Neříkej vždy co víš, ale vždy se snaž vědět, co říkáš. C.A.Claudius
REKLAMA

Někdy mám vztek

25.09.2005
Někdy mám vztek.
Přesto, že je to emoce, kterou necítím ráda a které se snažím vyhýbat.
Zpravidla je kontraproduktivní a dobrá tak k tomu, aby si člověk ukopl palec, když nakopne židli nebo vysklil výplň dveří, když s nimi praští.
Ve vzteku se často zatemní mozek, okolní svět se zbarví do ruda a člověk pak říká věci, které by o pár chvil později rád vzal zpátky.
Jenže to nejde.
Takový vztek umí mnohé zničit.
Někdy rozbije talíře a jindy nosy, taky důvěru a pohodu.
Může zabít lásku i přátelství.
Připravit o děti či rodiče.
A když je hodně velký, snadno může i zabíjet.
Tak se zdá, že na vzteku není nic dobrého.
Jenže já nemám ráda černobílý pohled na svět.
Vztek umožní upustit páru a vyčistit hlavu.
Ve vzteku dokážeme bouchnout do stolu a říct DOST věcem, které nás týdny bolí či štvou.
Vztek může být vstupní bránou ke zklidnění.
Může být produktivní, ve vzteku nám často dojde, že je na čase zkusit změnit směr, který běžíme.

Vlastně jsou i horší emoce než vztek.
Třeba bezmocnost.
A pokud si mám vybrat, radši budu mít vztek než se cítit bezmocně.
A tak mám vztek.
Nebudu kopat do židlí ani házet klávesnicí.
Jen mám chuť ječet.
Slova, o kterých vím, že nebudu mít vůbec žádnou chuť je brát zpátky.

Mám vztek, protože české nemocnice se už zase nesmějí převádět.
Mám vztek, protože důvěra ve vládu stoupá, přesto, že hraje podivná divadla.
Mám vztek, protože komunisté upevňují své pozice.
A mám vztek, protože ta kreatura, co je naším premiérem, mi tolik připomíná doby minulé.
Co si myslet o lidech, kteří si myslí, že účel světí prostředky a v touze po uspokojení vlastního ega jsou ochotni spolupracovat třeba se samotným ďáblem.
Kdybych aspoň mohla mít jistotu, že když upíší duši, skončí v pekle.
Taky mám vztek, že jsem se v pátek bála.

Platím řádně daně, a nejsou malé.
Platím sociální a zdravotní pojištění. Platím účty a platím nákup.
A platím očkování svému dítěti, aby ho děti jiných rodičů měly zadarmo.
O příspěvcích na charitativní projekty tu mluvit nebudu, proto, že charita se dělá, o charitě se netlachá.
Jsem schopná starat se sama o sebe, o své dítě a ještě v rámci solidárního přístupu přispívat k plnění státní kasy.
A málem jsem pátek dostala pár facek od žebrající ženy.
Řekla ať jí dám peníze a když jsem slušně odpověděla, že nedám, spustila vodopád nadávek.
„Češi jsou hamižné svině, nemají soucit. Bůh vás všechny potrestá a chcípnete v bolestech. Musíte mi pomáhat, je to vaše povinnost!“
Šla za mnou, pořád křičela a nadávala mi tak sprostě, že se mi příčí tím letinku špinit.
Kde se jen bere v lidech tohle uvažování?

V takových chvílích vás prostě napadne, že nemáte chuť se podílet na vyživování podobných lidí. A přemůže vás vztek za ten podivný systém, kdy jedni pracují, aby druzí mohli mít pocit, že máme povinnost do jejich otevřených dlaní pořád sypat.
Jenže vztek nic neřeší, nepomůže, abych se cítila lépe.
A tak jsem se snažila vzteku zbavit.
A představovala si, že právě moje peníze určitě dostane nějaká velmi slušná paní či pán, holka nebo kluk, kterým třeba zdravotní stav neumožňuje pracovat.
Naivita, iluze, naděje, nevím, ale vztek mizel.
Pak zazvonil telefon a kamarádka, která dělá pro jednu neziskovou organizaci se ptala jestli nevím o nějaké práci pro paní, která celodenně pečuje o plně invalidního syna. To, co dostane od státu, ztěží stačí na jídlo.
Je vděčná za každou podanou pomocnou ruku.
Prý sociální jistoty. Pro koho?
Jen povrchní líbivá politická hra o moc.
Pár rozdaných tisícovek prý těm nejpotřebnějším, těsně před volbami, aby věděli komu dát hlas.

Žít se prý má přítomností, protože minulost je pryč a budoucnost nejistá.
Jenže když se v přítomnosti nepoučíme z minulosti máme nejspíš jistotu, že budoucnost bude stát za houby.
Tak proč se okolní svět barví do ruda i když nemám vztek?

Pořád jsem přemýšlela co na té rudé ideologii najít dobrého a užitečného.
Kdo hledá, najde.
I já našla.
Jednu výzvu, která mi připadá velmi příhodná pro dobu, kdy se zdá, že náš život zase bude zkoušet určovat novodobý diktátor pomocí vodních děl, silných prohlášení a rozdáváním tisícikorun, které budou zoufale chybět jinde.
Tak říkám „LIDÉ BDĚTE!“

Vím, že jsem dneska nebyla pozitivní, možná ani objektivní a ani empatická.
Jenže bezmocnost je emoce, kterou nesnáším a tak mám radši na chvíli pořádný vztek.

linkuj.cz vybrali.sme.sk

Napsala letinka 25.09.2005, 20:05:00

Komentáře

Letinko, (galahad - Mail - WWW) Vloženo 25.09.2005, 20:26:25
vzteku nemá cenu se vyhýbat, on si tě většinou stejně najde. A jelikož je mrcha mstivej, tak čím déle tě hledá, tím větší škody potom nadělá. Proto myslím, že když jsi dala přednost vzteku před bezmocí, vůbec to nebyla špatná volba.

Jinak od žebráka (vlastně od žebračky) jsem byl zepsut také. Nebylo to příjemné, ale naštěstí to netrvalo příliš dlouho. Když jsem jí vysvětlil, že drobné nemám a velké nedám, zařvala na mne "Vy ste všichni strašně chudý, co!" a šla si po svých. Já kroutil hlavou celou cestu domů... Nejsem schopen pochopit, kde se v lidech, kteří jsou na tom takhle bídně bere taková arogance, že na potenciálního chlebodárce řvou jako protržení...

Mno (Zúzi - Mail - WWW) Vloženo 25.09.2005, 20:38:46
ono je to těžký. Já osobně žebrajícím lidem drobné nedávám. Jednak si myslím, že když už můžou jít žebrat, určitě můžou jít i pracovat a navíc, poté co mi vyprávěla kamarádka mě prostě přešla chuť na to být solidární a dobročinná. Ona kamarádka dala jedné uboze vyhlížející paní dvacetikorunu, když jí žádala o drobné na chleba a pak ji za 5 min viděla, jak se opíjí pivem. Opravdu pěkný tekutý chléb národa, jen co je pravda...
Uznávám, že na ulici se mohou dostat i slušní lidé, ale bohužel opravdu nemám tu jistotu, že ten komu přispěju já bude zrovna on.
A pokud by mi někdo za to, že mu nechci dát, SVÉ peníze ze SVÉ dobré vůle ještě nadával, tak ho pošlu jedině pracovat. Tak asi tak. :P

Vztek nebo bezmocnost? (Anonym (eL určitě ví, ale jmenovat nebude,že?) - Mail - WWW) Vloženo 25.09.2005, 23:31:45
Asi nejhorší je, když je člověk v některých situacích tak bezmocný, že ho právě z toho popadne vztek! Taková situace už se v jinou emoci ani přeměnit nedá.
Po pohádce o poctivém dědovi mohu vyprávět pohádku o pracovitém volovi...
Byl jsem práce neschopen. Posledního v měsíci se nenašel nikdo, kdo by mým podřízeným "udělal výplaty". Protože mám jistý pocit odpovědnosti (a předpokládám, že ty peníze potřebují), šel jsem toho posledního do práce a ty výplaty jim spočítal. A co myslíte? Někdo mě udal na sociálku, že v době pracovní neschopnosti chodím do práce a zneužívám tak systém.
To byl pocit bezmoci! A ten vztek!

Taková malá recese... (aTeo ;) - Mail - WWW) Vloženo 26.09.2005, 00:20:33
Stojím ve vestibulu metra. Opodál žebrák obtěžuje kolemjdoucí. Dříve či později by mě oslovil. Jdu tedy rovnou k němu.
Já: Dobrý den. Vidím, že jste v tíživé životní situaci.
On: No to teda jo, ve zkurveně zasraný situaci!
Já: Nepotřeboval byste malou finanční výpomoc?
On (nedůvěřivě): Cože?! No jasně že bych potřeboval... a ty bys mi jako něco dal, jo?
Já: Samozřejmě. Kolik byste si asi tak představoval?
On (s chamtivým výrazem): Hele, dáš mi kilo?
Já (omluvně): A nevadilo by vám, kdyby to byla dvoustovka? Nechce se mi rozměňovat, chápejte.
Podávám mu slíbenou bankovku.
On (pobaveně): No to snad není pravda. Já se z toho poseru, tohle mi nikdo nebude věřit!
Když odcházím, slyším: Díky moc, opravdu vám moc děkuju.
Uvědomím si, že mi poprvé vyká.
Kontrolní otázka: Je příběh pravdivý nebo smyšlený? :o)

Politika (fu - Mail - WWW) Vloženo 26.09.2005, 09:12:05
Nechci obhajovat sociálně demokratické politiky, to ani náhodou. Ale když se podívám na ty, kteří mají ambice ujmout se vlády po volbách, dělá se mi z toho špatně. Máš pocit, že lidi jako arogantní a primitivní Topolánek, lstivý a hamižný Tlustý, hloupý Bendl a další kreatury opoziční ODS (jednou z mála světlých výjimek je senátor Přemysl Sobotka) jsou o něco lepší? A nad vším bdí čestný předseda ODS a doktor všeho Václav Klaus se svým typickým samolibým výrazem. Ale s tím je alespoň zábava, i když on si asi nemyslí, že je směšný.

Hezké pondělní ráno :-) (letinka - Mail - WWW) Vloženo 26.09.2005, 09:21:51
galahade máš pravdu, potlačovat vztek dlouhodobě je o infarkt a navíc jsou následky výbuchu zpravidla velmi nepřiměřené poslední kapce. :-)

Chápu tvé důvody Zúzi. Já sem tam dám pár drobných i lidem na ulici, ale vybírám si ty, kteří jsou slušní, alespoň pro mě pocitově. Rozhodně nemíním dobrovolně dotovat banditu, který na mě vybafne "dej mi ňáký peníze!"

Milý anonyme, eL ví, jsi vítán i v ilegalitě. :-) Myslím, že tvůj příběh je názorným příkladem toho, že někteří lidé závidí druhým i nemoc. Nicméně musím říct, že jsem ráda, že v takovém kolektivu jsem nikdy pracovat nemusela, musí být velmi protivný pocit, když nevíš čí je ten nůž ve tvých zádech. :-(

aTeo jistě sázím na realitu. A i kdyby to snad přece nebyl reálný příběh, jsem přesvědčená, že forma a obsah hovoru by skutečně 99% lidí usměrnil k jiné kultuře chování. Jen málo lidí neslyší na slušná vlídná slova a daný pocit sounáležitosti, empatie. Velmi pěkný příklad díky za něj.
Ještě aTeo víš co by mě zajímalo? Jak bys reagoval na mou agresivní žebračku. Měla výdrž a se sprostým jekotem za mnou šla pořádný kus cesty. Možná docela efektivní přístup, spousta lidí to nejspíš vzdá a dá jí peníze, aby nedělala ostudu a nebyla tak strašně vulgární.

(letinka - Mail - WWW) Vloženo 26.09.2005, 09:39:22
Re fu: Souhlasím naprosto. Bohužel velmi reálný popis možností. Nicméně pokud jsem donucená volit ze dvou zel, zkouším volit to menší. Tuposti, arogance a chamtivosti je na obou stranách nejspíš stejně. Nezbývá proto, než se zkoušet přiklonit alespoň na stranu směru. Navíc žádné kroucení hlavou nad zvláštním způsobem uvažování opozičních politiků nemá na odporný pocit déja vu, který se mě zmocňuje při sledování diktátorské rétoriky Paroubka. :-(

Inu, z příběhu jsem vypustil svou ženu... (aTeo ;) - Mail - WWW) Vloženo 26.09.2005, 10:01:41
Zpravidla mé "etudy" těžko snáší. Paradoxně je však ráda vypráví ve společnosti...
Pokud jde o "tvou" žebračku, neexistuje univerzální postup, jak jednat s agresívními jedinci. Na každého zabírá něco jiného a pokud to "citem" v dané situaci nerozpoznáš, můžeš tvrdě narazit. Lidi jsou naprogramovaní na určité modely chování. Pokud se nevejdeš do jejich schématu, znervózní a jsou v nevýhodě. Záleží na tobě, jak svou okamžitou výhodu zužitkuješ. Uvedený příklad je pouze jednou z mnoha variant. Kdysi se mi dokonce podařilo "vymámit" z žebráka almužnu pro sebe. Byl měkkej, já vyhrál sázku a nezůstal mu nakonec nic dlužen. Víš, mnozí se v čekárnách či na zastávkách nudí. Já mám holt tuhle "ouchylku", že si pořád s někým a na něco hraju. Alespoň nedegeneruju, ačkoliv... ;)

(fade - Mail - WWW) Vloženo 26.09.2005, 10:55:39
Jen tak na okraj - zastupitelská demokracie je divadýlko, který se skutečnou demokracií už nemá nic společného. V podstatě jde o to vzbudit v "obyčejných" lidech pocit, že mají možnost něco ovlivnit. Což je samozřejmě výsměch... A ano, souhlasím s tím, že obě strany jsou špatné. Ale pokud mám volit ze dvou zel, tak radši budu volit nějakou malou stranu, která nedostane šanci moc zla napáchat.

A k žebrákům - já jim říkám ať jdou prodávat Nový Prostor, pokud to jsou lidi s kompletním počtem končetin a vůbec vypadající zdravě.

(ringo - Mail - WWW) Vloženo 26.09.2005, 11:25:15
2 aTeo: jsem rád, že nejsem sám, kdo dělá manželce ostudu:-).
2 letinka: jsou situace, kdy jediné, co pomůže je chrstnout po dotyčném kýbl vody, aby přišel na jiné myšlenky, a někdy ani to ne.
Když mi bylo cca 18, tak si kamarád koupil auto a chtěl ho přepsat na dopravním inspektorátu. Tak jsme si tam šli v 5:00 stoupnout a byli jsme 3. na řadě. V cca 6:50, kdy byla fronta dlouhá skoro 100 metrů, přijela před DI "slečna" v lodičkách, koktejlkách, s olbřímími kruhy v uších a postavila se úplně dopředu. Ten mladík, který rázem stál za ní povídá:"Slečno, promiňte, ale já jsem tu byl dřív a vy jste mě předběhla."
Slečna odpověděla:"Co to kecáš, já jsem celou dobu seděla támhle v autě!" Naštěstí stál za nimi důstojný starší pán, který ke slečně něžně promluvil:"Slečno, ale ten mladík skutečně stál před vámi, měla byste jít na konec fronty."
Slečna:" Ty drž hubu ty ču****, čumíš jak debil, tak se do toho nese*!"
Nastalo trapné ticho. Já se tenktrát opravdu necítil, že bych něco uvedl na pravou míru, tak jsem zarytě mlčel také. Lidé sice brblali, ale nikdo nic nahlas neřekl. Slečna dál chrlila sprosté nadávky na staršího pána, až kdosi dvoumetrový vykročil z fronty a řvoucí slečně dal facáka přes celá ústa, až jí vypadly papíry z ruky a povídá flegmatickým hlasem:"Neřvi tady jako kráva a mazej na konec fronty." Smích, děkovačka, slečna odjela. Zaplavila nás v tu chvíli jistota, že ženy se bít nemají... snad jen někdy.
Když to tak vezmu kolem a kolem, i dnes to shledávám za zajímavé řešení:-).

A nejsou oni ti politici taky svého druhu žebráci? (aTeo ;) - Mail - WWW) Vloženo 26.09.2005, 11:33:48
Před volbami žebrají o naši přízeň, aby mohli být placeni z našich daní. Po volbách se jejich servilita k potenciálním voličům postupně mění v aroganci. Jediná možnost jak tomu čelit je stát se na nich relativně nezávislými. Že to není možné? Ale jděte. Pan Krejčíř by mohl vyprávět... A že to nejde čistou hrou? Asi ne, ale kdo tady vlastně hraje férově?!

(letinka - Mail - WWW) Vloženo 26.09.2005, 11:48:34
Tebou nastíněný postup eliminace agresorů ringo se jeví efektivní, ovšem na druhou stranu předpokládá jisté fyzické proporce, které nemám. :-)

To je těžké aTeo. Myslím, že jde spíše o to, jestli máš chuť být stejný jako ti lidé, jejichž chování ti je protivné. Je to stejné jako hra. Pokud někdo neustále vyhrává v šachu, protože podvádí a jeho figury dělají nepovolené tahy, můžeš se v něm vzhlédnout a přistoupit na jeho hru. Každý chce vítězit. Možná naučíš svého koně skákat jako věž a věž zase získá moc královny, ale může člověk vůbec mít radost z takové výhry?

(jh11 - Mail - WWW) Vloženo 26.09.2005, 12:08:02
Milion nezaměstnaných si práci jednoduše nenajde
protože statisíce pracovních míst
bylo zrušeno bez náhrady.
Populistické volání po snižování dávek
povede k tomu,
že dávky přestane vyplácet stát
a normální lidé budou více obtěžováni prosbami o
almužny v lepším případě.
V horším případě
stoupne nebývale kriminalita
a stát ušetřené peníze dá policii.
Komu to prospěje?
No lidé to asi pochopí
až budou nuceni dávat almužny
rovnou ze své kapsy
případně u bankomatu odevzdají svou výplatu
nějakým gangům.

Když to tak půjde dál, (Alka - Mail - WWW) Vloženo 26.09.2005, 13:16:15
naběhnou mi žíly na krku a vylezou bulvy z důlků !! :-)
Strategii na noční opilce mám prastarou - hraji hluchoněmého, i v tramvaji, vlastně ne-hraji, prostě nereaguji. Jakákoliv konverace často eskaluje v naléhání, přemlouvání, vyhrožování, nadávky, atd. S hluchoněmým nemá smysl konverzovat, dosud to vždy fungovalo. Trauma jsem ale měl, když jsem dojížděl a dvakrát denně pěšky procházel "Sherwoodem" u Hlavního nádraží, plným band žebrajících rumunských cikánů, s aktivními dětmi a ženami, přihlížejícími muži. Pár nadávek jsem také schytal.
Na vztek jsem vymýšlel kotrmelce typu : Neovládejte svůj vztek, nebo on ovládne Vás a Vy se neovládnete ! Ale galahadův výrok je lepší !! :-)))
A co říci o Paroubkovi, co jsem ještě nenapsal jinde ? Jen tohle: připomíná mi jednoho papaláše, co přesvědčoval gravidní holku z výroby, že až tolik v jiném stavu není, aby nemohla tahat těžké litinové, železné a bronzové odlitky a obrábět je na soustruhu. To dokázal, když mu předložila lékařské potvrzení. Já si myslím, že "Jásimyslím" je opravdu nebezpečný. Všem. Vysmívaný a opovrhovaný Klaus je proti němu asi stokrát aristokrat. :-)

(letinka - Mail - WWW) Vloženo 26.09.2005, 13:39:31
Tedy tuláčku dneska s tebou musím vyloženě nesouhlasit - tedy pokud nešlo o ironii. :-)
Tento způsob sociálních dávek nic neřeší, lenochy svádí k lenošení a ty, kteří by rádi pracovali, ale nemohou sehnat práci k zoufalství. Sociální dávky zmírňují dopady, ale neřeší příčiny. Mnohem lepší by bylo optimalizovat podmínky pro vznik nových pracovních míst, aby každý (nebo alespoň většina) kdo má chuť pracovat měl šanci. :-)

Alko já se hluchou ani nemusela snažit dělat, z toho sprostého jekotu mně uši zalehly během prvních pár vět, jenže to nezabralo a ta paní to vzdala až v okamžiku,kdy si vyhlídla jinou oběť, ke které se vrhla se slovy "dáš mi nějaký prachy?". Jinak vidím, že k některým lidem máš podobně vřelý vztah jako já. ;-)

Sakra, Alko ! (aTeo ;) - Mail - WWW) Vloženo 26.09.2005, 17:13:57
Co máš proti charismatickému vůdci Paraoblkovi?!?!?
http://ateo.cz/frame/phpgal/pict//2.417.gif

Ten potenciál tam jistě je, (Alka - Mail - WWW) Vloženo 26.09.2005, 18:21:25
shledávám v jeho projevech rysy minimálně ropuchy osobnosti, ale spíše sociopatie. Naštěstí nemá za sebou zfanatizovaný sedmdesátimilonový národ, jen xxxxxx (vycenzurováno), kteří netuší, že se jich to týká také. Také kulisy doby jsou jiné. Nebo že by měl Paroubek namířeno plnou parou do Evropy ?! :-)

Ani já nesouhlasím s tvrzením, (Kráťa - Mail - WWW) Vloženo 26.09.2005, 18:54:31
že milion lidí si práci prostě nenajde, protože...
Podle mě je problém asi ve třech věcech.
Za prvé - v tom, že spousta lidí není schopna si uvědomit, kde je jejich místo a ačkoliv třeba nemají žádné vzdělání a a ještě k tomu nic nedovedou, za méně jak 15 dělat nechtějí (protože pořád v televizi slyší, jak zase stoupla průměrná mzda atd.). Když nic neumějí, mají vysekávat příkopy u silnic, dělat poslíčky, uklízečky apod. Ale to se nikomu nechce, tak na to musíme zaměstnávat cizince. No schválně - kolik tu pracuje cizinců a kolik je našich nezaměstnaných?
Za druhé - v neustále se zvyšující minimální mzdě. Nejde ani tak o tu minimální, ale chcete-li zachovat nějakou diferenciaci mezd, musíte nějak zvýšit všem. Ale kde na to máte brát, to už Vám soudruzi neřeknou.
Za třetí - v příliš ochranitelském zákoníku práce. Pokud zaměstnavatel postupuje legálně, nemá prakticky žádnou šanci někoho propustit.

Promiňte, zase jsem se nějak rozjel.

(jh11 - Mail - WWW) Vloženo 26.09.2005, 21:33:07
Ne myslel jsem to vážně
i když se spolu shodnem v tom
že současný systém neřeší ani následky.

Mám pocit, že podnikatelé
by neměli být trestáni
za vytváření a udržování
pracovních mist
nesmyslným zdaněním zaměstnanců







Pred casem (-fim- - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 05:25:07
jsem dostal jednu zakazku, kterou jsem sam nezvladnul. Pomohl mi kamarad. Kdyz se vse zdarne blizilo k finale, zacal jsem uvazovat o forme vyrovnani (ze pojedeme zhruba pul na pul bylo jasne prakticky od zacatku, resili jsme jen tu formu). Nejlogictejsi a nejcistsi mi tenkrat pripadlo, kdybych s nim sepsal dohodu o provedeni prace. I poptal jsem se jineho kamaradky, takto prokuristky v prosperujicim eserocku, a ta mi vysvetlila, co to obnasi zamestnat cloveka.
Vysledek? Kamarad dostal "dlanovku" bez papirovani. A ja zacicnam tusit, jak snadno se u nas vyrabi pracovni prilezitosti. A tak jsem dal pouze OSVC a nikoli zamestnavatelem.

Letinka má někdy vztek? Nevěřím! (Jirka* - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 08:41:06
Přesněji: "Nevěřím, že nadlouho" 8^)

(ringo - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 09:04:22
Á propos, že uhádnu komu byl poslední odstavec určen:-)?
Myslím, že je to zcela v pořádku:-).

Žádný strach (orada - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 09:21:10
strach je zbytečný, až dojdou peníze a další už nikdo nepůjčí lidé znovu začnou pracovat i za stravu.Jeden extrém vystřídá druhý, to z historie známe ne ? V padesátých letech lidé pracovali za korunu na hodinu a žádná kriminalita nebyla.

Čtu dobře?! (aTeo ;) - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 12:17:39
V padesátých létech ŽÁDNÁ kriminalita nebyla?
Je to nejděsivější období našich poválečných dějin. Když pominu běžnou kriminalitu - viz 30 případů magora Zemana, co kriminalita bolševických Jakobínů?
Za Hitlera byla taky "pouliční kriminalita" poměrně nízká... proč asi?

(marek - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 12:54:16
Čtu v diskuzních příspěvcích spoustu zdrcující kritiky českých politiků od zpravidla nadprůměrně inteligentních lidí (jiní snad ani čtenáři letinky nejsou!). Napadá mě jediné. Přistupte na jejich hru. Přesvědčujte hloupější občany ať jdou aspoň k volbám. Máte - li čas, vyjádřete se aktivně třeba i v nějaké místní organizaci. Já vím, z politiky se kdekomu slušnému zvedá žaludek, ale to přece není omluva pro to, abychom těm bezpáteřním vládu nad námi tak snadno přenechali.
Pěkný den ;-)

Krásné odpoledne (letinka - Mail - WWW) Vloženo 27.09.2005, 18:15:42
Divný pocit fime když je člověk v podstatě donucen státem chovat se protiprávně viď? Takových perel bohužel obsahují naše předpisy více než by bylo zdrávo. :-(

Jirko náhodou se umím vztekat moc pěkně. Ale máš pravdu dlouho mi to nevydrží, jen moc málo věcí na světě stojí za to, aby člověk otrávil vzduch sobě a v horším případě i ostatním. :-)

ringo myslím, že když se trochu zasnažíš, určitě na něco přijdeš. :-)

Tedy orado aTeo má pravdu, kriminalita byla. Jen nejspíš jiná než ta naše dnešní.
Vlastně mi to připomnělo jednu větu, kterou jsem slyšela před mnoha lety. Pán se rozčiloval, že za komunistů nebylo tolik mrzáků (rozumějte tělesně postižených). Ten pán myslím nechápal, že jen tihle lidé byli donuceni žít ve větší izolaci a nebyli tudíž vidět. :-(

Marku děkuji za pochvalu pro mé čtenáře, jsem na vás všechny náležitě pyšná. :-) Jen s tím nápadem nevím, i když špatný určitě není. Jenže já znám pár velmi schopných lidí, kteří šli do politiky a velmi rychle prchali zpět vydělávat do svých firem, protože se nechtěli špinit a jejich ideály jaksi nezapadaly do představ partají. Přitom vím jistě, že jim nešlo o vlastní prospěch, jen měli chuť něco změnit. Navíc čím víc do věcí vidíš, tím hůř to snášíš. Myslím, že to nemá příliš společného s inteligencí spíš s náturou. Bohužel.
Jinak pěkný den i tobě :-)

(marek - Mail - WWW) Vloženo 29.09.2005, 08:43:20
Letinko děkuji za reakci. Stejně ale myslím je jasné, že vydělávat peníze není ideální cíl. Jak řekl nedávno zesnulý S. Wiesenthal, nechtěl, až se ho na onom světě zeptají co dělal, odpovědět že vydělával peníze. Proto udělal co udělal.
A jinak, i citlivý člověk se přece může naučit chovat cynicky. A bohužel inteligence je schopna vytvořit mnohem více zla než povaha. Takže dost politiky. A ještě jednou pěkný den.

dekuji (Michal - Mail - WWW) Vloženo 25.10.2005, 18:07:48
Dekuji za krasny clanek o Vzteku a bezmoci. Udelal mi radost. Michal

:-)) (Jitka - Mail - WWW) Vloženo 21.01.2006, 14:15:45
také jsem měla čest s žebrající paní.Bude řeč asi o jedné a té samé.Tuto jsem potkala na Řepích,Stodůlkách,Nové Butovice...je to pravděpodobně její teritotium.Když se mi to stalo poprvé a ona na mne začala křičet,nevzmohla jsem se ani na slovo.Potom už jsem ji sepsula a ona si mne pamatuje a mám klid! :-))


Přidání komentáře...
Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: