Neříkej vždy co víš, ale vždy se snaž vědět, co říkáš. C.A.Claudius
REKLAMA

Mrazivé cestování

1.12.2005
Před pár dny jsem jela domů z letiště pozdě večer, už byla tma.
Jindy hodně rušná pražská silnice působila poklidným dojmem, semafory nepřikazovaly zastavit na každé křižovatce, jen ospale pomrkávaly oranžovým okem a za oknem auta se míhaly domy zalité teplým světlem z pouličních lamp.
Mráz pomaloval silnice třpytivým popraškem, topení hřálo, z CD se linula hezká melodie a já si spokojeně, i když falešně, pobrukovala.
Příjemné cestování.
Jen do chvíle než na mě vykoukla svíčka u silnice.
Jediný pohled a pocit pohody okamžitě zmizel.
Mám ráda svíčky, od dortových po adventní. Jedno jestli malé nebo velké.
Ale ne úplně všechny, i když to není jejich vina.
Třeba tahle – hořela proto, že tady zhasl plamínek.
Pár brzdných čar na vozovce, zapálená svíčka a spousta květin s fotkou.
Ještě včera tu nebyly.
Zvláštně prázdný pocit.
V tu chvíli člověka zákonitě napadne, jak křehká je hranice mezi pohodovou jízdou a zapálenou svíčkou.
A myslím, že intuitivně zvolní tempo, i když ani předtím nechvátal.
Plamen by měl hřát, ale tenhle maličký, proti všem přírodním zákonům, pořádně zebe.

A mě napadá jaký asi byl černý den toho z fotky? Kam asi jel a kdo na něj čekal?
I jemu možná mráz pomaloval silnice třpytivým popraškem, nejspíš měl v autě teplo a z CD se linula hezká melodie. A možná si taky pobrukoval.
Příjemné cestování.
A pak? Pár vteřin a konec slova „bude“.
Z té záplavy květin křičí smutek a bezmocnost.
Stačil jediný okamžik a z parku je memento.

Jedu dál a silnice je úplně jiná než byla před chvílí.
I něco ve mně je pro tu chvíli úplně jinak.
Mrazí mě, když si uvědomím, že jen pár metrů od svíčky je škola a vedle školka.
Spousta dětí a rušná silnice, často tu přebíhají a ne vždycky podle pravidel.
Do té školky chodila i moje malá.
Možná to vůbec nemohl ovlivnit, možná byl ve špatnou chvíli na špatném místě.
Věřil na osud?

Ujíždím pryč od toho malého studeného plamínku svíčky.
Mám štěstí a můžu tohle místo jen minout a jít vstříc svému „bude“.
Alespoň pro tuhle chvíli.
Za chvilku jsem doma a auto na mě vesele zabliká při zamykání, asi má radost, že složilo unavená kola na pěkném parkovacím místě.
Hledám klíče a pořád mám v sobě pachuť té svíčky.

„Ahoj eL“ kamarád se vrací z procházky se psem.
„Copak je, jsi smutná?“
Nevím, spíš podivně prázdná, ale to se moc těžko vysvětluje při odemykání dveří domu a tak mu jen ve zkratce říkám o plamínku svíčky.
Mrknul na mě „každý svého štěstí strůjcem“.
Divná slova.
Divná, pro někoho, kdo viděl jen svíčku jako já a víc neví.
Jenže kamarád pracuje u hasičů a k jeho rukám se sbíhají hlášení o všech zásazích.

Ten kluk z fotky měl fatální smůlu.
A taky rychlé krásné auto. Na místě, kde je padesátka, jel 210 km/h.
Nezvládl to a rozpůlil svůj autokoráb o sloup veřejného osvětlení.
Zabil sebe a ohrozil spoustu lidí.
Jen pár metrů od školy a školky.
Už nemám jen pocit prázdna, ale taky vztek.
Zbytečná a nesmyslná smrt.
Bezohlednost nebo jen nevyzrálost a klukovina.
Ale co vůbec záleží na tom, jak to pojmenujeme.
Neúměrně vysoká cena za adrenalinový pocit z rychlé jízdy, neúměrně vysoké riziko pro něj i lidi kolem.

Kdy konečně jemu podobným závodníkům dojde, že pokud mají chuť riskovat své životy, neměli by jako potenciální rukojmí brát lidi kolem?
Zbytečná a nesmyslná smrt.
Naštěstí jen jeho.
Nechci být krutá, ale pokud už bylo určeno, že má na tom místě svítit plamínek svíčky, jsem ráda, že svítí jen tomu, kdo hazardoval.
Mnohdy tomu bohužel bývá jinak.

linkuj.cz vybrali.sme.sk

Napsala letinka 1.12.2005, 23:05:00

Komentáře

Moc hezky (Zúzi - Mail - WWW) Vloženo 01.12.2005, 23:20:19
napsáno. :P Ano, každý svého štěstí strůjcem, ale někdy to tak prostě není. Jsou věci mezi nebem a zemí, které se jednoduše nedají ovlivnit. :P Osud, karma, říkejme tomu, jak chceme, ale tak to prostě je. :P

Pro odlehčení... (aTeo - Mail - WWW) Vloženo 02.12.2005, 00:43:47
Soused je 20 let hasičem. Slyšel jsem už nesčetně historek z výjezdů. V létě jsem mu navrhl, ať jde se mnou na houby. Podíval se na mě jak na blázna a povídá: "Na houby? Ses´ zbláznil?! Já mám rád, když les hoří!" Pro jistotu jsem přijal pracovní hypotézu, že si dělá legraci, ale jak ho znám, obávám se, že ne... ;)

2 letinka (ringo - Mail - WWW) Vloženo 02.12.2005, 07:13:31
Milá letinko. Ač to není hezký článek, souhlasím, že je hezky napsán, ale nevím nevím. Když někdo jede po městě 210, rozpůlí se o sloup a navíc při tom nikomu neublíží, asi bych neříkal, že měl fatální smůlu. Byla to fatální blbost a IMHO "štěstí v neštěstí." Jsem cynik, ale jsem radši, když se takovýto sebevrah rozštípe o sloup či kamion, než když převálcuje škodovku s rodinou, a protože to přežije, za pár let zase zvesela šlape na plyn jako kokot. Bohužel hovořím z vlastní zkušenosti.

Tak nevím.... (Kráťa - Mail - WWW) Vloženo 02.12.2005, 11:12:56
Až do setkání s kamarádem hasičem jsem si říkal, že k takovému textu nechci a ani nemohu připojit jakýkoliv komentář, protože bych tu krásu úplně zničil.
Jenže - tím setkáním se vše úplně změnilo a najednou šlo o "jiný" příběh.
A k němu, odsuďte mně jak chcete, klidně dodám, že zrovna tato svíčka snad ani neměla být zapálena a s klidným svědomím bych ji dokázal sfouknout.

(Alka - Mail - WWW) Vloženo 02.12.2005, 18:47:55
Kdysi jsem dělal na Pankráci, adresa třída 5.května. Jednoho dne (zrovna jsem tam nebyl) se venku ozvala rána. Kolegové vyběhli ven. Co uviděli, uvízlo jim v paměti. O kandelábr rozpůlená škodovka, stopětka či stodvacítka. Na silnici o kus dál ležel muž a o několik metrů dál jeho noha. Určitě nejel 210. Možná mu jen praskla pneumatika, kandelábr neuhnul a zrezlé plechy ve škodovce ano.
Kolegyně má syna, který jel na jachtařské závody k Baltu. V Polsku je v protisměru trefil kamion, řidič měl asi tři promile. Ze šesti lidí v dodávce tři mrtví ihned, řidič, kterému to uřízlo obě nohy a vykrvácel, jeho žena a jeden syn se zlomeným vazem. Spali na podlaze s hlavou ve směru jízdy. Druhý syn havárii přežil na místě spolujezdce, ale spáchal o dva roky později sebevraždu, říkal, že jde za rodiči a bratrem. Syn kolegyně má z jednoho obratle na páteři jen zbytek, asi čtvrtku. Nesmí běhat ani skákat. Řidič dostal asi rok a po polovině odpustek za "dobré chování".
Kdyby byla svíčka u silnice za každou "oběť automobilismu", připomínaly by mnohé silnice hřbitov o dušičkách.

2 Kráťa (ringo - Mail - WWW) Vloženo 02.12.2005, 19:32:47
Ač mi tvá slova nejsou proti srsti, chápu, že pozůstalí to vidí trochu jinak. Ber to tak, že ta svíčka je tam z jejich popudu, ne nebeského pilota. Je to jen způsob rozloučení. Klukovi už je to šumák, jestli hoří nebo jí už Kráťa sfouknul:-.

Opravdu? (Roj - Mail - WWW) Vloženo 02.12.2005, 22:07:40
Letinko, neni to umelecka licence? Ze by opravdu semafory na Kanadske (u Siemense) nesvitili cervene? Ty totiz maji cervenou i o pul ctvrte v noci. Pokud jsi mela takove stesti, ze jely oranzovou, mas bohate vykompensovany veskere tragedie za cely mesic :-)

Hezký večer (letinka - Mail - WWW) Vloženo 02.12.2005, 22:33:09
Zúzi to je právě nejhorší,že i když uděláme maximum, může se objevit někdo, kdo nerespektuje nikoho a nic kromě sebe a odnesou to nevinní.

Teo tohle znám taky, tuším, že je to nějaký druh šibeničního humoru, který lidem pomáhá ustát situace. Jedna moje kamarádka kdysi chodila s majitelem pohřebního ústavu, který sám začínal jako pohřebák a tvrdila, že to je jediný chlap se kterým se směje od rána do večera. Zapomněla ovšem dodat, že z jeho vydařeného stylu humoru se nepřipravenému člověku mnohdy dělalo až mdlo. :-)

Jinak musím říct, že mám hodně podobné pocity jako pánové (ringo, Kráťa i Alka), tedy vztek už z pouhé představy kolik lidí ten hazard mohlo draze zaplatit, navíc se to opravdu stalo jen kousíček od školy a školky.
Na druhou stranu, byl to mladý kluk, kdo z nás neudělal někdy průšvih. Je neštěstí takhle brzo a zbytečně zmizet ze světa, určitě ho měl někdo moc rád. Některé chyby se bohužel nedají napravit, mohou sloužit jen jako poučení a výstraha nám ostatním.

Á vidím, že Roj zná. :-) Tedy nejsem si úplně jistá, že blikaly úplně všechny semafory oranžově, ale určitě většina. Je jich na trase požehnaně a podivně seřízených. Nicméně na ten u Siemensu se schválně zaměřím a ohlídám ho, jezdím tam docela často z posilovny a vím, že umí i blikat. Pošlu časový plán, až zjistím zákonitosti oranžovění, abys věděl, kdy vyrazit na cesty. :-)

(jh11 - Mail - WWW) Vloženo 03.12.2005, 01:25:16
Každý svého štěstí strůjcem
vlakvedoucí
i strojvůdce.
A nezapomeňte
Peníze osvobozují.

Inspirace (Roj - Mail - WWW) Vloženo 03.12.2005, 02:01:17
Letinko, inspirovalas me k dopravne bezpecnostnimu spotu :-))
Dik, na tu statistiku oranzoveni si pockam.

(isabelle86 - Mail - WWW) Vloženo 03.12.2005, 14:00:14
K "masirkum" na silnici nemam slov...frajerina proste na silinici nepatri!

Ringovi (nevadí, že píši velké R ?) (Kráťa - Mail - WWW) Vloženo 03.12.2005, 16:08:48
Ano, klukovi je to jedno.
Pozůstalí příbuzní jsou nešťastní a potřebují zapálit svíčku.
Naopak, někteří jedinci z "pozůstalé" veřejnosti pociťují potřebu ... teď nevím, jak to říci, abych to příliš nepřehnal ... postavit slavobránu ... nebo tak něco. Že ten, kdo mnoha ostatním jámu kopal, nakonec do ní jen sám spadl a neštěstí nevzal žádného nevinného s sebou.
Jsou-li známy okolnosti, klidně by mohl někdo z veřejnosti protestovat proti svíčce hořící na veřejném prostranství...

Plamínek svíčky (Inečka - Mail - WWW) Vloženo 04.12.2005, 02:43:45
Dokud nevíme podrobnosti, je nám líto každého zmařeného života. Možná nám připomíná vlastní smrtelnost.

Ale co se změní tím, že víme jak ten plamínek uhasl?
Najednou máme právo soudit? Protože nejezdíme ve městě 210? Možná nemáme tak silné auto, možná máme jiný žebříček hodnot. Možná jsme dospělí, máme děti a zkušenosti.

Ten člověk, ať udělal jakou chtěl hloupost, už za ni zaplatil. Jeho plamínek svíčky zhasl velmi brzy. Opravdu si musíme dokazovat jak jsme lepší lidé moralizováním a posmrtnými soudy?

Je to velmi těžké a na každém kroku se to znovu učím. Totiž řídit se v paxi výzvou:
NESUĎTE, ABYSTE NEBYLI SOUZENI.

Nemyslím, že bych soudil... (Kráťa - Mail - WWW) Vloženo 04.12.2005, 12:03:18
Ten řidič odsoudil nás všechny. Já si tady jen ulevuji, že se mu nepodařilo rozsudek vykonat a že naštěstí jsme všichni jeho nástroji unikli !

Ano, (Jago - Mail - WWW) Vloženo 04.12.2005, 23:14:41
to je ono!

(Jirka* - Mail - WWW) Vloženo 04.12.2005, 23:50:56
Taky jezdím zapalovat k silnici jeden malý plamen, co zebe. Taky je to případ trestu, který padl pouze na viníka. Taky říkám naštěstí. Přesto tvrdím, že každý trest je zbytečný, zvlášť takový, ze kterého si člověk nic nevezme, i kdyby toho byl schopen...

2 Inečka (ringo - Mail - WWW) Vloženo 05.12.2005, 07:39:19
Nevím, jestli se tvůj komentář týká mne.
Nemám ani tak potřebu odsuzovat, jako si oddychnout, že se o svou blbost nepodělil s někým dalším, to je vše. (Takže to samé, co Kráťa).

"Najednou máme právo soudit? Protože nejezdíme ve městě 210?"

Ne, jen lítost se jaksi nedostavuje.
Až ti takto pomře několik kamarádů a spolužáků, třeba to taky zacvičí s tvým nadhledem.

(Inečka - Mail - WWW) Vloženo 05.12.2005, 10:48:53
Nejsem paní dokonalá s nadhledm,a ani mí známí a blízcí nejsou smrti ušetřeni. Jenom vím, že souzením druhých i vztekem na druhé si nejvíce ubližujeme sami. A neberu vám právo to dělat, nevnucuju vám svůj názor, jenom mi to přišlo líto a cítila jsem potřebu napsat co jsem napsala :-)

2 Inečka (ringo - Mail - WWW) Vloženo 05.12.2005, 12:53:30
Napsala jsi to moc pěkně. Bez ironie.

Jistě platí - Kdož jsi bez viny.... (Alka - Mail - WWW) Vloženo 05.12.2005, 17:51:06
Vztek mě jímá, soudím, ale zaplaťpánbůh nemusím odsuzovat. Snad každý z nás měl někdy okamžik, kdy se choval jako neřízená střela. Kluk, o kterém píše Letinka, měl "smůlu", že musel zaplatit a štěstí, že jen za sebe. Nebo zaplatil i za nás, kteří své zodpovědnosti utekli bez placení ?!
Mám známého, který byl ve dvaceti jako spolujezdec na motorce na vojně pro zbytek života zinvalidněn a musí žít s poškozeným mozkem. Přesto jsem před pár lety málem na motorce zabil sebe i manželku. Vjel jsem na začátku zatáčky na asfaltové krtince na vozovce, které jsem neviděl, a skončil v příkopě. Být tam jediný patník či strom, mohly tam hořet dvě svíčky. Jiní to štěstí neměli. Děkuji, pane Vrchní.
A co vy ?

kazda cinnost chce svoje (-fim- - Mail - WWW) Vloženo 05.12.2005, 19:37:40
a proto se vetsinou ridi nejakymi pravidly. Cim je ta cinnost potencialne nebezpecnejsi, tim byvaji pravidla prisnejsi a striktneji vnucovana.
Ovladani dopravniho prostredku mezi takove cinnosti patri.
Mam dojem, ze mnoho lidi si jaksi neuvedomuje dve veci. Jednak - jakou energii ma tunovy automobil, pohybujici se rychlosti 60m/s (to je zhruba tech 210) a jak "snadno" je ovladatelny, zvlast na bezne ulici pocatkem zimy. A druhak - ze svoboda kazdeho konci tam, kde zacina omezovat svobodu ostatnich.
Automobil zenouci se dvoustovkou mestem lze duvodne povazovat za smrtici zbran a jeho ridice za jedince, pripravujiciho se k vrazde. Skonci-li akce "pouze" jeho sebevrazdou, muze mi byt lito jeho pribuznych, jeho samotneho tezko. Nebo si vazne nekdo myslite, ze je mozno litovat cloveka, ktery treba v autobuse zacne sermovat ostre nabitou pistoli a omylem se zastreli sam?
Cimz nerikam, ze jsem imunni vuci chybam. Ale jsou chyby a CHYBY. A proto jsou tresty a TRESTY. Dopustim-li se jednani, pri kterem realne a mou vuli ovlivnitelne ohrozuji zivoty mnoha nevinnych lidi, musim pocitat s velmi prisnym trestem. Sam jsem byl jednou velmi blizko - vlastni blbosti jsem se dostal do situace, kdy jsem de iure obecne ohrozoval stovky lidi, de facto zase tak moc velke nebezpeci jim nehrozilo. presto, kdyz mi doslo, do ceho jsem se to nechal uvrtat, jsem byl "ponekud nervozni" dokud to neskoncilo. A o hrozicim trestu jsem v te chvili realne uvazoval. Je tedy od veci predpokladat, ze by podobne mel uvazovat i onen ridic? On navic mohl velmi snadno presunout nozku z plynu na brzdu, prepokladam, ze krome jeho vule ho nic k te silene jizde nenutilo.

RINGO (Inečka - Mail - WWW) Vloženo 05.12.2005, 23:57:11
děkuji :-)

(ringo - Mail - WWW) Vloženo 06.12.2005, 08:13:27
Já myslím, že by se povinně mely pouštět záběry z dopravních nehod (třeba v TV), nebo ještě lépe, ty co jezdí opakovaně jako prasata párkrát odvézt na místo nehody. Já myslím, že 99 % lidí by si to rozmyslelo, až by viděli vyvalené vnitřnosti, krev, výkaly, končetiny zalomeny rozličnými směry, či úplně odděleny, slyšeli křik a sténání a do toho všeho se line zápach, jako když přijede auto z kafilérie (holt nejsme vycpáni konvalinkami). Málokdo to pobere.
Pak taky hodně zabírá vidět a slyšet přímý náraz auta ve vysoké rychlosti. Třeba jen z crash testů, stačí.

Já jezdím max. +10 km/h nad předepsanou rychlost. Není to košér, ale snažím se jezdit ohleduplně. Jinak jsem ještě jako řidič neboural, pouze jednou jsem, hned po obdržení řidičáku, sjel na sněhu do příkopu. Ale lidí, co se mě snaží na cestě zabít je dost a dost.

Smutné a taky mě to rozčiluje, (Happy - Mail - WWW) Vloženo 06.12.2005, 10:55:53
ale přijala jsem takový názor a už to asi nezměním - "Co se má stát, stane se". Lidi, který si neváží svého života, dostávají od života zpět, co sami vyslali. Náhoda neexistuje. Těžko říct, zda osud ano, ale každého dostihne jeho vlastní životní postoj tak, jak si zaslouží, proto je zbytečné se strachovat, že se náhodou připleteme k nehodě nebo jakémukoliv ohrožení života. Nikdy to nebude náhodou...
Život je spravedlivý, i když se to na první pohled nemusí tak jevit...

Ringo je asi "naštelován" stejně jako já. (Kráťa - Mail - WWW) Vloženo 06.12.2005, 15:45:13
Alespoň v některých věcech určitě. Porušuji dopravní předpisy stejně jako on. I když - to, že úzkostlivě dbám, aby se mi na dálnici ručička rychloměru nedostala na 140 neznamená, že jedu 138. Pravděpodobně jedu 130 až 133. Vím - to mně neomlouvá, mám tu ručičku mít tam, kde má být...
Proč ale znovu píši: vím, že se člověk dopustí porušení pravidel, ani neví jak. Přehlédne dopravní značku, že začíná obec. Ať z nepozornosti, nebo zrovna předjíždí náklaďák - šup a místo předepsaných 80 na dálnici jede stále 130. Nebo místo 50 na normální komunikaci to stále mydlí 90. Plus, mínus. Ale nestane se mu, aby na padesátce jel 130 - takový přechod rychlostního limitu jsem ještě neviděl. Nebo si nevzpomínám. Takže - i kdyby se znalec spletl a špatně spočítal rychlost vozidla toho kluka a ten nejel zrovna 210, tak určitě to bylo alespoň 170. A to už není o porušení z nedbalosti, to je prostě o něčem jiném.

2 Happy - když neexistuje náhoda, musí existovat osud. Nebo naopak. Každopádně si dovoluji tvrdit, že osud je velmi často nespravedlivý a jeho rány nejtvrději dopadají na lidi hodné, spravedlivé atd., zatímco prevíty nechává po světě běhat zdravé, spokojené a zatraceně dlouho. A pokud by existoval (a osudy řídil) ten "vrchní mašinfíra", tak je to ten největší křivák, jakého si dokáži představit !
Ne, "život" rozhodně spravedlivý není!

Kráťo, to podepisuju v plném rozsahu... (aTeo - Mail - WWW) Vloženo 06.12.2005, 16:37:43
Kdyby byl Bůh, nebylo by většího parchanta nad něj! ;)

Pro Happy cintát vrchního rady Vacátka:
"Náhoda, Mrázek, náhoda je koneckoců Bůh!"

(ringo - Mail - WWW) Vloženo 06.12.2005, 19:27:32
2 aTeo: Takže, jestli tomu dobře rozumím, tak náhoda je pěknej parchant:-).

2 Kráťa: jsem rád, že nejsem sám:-). Máš pravdu, že ikdyž přehlídneš značku, stále se ale dá jed slušně. Lidé neradi přiznávají, že porušují předpisy. Nemíním se ospravedlňovat tím, že mám dobré reflexy, brzdy či moderní auto nebo jiné kecy v kleci. IMHO, i vrámci předpisů se dá jezdit prasácky.

2 letinka: To je teda hezký. Diskuse tu bobtnají a autorka si mne ruce, jak jí stoupají ratingy (na ty si ona potrpí), aniž by musela napsat další článek. Jak populistické:-))).

Ringo, Bingo! (aTeo - Mail - WWW) Vloženo 06.12.2005, 20:14:34

Hele, chlapi, nechte toho! (Kráťa - Mail - WWW) Vloženo 06.12.2005, 21:03:12
Třeba eL sedne ke kompu unavená a nepochopí Váš vtípek... A půjde se zase dobíjet. To bych hrozně nerad!

:-) letinka peče :-) (letinka - Mail - WWW) Vloženo 06.12.2005, 21:51:29

Hodný lidi umírají proto, (Happy - Mail - WWW) Vloženo 07.12.2005, 08:29:29
že jsou MOC hodný. Mají to jako "odměnu", aby se na tomhle podělanym světě netrápili... Vypadá to nespravedlivě, ale copak by bylo spravedlivější nechat je zneužívat světem, aby se trápili??? Navíc tihle lidé v sobě taky dusí spoustu věcí, protože něchtějí ublížit, na nikoho křičet a tak a pak se tím sami "zabíjejí"...
Dobře, nazývejme to osudem, ale rozhodně nepochybuju o jeho spravedlnosti. Kdyby na světě nebyla spravedlnost, nemělo by smysl žít. Myslím, že smysl to ale má!

Tak nevím, Happy... (aTeo ;) - Mail - WWW) Vloženo 07.12.2005, 13:40:05
... myslíš to vážně nebo si děláš jenom srandu?
Ten hodnej kluk, co se v 1.únikové rychlosti omotal o kandelábr, patrně dostal za odměnu smrt jako bonus. Aby se nemusel trápit na tomhle podělaným světě, kde by po něm chtěli, aby jezdil v obci směšnou padesátkou! Každému, co jeho jest. Buďte zlí (bububu) a dožijete se požehnaného věku. Hosana na výsostech. Požehnaný, jenž ODCHÁZÍ ve jménu Páně. Amen...

2 aTeo: za ty tvoje jedovatý řeči tu budeš do sta:-) (ringo - Mail - WWW) Vloženo 07.12.2005, 14:59:28
Ne, Happy to nemyslí vážně. O sedm příspěvků výš totiž někdo se stejným nickem píše přesný opak. Asi Doctor Jackyl.
Takže když to shrneme, tak lidé umírají za trest, za odměnu, nebo jen tak :O). ale záleží na úhlu pohledu. Třeba starý Grebeníček si asi udělal ze všech velkou prdel, když si klidně uprostřed procesu umřel.

Aspoň, že jsme se něčeho dobrali.

Neumím to vysvětlit na pár řádků (Happy - Mail - WWW) Vloženo 08.12.2005, 08:32:58
ale nic nevím o předchozím životě toho kluka a o jeho problémech a postojích. Možná to mohl mít za odměnu, jestli měl rodiče, přátele nebo jiné, kteří ho zneužívali nebo mu jakkoliv stěžovali život na téhle planetě, ale spíš to měl za trest, že riskoval se svým životem, že nedbal nějakých pravidel. A tím, že tam nikdo s ním nebyl ani nikomu neublížil (kromě sebe) tak se to týkalo jen jeho a spíš to bude ta druhá možnost...
Některý věci v životě se dějí hodně divně, ale kde je spravedlnost, to těžko můžu posoudit, když o většině lidí skoro nic nevím, takže musím jen doufat, že aspoň smrt si bere spravedlivě, ať je to z jakéhokoliv důvodu - tzn. ať jsme povoláni nebo odvoláni z života...

Happy !!!! Grrrrrr....!!! (Kráťa - Mail - WWW) Vloženo 08.12.2005, 21:43:59
Ani smrt není spravedlivá! Nebo - jak k tomu přijde takové dítě, které se narodí HIV pozitivní, protože jeho matka... Co je na tom, sakra, spravedlivého? Nebo dítě, které se narodí do tak chudé rodiny, že ho rodiče neuživí a umře hladem? Nebo takové, kterého některý z rodičů týrá, až ho utýrá k smrti? Kde je ta spravedlnost? Nebo - pokud se podle Vaší někde výše zmíněné teorie jedná o důsledek jeho činů, čím se to dítě za tu chvíli, co je na světě, stihlo provinit tak, že je takto trestáno?

Nevím, jak se "maluje" vzteklý emotikon. Kdybych věděl, tak jich sem namaluji nejméně 56!

Promiň Kráťo (Happy - Mail - WWW) Vloženo 09.12.2005, 13:38:29
to poslední, co bych chtěla vyvolávat je naštvanost. Jasně že je nechutní a odsouzení hodní rodiče, jež itrápí své dítě, ale podívej se na to ze strany dítěte. Pro to dítě je to vysvobození - tihle rodiče ho budou trápit a kdyby to neskončilo smrtí, tak jak by to dopadlo? To jsou nechutní ti rodiče a dítě si nezaslouží, proto umírá, protože jsou na něj hnusní a to dítě to má smrt "za odměnu" - představ si, kdyby bylo nesmrtelný! To by byl teda život...
Bohužel všechno, co jsi řekl je ale nesparvedlivost života, nikoliv smrti... Pro spoustu těch výše zmíněných případů je smrt toho dítěte vysvobození z hnusnýho života...

2 Happy (ringo - Mail - WWW) Vloženo 09.12.2005, 15:30:23
Promiň, ale tomuto říkat vysvobození???!!!
Když ti dá někdo k hlavě pistoli, tak tě "vysvobodí" za pár setin vteřiny, ale když někdo týrá dítě nebo ženskou léta, či umírá léta (desetiletí) na nějakou nemoc, tak bych tomu opravdu vysvobození neříkal. Nehledej za tím nic, život skončí a tělo či popel hnije v hlíně, tím to pro dotyčného končí a pro pozůstalé začíná. Největší trest je to paradoxně pro ně.
Podle tebe, když pilot s plynem na podlaze zabije sebe a ve druhém autě rodinu s dětmi, tak on to má za trest a oni za odměnu??? A co jejich pozůstalí, ti to také mají za odměnu? :-. Sorry, ale pitomější tezi jsem ještě neslyšel.
To, zdali máš subjektivní pocit, že někdo si to zasloužil, a někomu smrt pomohla s tím vůbec nesouvisí.

(jh11 - Mail - WWW) Vloženo 09.12.2005, 19:29:08
No smrt asi spravedlivá bude
protože ji ještě nikdo nepřežil.
Ale taky nikdo asi přesně neví co znamená.
Možná pro člověka tím končí
možnost v každém okamžiku
si vybrat jednu z milionů možností
jednu z cest, bran.
Možná když se zastaví rozpínání vesmíru
a běh času
by se otočil
ta možnost výběru
by už tady nebyla
a lidé by se museli pohybovat
po cestičkách
které si za života prošlapali.
Proto ta zodpovědnost v každém okamžiku.

(jh11 - Mail - WWW) Vloženo 09.12.2005, 19:46:06
A ještě k té svobodě a vysvobození
O tom se psalo již
na vstupní bráně v Osvětimi
Práce osvobozuje.
Ale dnes mnoho lidí
přistupuje k životu
jako k životu v lágru
a řídí se heslem
peníze osvobozují
a skutečně svobodnými
se cítí s plnou peněženkou
a nádrží plnou benzínu.
Ale o tom ta svoboda
asi nebude.

Tip pro jh11 a happy: (aTeo - Mail - WWW) Vloženo 09.12.2005, 23:22:19
http://www.vesmirnilide.cz/
Tam byste mohli udělat kariéru! ;)

(jh11 - Mail - WWW) Vloženo 10.12.2005, 01:11:52
To Ateo
nemohu si pomoct
ale beru Ťě jako
PR agenturu.
Kdyby Marie Terezie používala
služeb PR agentur
tak by ani nevolnictví rušit nemusela.
Prostě by lidi pochopili
že jsou sami proti sobě.
Zlatej desátek proti DPH.

(binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 10.12.2005, 10:26:09
to jh11
tedy čověče, ty známý strážce všech čistot včetně mluvnických a ono aby za tebou pořád někdo stál a plácnul Tě přes ruku, kdykoliv se pokusíš udělt další přebytečný háček nad Ť :o)

(jh11 - Mail - WWW) Vloženo 11.12.2005, 00:04:10
To binární
Ani nevím jak se mi háček nad velké T podařilo vytvořit
omluvou mi ani nebudou dva rumy a
ani těch 6 malých piv.

(Happy - Mail - WWW) Vloženo 12.12.2005, 09:42:20
Ringo, pleteš dvě věci dohromady... Nechci to už tady dál rozebírat, prostě si jen myslím, že nic se neděje náhodou a jediná spravedlivá je smrt. A k tomuto názoru mám své důvody. Ty máš důvody k tomu vsému, oba jsou správné. Všechny názory jsou správné, jenže na co nám to je, když stejně umřeme... :-)

aTeo - Myslíš??? To už je trochu moc trhlý, ne... Jsem možná divná, ale rozhodně ne blbá ;-)

soudit? (ngvadi - Mail - WWW) Vloženo 14.12.2005, 11:35:24
soudit je vždycky ošemtný až hanba. a hanba pak člověku je. pokud vidíte v televizi zprávu o tom, jak nějaký řidič vrazil (důvod neuveden) do auta se školáky, školáci utrpěli vážná zranění, ale žijí, jen viník nehodu nepřežil, svůj soud si vytvoříte.
jenže za hodinu nato zjistíte, že ste toho člověka znali, že to byl hrozně fajn člověk, že nehodou zaplatil za svou přílišnou zodpověnost pro práci...
toho pocitu špatně myšleného soudu se už nezbavíte.

a ono to moc bolí ještě dlouho potom.

než někoho odsoudíte, zkuste si přestavit, že je to váš přítel. ještě stále byste svíčku sfukovali?

K tématu... (Teo - Mail - WWW) Vloženo 04.02.2006, 13:12:17
http://www.novinky.cz/auto/76541-pirati-silnic-bodum-ujedou.html


Přidání komentáře...
Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: