Píp a píp
Nevhodné výrazy, nevhodné pohyby, nevhodné chování.
V zásadě nejsem proti, aby byly trestány prohřešky proti dobrým mravům, zvlášť ty, které jsou prezentovány v médiích. A mají vliv na naše děti a mládež.
Jenže mi zůstává rozum stát nad tím, co všechno je považováno za vážné ataky na morálku naší společnosti a co všechno projde, aniž bychom se nad tím pozastavili.
Tedy vážně si myslím, že je zbytečné mluvit vulgárně.
Nevěřím, že by komunikace uvízla na mrtvém bodě, kdyby z našich vět zmizelo to píp a píp.
Na druhou stranu uznávám, že jsou situace a obraty, u kterých jakékoliv nucené nahrazení jadrných výrazů zní poněkud nevýstižně a často i směšně.
Je jistě správné, že televize by neměla být hlásnou troubou vulgarismů.
Co kdyby to naše děti zkazilo.
Dost na tom kolik dámských a pánských přirození slyší při povídání s vrstevníky, ještě televizní skot kdyby se k tomu přidal, či medicínské diagnózy různých forem mentálních postižení.
A tak ať televize platí. Za všechna ta píp. Mluvit sprostě je neslušné!
Taky je neslušné v noční show ukázat nahotu.
Hm, děti by už sice měly být v postelích, ale co kdyby se cítil pohoršen nějaký dospělý, který nedopatřením čeká na lechtivé scény.
No jistě, kdyby bylo vidět celé nahé lidské tělo, určitě bychom mílovými kroky běželi vstříc zkáze.
Sodoma, Gomora!
Tak už víme, co se nesmí. A co se smí?
Smí se toho spousta.
A tak naše děti slyší z reality show píp a píp místo nevhodných výrazů.
A kdyby je to nebavilo mohou přepnout na reklamu na jakousi placatou televizi.
Tu, která tak snadno svádí k tomu, abychom jí, v touze po jejím dokonalém obrazu, zatloukli sousedovi. Co na tom, že je to nejspíš kamarád, když jsme ji za něj převzali a zaplatili. Plochá obrazovka je omluvou pro cokoli, říká milý hlas z televize.
Kdyby to bylo špatné, přece by placka dostala pokutu ne?
Jsem ráda, že vím, že tohle je nezávadné.
A což teprve ta rozkošná babička, co schválně s gustem rozmlátí výlohu.
Je to v pořádku, chce přece, aby přijeli svalnatí, do půl těla, svlečení mladíci.
Další dávka morálky, dědeček, co holí podrazí své stařičké partnerce nohy, aby jí sebral nějaké neodolatelné brambůrky. Když sebou dáma plácne na zem, je vyhráno. Hurááá, jsou jeho!
Naštěstí boží mlýny melou spravedlivě, kdo jinému jámu….však víte, a tak babička stihla dědulovi ukrást zuby a teď se rozpláclá na zemi škodolibě raduje.
Není nad hřejivý partnerský vztah, plný respektu, úcty a schopnosti být druhému oporou.
Smích stařenku přejde v okamžiku, kdy na scénu přichází mladá generace.
Vnuk vidí babičku na zemi a dědu bez zubů a hned si ví rady!
Čapne brambůrky a slastně s nimi mizí oběma seniorům.
Je to hodný chlapec, nechal jim důchod. Myslím.
Je tohle všechno opravdu lepší než pár jadrných slov nebo nahý mužský zadek?
Tak já nevím, možná jsem špatná máma, ale za sebe říkám, že své dceři spíš odpustím sem tam nějaké píp a pohled na mužské pozadí v několikavteřinové sekvenci ve sprše, než křiváctví a podrazy. Nebo neúctu k druhým lidem.
Mimochodem nejde jen o sprostá slova. Taky se nesmí větrat!
A tak děti ve škole mojí dcery sedí v přetopené třídě.
Jakýsi aktivní pán z domu od naproti totiž usoudil, že když je škola státní, nemá větrat teplo, protože tak mrhá penězi daňových poplatníků.
Co na tom, že třídy jsou různě velké a některá tělesa topení poněkud starší, takže nejdou stáhnout.
No neposlali byste toho pána do …..? Pardon, nechci platit pokutu.
Komentáře
vítej zpátky :) (fade - Mail - WWW) Vloženo 15.11.2005, 22:01:08
a s tímhle postojem souhlasím, je to postavené na hlavu...
Vivat letinka! (Jan Odvárko - Mail - WWW) Vloženo 15.11.2005, 23:08:08
Ta slova vypípat musejí, protože mají vymezen okruh zakázaných výrazů. Taková pravidla se stanovit dají. Horší je určit, do jaké míry je křiváctví křivé a podraz podrážející. Komerce chce vytvořit něco zábavného, a bohužel se často z lenosti sníží k tomu nejubožejšímu "humoru", což se nelíbí ani mně.
(jh11 - Mail - WWW) Vloženo 16.11.2005, 00:31:58
Zásady větrání v místnosti,
kde je hodně lidí
v zimě.
Často, ale krátce.
Důvod
v nevětrané místnosti
virus rychleji zmutuje.
Osobní názor na televizi
Vážně poškozuje zdraví.
Možná schází toto varování
na 1/3 obrazovky.
HuRááá Letinka se nám dobila!!! (Ossis - Mail - WWW) Vloženo 16.11.2005, 00:50:47
Nedávno byl u nas ve skole na besede Svěrák(moc fajn člověk). No a diskuse se stočila právě k sprostým slovům v hrách J.C. No a při té příležitosti řekl větu, se kterou se snad nedá nesouhlasit: "Sprostá slova si musíme šetřit, bude hůř".
PS: Docela závidím tvé dceři, protože u nás bylo v některých učebnách nepříjemně chladno(skoro zima).
(Márinka - Mail - WWW) Vloženo 16.11.2005, 05:44:08
Když jsem včera četla o reklamě, v níž se staroušci perou o brambůrky a nakonec zvítězí vnuk, nevěřila jsem svým očím a doufala, že jde o recesi. Sama jsem ji ještě neviděla, ale zřejmě to asi "nebude legrace". Na jedné straně chce stát ve školách zavádět předmět na výchovu k úctě ke stáří a na druhé straně konzum "vychovává po svém". Nejdříve kvůli oplatce mlátila holčička panenkou o auto, teď zase bábrle kamenem do výlohy a dědula holí po babče. Kde to jsme?
(ringo - Mail - WWW) Vloženo 16.11.2005, 07:37:32
Mě fascinuje ta připosranost. Když si děda od naproti stěžuje, tak budeme všichni tiše našlapovat a uděláme vše proto, aby se to nemuselo řešit tváří v tvář a hlavně v klidu to zamést pod koberec.
Jinak, vítej zpět.
:o) (Andrea - Mail - WWW) Vloženo 16.11.2005, 09:10:58
Reklamu na brambůrky jsem ještě neviděla (i když teď trávím u televize FŮŮŮŮRU času), ale slyšela jsem o ní. Naposledy před pár dny, kdy se o ní na nemocniční chodbě bavily dvě dospívající holčiny. Přesný obsah jsem nezaznamenala (stejně bych to musela "vypípat", ale reakce byly nadšené, až zarážející...)
BTW: Včera byl v MF Dnes článek o tom, co si mladí myslí o starých - docela zajímavé :o)
Jsem ráda, že jsi zpátky, Letinko !!!
Nemám výhrad (Happy - Mail - WWW) Vloženo 16.11.2005, 10:51:19
k tvým slovů. Už na svém blogu jsem několikrát zmiňovala podivně sadistické reklamy - třeba ta s holčičkou jak andílek na Fidorku, nebo jak si pořídit disko, který nikdy nejíš sám - přece ukrást ho. Běžná praxe - hulvátství, podrazy, netolerance, neúcta. Tohle učí reklamy a někdo zapomněl, že reality show je o tom, že ty lidi tam žijou, jako by byli doma, to je teď jejich domov a doma můžou mluvit jak chtějí. Je to REALITY SHOW...
Škoda, že se zase hasí to co nepálí...
A pěkný mužský zadek vidět ještě nikomu neškodilo :-D
(tláča - Mail - WWW) Vloženo 16.11.2005, 12:16:46
Mám pro Vás informaci. Hrajete hru, kterou Vám někdo naordinoval. Zabýváte se (každý po svém) reklamou, věnujete jí pozornost a tím do sebe necháváte vplynout značky výrobku a výrobce, které v ní byly. Nepůjdete a nekoupíte si. ALE ... až Vaše zhnusení otupí, půjdete obchodem a z nějakého důvodu si vyberete právě tuto značku. Protože se JIM podařilo zaujmout Vaši pozornost. Pamatujete si totiž to vše, co ve Vás vyvolalo emoci a podle emocí se tvaruje Vaše paměť.
Váš život se odehrává tam, kam je zaměřená Vaše pozornost. Pozornost je řízena emocí.
Informace čílo dvě. Chcete-li ven. Vemte televizi a vyhoďte ji z okna. Někdy stačí i kabel k anténě.
Zatím nestíhám ani si přečíst.. (binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 16.11.2005, 16:16:18
..ale večer to doženu..Ted jen ,že tě rád vidím :o)
Reality pípshow (Jirka* - Mail - WWW) Vloženo 16.11.2005, 19:44:58
Název mého článku na stejné téma, který zatím vězí v "texťáku" a pořád ne a ne ho dopsat a zveřejnit 8^). Nevím čím to je, ale jsem rád, že mě Letinka předběhla...
vítej zpátky... :_) (Aika - Mail - WWW) Vloženo 16.11.2005, 19:46:53
ono .. co člověk může očekávat, další veřejné pokusy lidské psychiky se na nás jistě brzo přivalí. Ale co naděláme? ještě že ty kamery nemáme pořád doma, to by byl mazec..
Letinko, dyk doba nejni moc dobrá, silnější vyhrává a úcta? Ta jde stranou.... :-(
Ani netušíte, (Kráťa - Mail - WWW) Vloženo 16.11.2005, 20:29:46
jakou jste mi udělala radost, že jste zase začala nosit světlo do našich duší. Teda, určitě do té mé.
A k tématu ? Domnívám se, že každý trochu inteligentní člověk pochopí, že v bitvě mezi staroušky jde o nadsázku. No, alespoň já si neumím představit, že by to někdo mohl myslet vážně. A pokud někdo náhodou myslí ? Takový člověk zřejmě bude vybaven špatnými vlastnostmi už od přírody a bude například agresivní, reklama nereklama.
A vulgarismy ? Již léta vyprávím jedno vulgární přísloví slušnými slovy a jsem přesvědčen, že na pravdivosti a úsměvnosti mu to neubírá. Asi si ho každý přeloží do toho "správného" jazyka a zasměje se v duchu. Jak zní ? No přece: Když je pánské přirození vloženo do dámského přirození, tak je rozum v konečníku. (Omlovám se tímto za vulgární vyjadřování)
O nahotě v televizi se rozepisovat nebudu, ztratili byste o mně i ty poslední iluze (pokud ještě někdo nějakou má).
Hurrah, (Jago - Mail - WWW) Vloženo 17.11.2005, 10:25:51
s chutí jsem přepnul na plápolající svíčku! Věřil jsem, že se Letinka vrátí, když už občas vystrčila čeníšek v jiných diskusích. Jen doufám, že život tohoto blogu bude skutečně dlouhý.
K diskusi: Přečetl jsem si kodex reklamy http://www.rpr.cz/cz/zaklad/kodex.htm a nabyl jsem dojmu, že ho sepisoval Kája Mařík. Co na tom, že si ho každý vykládá jinak? To mně spíš vadí sice korektní, ale oblbující reklama, zvláště na dětských TV kanálech.
Ta sprostá slova mi kupodivu nevadí, protože většinou ztratila svůj původní význam a tvoří jen jakou slovní vatu. Jeden můj kolega před časem v zápalu diskuse řekl „voe“ i náměstkovi ministra…
Ještě jednou... (Kráťa - Mail - WWW) Vloženo 17.11.2005, 12:55:03
Letinko,
nemyslíte, že poslat antivětrajícího pána do ... není to nejvhodnější řešení ? Nebylo by vhodnější požádat ho o pomoc ? Když je v tom důchodu, má ty celoživotní zkušenosti, vyzná se v mnoha oborech ... S tvrzením:"To víte, ten náš školník, on takový přehled a takové zkušenosti, jako vy, rozhodně nemá" nalákat pána, že by (na základě nějaké smlouvy, třeba Dohody o provedení práce) pomohl zjistit rozsah závad, v případě nutnosti odborný posudek, vymámil by ze zřizovatele peníze a dohlédl by na realizaci.
Na 99% by nepomohl, ale mohlo by mu to vyrazit klacek z ruky a nemusel by si stěžovat.
A kromě toho, neráčejí se na mně zlobit, ale postup školy také nebyl správný. Místo zajištění nápravy nechat děti péci... Není ta škola náhodou perníková ?
Hezký večer :-) (letinka - Mail - WWW) Vloženo 17.11.2005, 19:50:08
Díky všem za vlídná slova na uvítanou, taky vás moc ráda vidím. :-) Vaše komentáře jsem četla najednou a jsou perfektní, moc se mi líbilo jak jste to vzali každý z trochu jiného úhlu (i když mi ještě chybí slíbený binární pohled), když se to poskládá je z toho zajímavý obrázek.
Pravda je, že já vlastně nedumala nad televizí jako takovou (tedy reality show či reklamou), spíš nad tím jak podivné žebříčky máme při obecném určování toho co je a co není "slušné".
Kráťo dobře jste zaregistroval otázku na to kam poslat pána. :-) Ono to jeho udávání má dost zajímavých poloh a důsledků, chtěla bych vám o tom vyprávět v dalším povídání. :-)
Letinko, (Kráťa - Mail - WWW) Vloženo 17.11.2005, 20:05:00
ačkoliv se to nezdá, občas ty mlýny melou a kdo s čím zachází...
Představte si, v našem městě žije také jeden (samozřejmě, že ne jen jeden) notorický stěžovatel. Stěžoval si všude a na všechny. A bral to vskutku od podlahy. Když podal stížnost na MěÚ a úředníci mu odpověděli, že jeho stížnost není oprávněná, tak na ně podal trestní oznámení. Když mu Policie odpověděla, že úředníci se ničeho nedopustili, tak na ně poslal stížnost na inspekci atd. Jen naše firma musela řešit asi 50 jeho stížností a čelit asi 5-ti žalobám.
A víte co ? Nakonec jeho k soudu dalo město a soud ho zbavil svéprávnosti.
Přeji příjemný večer !
(e.t. - Mail - WWW) Vloženo 18.11.2005, 00:10:36
sorry letinko ze budes muset ruco kontrolovat muj prispevek... asi je to tim ze jsem tam uvedl souvisejici url snad se to zachova - ja kopii nemam:( cusi
Vítám a zdravím (Alka - Mail - WWW) Vloženo 18.11.2005, 11:42:05
nebo zdravím a vítám :-), tisknu si to a přečtu až doma, mám ale předběžný dotaz. Všichni (někteří) známí básníci, aby dokázali, že umí napsat báseň o všem, napsali báseň o hovně. Nechtěl jsem zůstat pozadu a napsal také svou. Jak to publikovat nevulgárně ? Nebo to lze v tomto výjimečném případě omluvit ? Děkuji za radu !! :-)
Vítej Alko :-) (letinka - Mail - WWW) Vloženo 18.11.2005, 12:11:53
Myslím, že mnozí dovedou být velmi vulgární aniž by vypustili z úst byť jediný jadrný výraz. Často se až dech tají, jaké sprostosti může člověk vyprodukovat.
Jiní s noblesou provedou svou myšlenku i úskalím vulgarismů tak, že nevzniká mezi ostatními zúčastněnými pocit trapnosti, naopak je to obohatí, přiměje ke smíchu nebo zamyšlení.
Mimochodem nejspíš jsem to mohla (kdybych nebyl brepta) říct i stručně: Když to bude mít nápad a vtip, vulgarismus nikoho nezabije, určitě směle do toho! :-)
E.T. napsala jsem ti email. Uvidíme. :-)
jo jeste k tem reklamam (e.t. - Mail - WWW) Vloženo 18.11.2005, 13:48:59
letinko mail zatim nedosel - zvlastni...
jinak ohledne reklam - asi bych videl jako rozumnejsi variantu odlisovat je taky casove tj pred a po 22.00
totiz: ta reklama na bramburky jak si seniori podtrhavaji nohy je uzasna nevim jak z reklamniho ale podle me z umeleckyho hlediska! Ten napad a realizace - skvela karikatura. Jen vychovny to asi moc neni no:( ale co - nakonec je takova kniha mechanicky pomeranc vychovna? a zmizi z ni pismenka kazdy rano a objevi se az po desaty?:-D
Vítej z5 Letinko, su ráda, že seš zase tu. ;) (Zúzi - Mail - WWW) Vloženo 18.11.2005, 15:24:16
Mno výjimečně tak trochu nesouhlasím. :P Ano, když se to vezme do důsledků je to v podstatě nemorální. Ale možná su divná já, ale já mám reklamy ráda. Ráda se na ně dívám. Ne však proto, že chci vědět kolik stojí šunka nebo jak skvělý je nový televizor značky blabla... Ne, líbí se mi dobře udělaná reklama. Reklama je vlastně takový miniaturní film. Když je udělaný dobře, je to zážitek.
A tak si myslím, že ta reklama na brambůrky je vlastně taková nadsázka (jak už zde bylo řečeno). Opravdu si nemyslím, že by to dobře vychované a vedené děti navádělo nevážit si starých lidí nebo jim dokonce podrážet nohy. (Ono, mnohdy si to někteří staří lidé dělají i sami, že je mladí nemají rádi, ale to sem teď nepatří...) Nejsu ten typ, co vidí reklamu a hned ovlivněn jí si jde kupovat ten výrobek. Nakupuju to, co se mi líbí a co si myslím, že je pro mě dobré a je jedno jestli je ten výrobek v reklamě nebo není.
Co se týče sprostých slov. Prostě to je život, syrovej a krutej. :P Nechápu to vypípávání, protože stejně každej z artikulace pochopí, co chtěl dotyčný říct... Ostatně celej ten humbuk kolem RealityShow a sprostých slov nechápu. Každej holt mluví, tak jak mu zobák narostl a v uzavřeném prostředí ve vyhrocených situacích asi těžko můžem chtít, aby mluvili pořád vybraně. :)
Tak asi tolik jsem chtěla říct, trochu delší, ale tak Letinka dlouho nepsala, tak snad to nebude vadit, že sem se tak rozepsala. ;)) Hezkej den všem. :P
(jh11 - Mail - WWW) Vloženo 18.11.2005, 16:03:47
Reklamy by měli dělat lidé s nadhledem
a se životní zkušeností,
stejně jako byly psány pohádky.
I když Pohádku o Sněhurce
podrobili pánové Vodňanský a Skoumal
zdrcující kritice.
Proč ta ježibaba dala Sněhurce otrávené jablko
proč nezvolila LSD nebo jiné svinstvo.
No ale mnoho dospělých si stejně
v životě neuvědomí
že i sladkém ovoci může být jed.
Natož děti, které si dělají legraci ze všeho
a už malokdy se najde někdo který by je poučoval
co je správné.
Vždyť nezlobí dívají se na televizi
na tom není nic špatného,
když vysílá rozumné věci
a nenastavuje morálku do bahna.
to Kráťa (jh11 - Mail - WWW) Vloženo 18.11.2005, 16:10:41
S Vaším názorem nesouhlasím
ale dokonce života budu bojovat
za Vaše právo jej hlásat. :-))
pro jh11 (Kráťa - Mail - WWW) Vloženo 18.11.2005, 23:37:04
Nevím s kterým ... (Kdybyste uvedl e-dresu, napsal bych Vám tam a neprznil bych to tady)
(jh11 - Mail - WWW) Vloženo 19.11.2005, 11:29:27
Byla to reakce na notorického stěžovatele.
Když se někomu nalepí tato nálepka v demokracii.
Tak již se neřeší oprávněnost připomínek
prostě se nad tím mávne rukou.
Nerozumím ! (Kráťa - Mail - WWW) Vloženo 19.11.2005, 19:58:33
Pane, Vaši připomínku opravdu nechápu. Budu potřebovat podrobnější vysvětlení.
Nálepka ? Myslím, že princip jeho stížností jsem popsal docela výstižně. A nechápu tu větu o mávnutí rukou. Myslíte to tak, že když je známo, že více než 95% jeho stížností je neoprávněných, že se nad tím má mávnout rukou ? Jenže to právě nejde. Každá doručená stížnost (oznámení atd.) se musí zaevidovat, určit kdo ji vyřídí, ten tak musí ve stanovené lhůtě učinit, stěžovateli odpovědět atd. atd. Když odpoví záporně, přijde stížnost na něj, musí se to zaevidovat, určit kdo ...
Nevěřil byste, kolik to zaměstná lidí. A úplně zbytečně.
Ano, svoje názory ten člověk může svobodně říkat kdykoliv a kdekoliv. Jako Vy, já, kdokoliv jiný. Ale vyřčení názoru není oficiálně podaná stížnost. Uvědomte si, jaký je mezi tím rozdíl !
(jh11 - Mail - WWW) Vloženo 21.11.2005, 23:33:57
Oficiálně podaná stížnost
je oficiálně podaný názor.
Ostatní jsou hospodské kecy,
ale jistě si rozumíme.
A kecy nemaj cenu.
Jestli jsi myslela do ...píp... (galahad - Mail - WWW) Vloženo 22.11.2005, 16:33:10
...tak odpověď zní "Neprodleně!" Penězi státních poplatníků se mrhá všude jinde daleko víc. Ta jeho aktivita se proto jeví trochu trucovitá a jako taková nehodná dalšího rozebírání...
A já tě samozřejmě taky vítám... ježe jsem ještě nestihl přečíst archiv, nooo... ;o)))
a co nasili (hu - Mail - WWW) Vloženo 25.11.2005, 10:16:35
pohled na nahe telo je spatny, co kdyby se deti zkazily - ale bitky, strileni a vrazdy - to je vporadku, to se muze????????
Přidání komentáře...
