomu zuboženému tvorovi je a máme nad ním moc. A přesto se někteří z nás chovají jako bestie. Prostě nevím, proč bych si takových měla vážit. A co se týká lidství, je to opravdu strašně těžká otázka, zkoušela jsem nad tím přemýšlet tady http://www.letinka.bloguje.cz/94247_item.php.
(kitiki - Mail - WWW) Vloženo 28.02.2005, 11:13:14
Pro Letinku: Máš naprostou pravdu. Já osobně zvířata miluju a lidem, co je takovým způsobem týrají bych sekala hlavy. Obrazně řečeno :-) Nechápu, proč si lidé myslí, že jenom proto, že jsou pany tvorstva můžou zabíjet všechny okolo. Jestli to takhle půjde dál, tak za chvíli nebudou moct být pány tvorstva, protože žádné tvorstvo nebude.
Úhel pohledu (Pachollini - Mail - WWW) Vloženo 04.03.2005, 19:50:44
> Článek byl napsaný jednostranně. A prohlašuji, že naprosto záměrně. Já prostě (i když jsem se moc snažila) nedokázala na lidech kolem psích zápasů najít (pro ten daný okamžik) nic dobrého.
Zkus třeba povídky Jacka Londona, co jsem četl, když jsem byl malej, něco tam bylo.
Čímž nechci tenhle typ sadismu nijak obhajovat, vůbec, zavřít je dneska. Ale dá se pochopit, že to někdy někdo viděl jinak a proč. Opakuji, ne to tady a teď tolerovat.
BTW: jak se liší psí záposasy od něčeho, jako je třeba tohle: http://www.ohz.cz/Zviratka/repohz/peklo.html ? IMHO masově provozované týrání zvířat kvůli pár korunám.
Úhel pohledu (Pachollini - Mail - WWW) Vloženo 04.03.2005, 19:50:49
> Článek byl napsaný jednostranně. A prohlašuji, že naprosto záměrně. Já prostě (i když jsem se moc snažila) nedokázala na lidech kolem psích zápasů najít (pro ten daný okamžik) nic dobrého.
Zkus třeba povídky Jacka Londona, co jsem četl, když jsem byl malej, něco tam bylo.
Čímž nechci tenhle typ sadismu nijak obhajovat, vůbec, zavřít je dneska. Ale dá se pochopit, že to někdy někdo viděl jinak a proč. Opakuji, ne to tady a teď tolerovat.
BTW: jak se liší psí zápasy od něčeho, jako je třeba tohle: http://www.ohz.cz/Zviratka/repohz/peklo.html ? IMHO masově provozované týrání zvířat kvůli pár korunám.
Díky za (letinka - Mail - WWW) Vloženo 04.03.2005, 20:04:50
zajímavý komentář. Londona jsem četla a Bílého tesáka mi bylo líto už tenkrát, i když jinak jsem měla tyhle knížky ráda. Co se týká hospodářských zvířat je to samozřejmě další nelichotivá vizitka "pána tvorstva". Odporná ukázka toho, jaké úcty a empatie jsme schopni k těm, co tady žijí s námi. Jen já se prostě zaměřila na jedinou oblast. Nejde v jednom krátkém povídání popsat všechno špatné (ani dobré) co člověk dělá na tomhle světě. Krásný večer
Tohle nejsou lidé! (Chloe - Mail - WWW) Vloženo 07.03.2006, 23:27:19
nepovažuju člověka který jakýmkoliv způsobem týrá zvíře za lidskou bytost...je to bestie, která si nezaslouží náš soucit a odpuštění...Kde je Bůh, když dovolí aby se tohle dělo jeho dětem?Všichni lidi co ubližujou zvířatům by měli CHCIPNOUT. Nebojim se to říct nahlas...protože člověk, který ublíží zvířeti je schopný ublížit člověku....Dík všem lidem co pomáhají zvířatům!!!!!!
Tohle nejsou lidé! (Chloe - Mail - WWW) Vloženo 07.03.2006, 23:29:21
nepovažuju člověka který jakýmkoliv způsobem týrá zvíře za lidskou bytost...je to bestie, která si nezaslouží náš soucit a odpuštění...Kde je Bůh, když dovolí aby se tohle dělo jeho dětem?Všichni lidi co ubližujou zvířatům by měli CHCIPNOUT. Nebojim se to říct nahlas...protože člověk, který ublíží zvířeti je schopný ublížit člověku....Dík všem lidem co pomáhají zvířatům!!!!!!
Tohle nejsou lidé! (Chloe - Mail - WWW) Vloženo 07.03.2006, 23:29:29
nepovažuju člověka který jakýmkoliv způsobem týrá zvíře za lidskou bytost...je to bestie, která si nezaslouží náš soucit a odpuštění...Kde je Bůh, když dovolí aby se tohle dělo jeho dětem?Všichni lidi co ubližujou zvířatům by měli CHCIPNOUT. Nebojim se to říct nahlas...protože člověk, který ublíží zvířeti je schopný ublížit člověku....Dík všem lidem co pomáhají zvířatům!!!!!!
Přidání komentáře...
