Neříkej vždy co víš, ale vždy se snaž vědět, co říkáš. C.A.Claudius
REKLAMA

Co nám asi přinese brachiosauří sex?

8.05.2005
Pořád slyšíme na co všechno nejsou peníze.
Ledovce tají a tropické pralesy mizí.
Někdo nemá žádnou práci a jiný jí má ukrutně moc.
Běžné starosti.

A pak jsou tu lidé, kteří za nás řeší ty neběžné.
Někomu se zdá, že bezvýznamné.
Jinému, že nesmírně důležité.
Třeba Ing. Pavel Pavel.
Přišel na to, jak rozchodit sochy moai.
Nikdo sice neví, zda opravdu „chodily“ právě takhle, ale je to opravdu tak podstatné?
Vlastně není kouzlo těchto objevů právě v tom, že najdeme řešení?
Možná ne to historicky pravdivé, ale možné.
Takové malé vítězství člověka nad záhadou.

Zatím třeba pořád nevíme, jak je na tom Sfinga se svou hlavou.
Proč je její hlava zachovalejší, než pískem chráněné tělo?

A jak se stavěly pyramidy?
A možná by nás to ani nemuselo zajímat.
Proč vlastně řešit prastarou sochu, co civí z písku, když je kolem tolik důležitějšího a aktuálního?

Nebo prof. Bedřich Hrozný.
Co to může být za podivína, když věnuje velkou část svého života písmu a jazyku nějaké zaniklé civilizace?
Vyřeší snad Chetité, jak zbavit Zemi malárie či AIDS?
Jak nakrmit třetí svět či zrekonstruovat vrstvu ozónu?
A můžeme vůbec předem říci, že nevyřeší, dokud neporozumíme jejich řeči?

Nebo takový slovutný a vážený pan profesor zoologie Halstead, který se věnuje pěknou řádku let kopulaci.
A ještě na to dostává granty.
A přednáší o tom na vědeckých konferencích.
Na těch paleontologických.
Tenhle pán už roky přemýšlí, jak asi kopulovali dinosauři.
Ono to totiž jen vypadá jednoduše.
Schválně, zkuste se na chvilku uvelebit a představte si třeba
Brachiosaura.
Ohromná váha a samice, co má velký tvrdý neohebný ocas.
A tak vědecké týmy přemýšlejí „jak vlastně?“.

Jenže ti veleještěři, resp. jejich kosterní pozůstatky, jim to fakt neusnadňují.
Byli moc těžcí, aby si mohli lehat nebo se opírat jeden o druhého.
Nejspíš je tu hypotetická možnost, že to řešili třeba jako sloni.
Odpůrci této hypotézy, ale spočítali pravděpodobnost s jakou by váha samce zlomila partnerce páteř.
Prý asi tak tři ku jedné.
Prima vyhlídky na romantické zachování rodu.
Nezdá se vám?

A taky ten zatracený ocas.
Tak prý, kdyby jí ho samec pokaždé zlomil, nejspíš by to šlo.
Vědecká hypotéza.
Už vidím ty nadšené brachiosauří holky.

K čemu nám je, že víme v kolik hodin vstává krokodýl a co nejvíc chutná gorile?
A proč si lámat hlavy, jak vznikly obrazce na Nazce nebo proč vyhynuli mamuti?

Občas zaznívají hlasy, že na prazvláštní nesmyslné výzkumy jsou věnovány velké finanční prostředky, zatímco chybí jinde.
Je pravda, že peníze chybí.

Jedna z dimenzí lidství je všetečnost a touha poznávat nové.
I to, co na první pohled bezprostředně nepotřebujeme.

Kdo ví, co dobrého nám v budoucnu může přinést každá nová informace?
Není snad právě lidská chuť poznávat vše nepoznané tou vlastností, která nás tak posouvá kupředu?

Ostatně Vás by opravdu nezajímalo, jak se stavěly pyramidy a co to má Sfinga s hlavou?
Jestli jsme ve vesmíru sami?
Nebo jak to vlastně ti Brachiosauři měli s milostným životem?

Je přece moc fajn, že už víme, jak mohly chodit moai a co to psali Chetité.
I přesto, že se toho nenajíme, nenapojíme, ani nám to nejspíš nevyléčí žádný lidský neduh.
A kdo ví, třeba co není dnes, může být zítra nebo pozítří.

Lze vůbec jakýmkoliv způsobem vyčíslit cenu poznání a jeho význam pro běh věcí budoucích?

Brachiosaurus

linkuj.cz vybrali.sme.sk

Napsala letinka 8.05.2005, 21:09:00

Komentáře

(tláča - Mail - WWW) Vloženo 08.05.2005, 21:27:18
Jediné místo, kde se dá šukat s takovou nadváhou je pobřežní mělčina (asi tak do 7 metrů). Tozn. brachiosauři byli zcela určitě vázaní na biotop s vodní plochou.
Jesti znáš někoho, kdo se tím opravdu zabývá, tak jim tohle napiš, ať se zbytečně nepatlají s kravinama.
:)

To je sice pěkný nápad (letinka - Mail - WWW) Vloženo 08.05.2005, 21:51:36
ale obávám se, že tvůj závěr by vědce příliš nenadchl a nejspíš by ti ho rychle vyvrátili.
Tahle hypotéza byla u dinosaurů totiž zavržena jako málo pravděpodobná vzhledem k jejich anatomii. Navíc některé kosterní nálezy jsou tuším i z oblastí pouští. :)

Názor znalce (White Dog - Mail - WWW) Vloženo 08.05.2005, 22:26:51
Brachiosaury se zabývám již od dětství. Jejich kostry se skutečně našly na pouštích. A to proto, že na místě dnešních pouští dřive bylo moře. Tláča má pravdu. Možná. Snad. Asi. Patrně.

Souhlas (Bimbo07 - Mail - WWW) Vloženo 08.05.2005, 23:18:13
Nikdy nevíme, co pro nás bude kdy hoditelné.

Třeba já s mojí nadváhou (Bimbo07 - Mail - WWW) Vloženo 08.05.2005, 23:19:54
bych se asi pomalu měl začít zajímat o to, jak to dělali, aby si něco neudělali. Ovšem - meteor to jistí.

(jh11 - Mail - WWW) Vloženo 09.05.2005, 00:09:02
Děti přece nosí čáp!
I veleještěrům.
To mi chcete vzít všechny iluze?
Navíc jsem dostal na to grant.

Teda (Huhla - Mail - WWW) Vloženo 09.05.2005, 00:36:26
Komentare prede mnou jsou pekne plytke a nemiri na podstatu veci ;-).

Znas nejake vedce? To jsou lidi, co je neco zajima (ti pravi vedci) a kteri se rozhodli zjistit, jak to funguje, pripadne jak to udelat... A jestli je to zrovna AIDS nebo ryma, pripadne jak kopulovali brachyosauri, to je podruzne...

Vedci jsou zvlastni druh lidi. Velice si jich vazim (tech pravych)...

Názor neznalce :-) (Dan - Mail - WWW) Vloženo 09.05.2005, 07:35:38
O dinosaurech taky něco vím, teda vím od vědců. Ramenatý ještěr kočoval za jídlem, žil na planinách a nálezy jsou i z míst, kde podle mínění vědců nebyly v jeho éře vodní zdroje. U vody nevyšly ani základní počítačové simulace co vím (odpor vody, postavení pohlavních orgánů...), takže slepá ulička, ale nějaké zastánce teorie určitě má. Víc asi odpůrců co věří víc zlomeninám, kosterní nálezy vykazují abnormální počet zlomenin žeber a ocasů u samic proti samcům. Stejně jenom vymýšlíme, já je u toho neviděl. Jinak souhlasím s článkem, vždycky se hodí vědět.

(tláča - Mail - WWW) Vloženo 09.05.2005, 22:06:21
hmmm, tak sorry, já byl včera tak trochu nametenej, tak jsem plácnul první, co mě napadlo. omlouvám se, jestli jsem někomu popřeházel ty ... teórie.
;)tlc

re tláča (letinka - Mail - WWW) Vloženo 10.05.2005, 07:31:12
není myslím žádný důvod se omlouvat za tvou vědeckou studii, nepochybně je přínosem k objasnění problematiky. :)
Vědci to sice zavrhli, ale i každá vyvrácená teorie má smysl v tom, že víme, že takhle to tedy nejspíš, možná, snad, asi, patrně nebylo (krásně jsem loupla White dogova slova).
To tuším pochopil velmi dobře i Jára Cimrman. :-))
Hezký den

(TDLmarek - Mail - WWW) Vloženo 10.05.2005, 19:17:55
Každý, kdo zná Červeného trpaslíka, ví, že za všechno můžou...
...mimozemšťani:)

Jo a pyramidy jsou letiště:):)


Přidání komentáře...
Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: