Ptačí chřipka od zdi ke zdi
Mnoho lidí trápí virus ptačí chřipky. I mě, i když vlastně tu není na vině ani tolik samotný virus, jako spíše ten koncert podivností, který kolem něj rozehráli lidé. O tom, že různí malí zabijáci, viry, bakterie, ohrožují lidstvo od nepaměti a v úplném bezpečí před nimi nejsme nikde na světě, nejspíš nikdo nepochybuje.Stejně jako samolibé proslovy ohledně naší nezranitelnosti, mě však dráždí hysterické scénáře. Víme, že velké množství virů má schopnost mutovat.
O tom, za jakých podmínek a v jaký čas, se však vědecké týmy mnohdy jen přou. Hypotéza střídá hypotézu, aby byla následně vyvrácena nově zjištěnou skutečností.
Ptačí chřipka je nejspíš nemocí ptáků. Tedy myslíme si to, protože u ptáků byl virus objeven. Možná je i nemocí jiných zvířat, jen nás nenapadlo je na ni testovat. Kdo ví. Za určitých podmínek je tahle ptačí nemoc přenositelná na člověka. Tedy rozhodně víme alespoň to, že stejný virus jako u ptáků, byl nalezen i u člověka. A když chytit ptačí chřipku, od koho jiného než od ptáků?
Jenže proč právě kolem ptačí chřipky vypukla taková bouře? Je to snad proto, že ptáci umí létat a překonávat velké vzdálenosti a nikdo neohlídá, kam až je křídla donesou? Nebo je to jen velmi výhodný obchod? Vždyť zvířecích nemocí, které jsou nebezpečné a přenosné na člověka, je mnoho. BSE počínaje a třeba slintavkou a kulhavkou konče. Všechny pak mohou mít pro pána tvorstva fatální následky.
Ovšem chřipka to je něco jiného. Ptáci jsou přece všude kolem a když nás někdo bude dostatečně důsledně masírovat zprávami o tom, jak velmi ohrožení jsme, nepochybně v panice mnozí sáhnou do peněženek a koupí drahocenný všelék či očkování.
Nemám nic proti očkování. Sama jsem antižloutenkovaná, antitetanovaná a taky bych neměla černě kašlat, dostat tuberu ani některé další nemoci. Nic osobního, jen si myslím, že očkování proti chřipce nese mnohá rizika, o kterých se mluví jen velmi málo a je určeno pro specifické skupiny lidí, u kterých negativa s ním spojená, nepřeváží nad pozitivy. Nám zdravým by snad mohla v boji s chřipkovými viry pomoci zvýšená odolnost, přírodní vitamíny, pohyb nebo otužování. Jenže očkování je pohodlnější než studená sprcha každé ráno a navíc je nám prezentováno jako to nejlepší řešení pro naše těla.
A pak se objeví ptačí chřipka, stačí pár vět a zdraví lidé vykoupí vakcínu potřebným. Co na tom, že neexistuje žádná studie, která by jasně prokázala, že v bitvě s ptačí chřipkou má očkování proti formám našich lidských chřipek nějaký význam. Prý je menší pravděpodobnost, že ptačí virus zmutuje, když potká méně lidského chřipkového viru. A možná, že ty ptačí viry mnohem radši zmutují, když potkají naši vakcínu. Jedni odborníci tvrdí, že to jisté, jiní, že je to hloupost. A laiku ty se v tom vyznej.
A tak někteří mávnou rukou a zvýší konzumaci citrónů, mnoho jiných vezme útokem lékárny. Na pár staříků a nemocných se nejspíš nedostane.
Bližší košile než kabát.
Proč vlastně? Pro zdraví nebo tu kampaň v médiích?
Moje kamarádka za poslední čtyři roky absolvovala čtyři očkování proti chřipce. Každý rok jedno.
A taky čtyři chřipky. Každý rok jednu.
Prý je citlivá a tak jakmile jí naočkují, okamžitě dostane chřipku. Kratší, ale chřipku. Chroptí a frká a bolí ji klouby, ale i tak má radost, že něco dělá pro své zdraví.
A možná opravdu dělá. Nevím, nejsem odborník.
Každopádně já jsem za poslední čtyři roky neabsolvovala ani jediné očkování proti chřipce. Za to jsem měla chřipku, pořádnou! Jednu. Vyležela jsem jí a vyhnala čajem s citronem a aspirinem. Kdykoli se o mě pokoušela jindy, naordinovala jsem si bylinky, konkrétně echinaceu a bylo. Taky občas větrám, chodím ven a jím ovoce a zeleninu.
Jenže média varují a tak vakcína brzy mizí, hurá na léky!
Tamiflu je cesta k přežití!
Jste sice zdraví, ale ti moudřejší už mají nakoupeno do zásoby, rychle pospěšte!
Výrobce plesá. A léky jsou rázem nedostatkovým zbožím. Kdo by se zabýval tím, že možná vůbec nefungují. Některým nemocným pomohly, jiným ne. A třeba jsme i my sami už dávno ptačí chřipku přechodili. Kolik lidí s chřipkou asi doktor testuje na tenhle zlý ptačí virus? Kolik jich zalehne do postelí s aspirinem a horkým čajem, nevěda, který malý zabiják je složil?
Nebyla snad jen některá lidská těla odolnější a otužilejší než ta druhá?
Když jsem před pár měsíci poslouchala, jak se nás ptačí chřipka netýká, rozzlobila mě ta ignorance.
Když vidím kolem, jaká mediální smršť plná katastrofických vizí se nás ohledně ptačí chřipky valí, zlobí mě ta hysterie a manipulace.
Tak si jen říkám, že když už máme za sebou obě etapy od zdi ke zdi, možná přijde brzy čas vrátit se nohama na zem. Pak snad připustíme, že rizika číhají všude kolem a nemá cenu je podceňovat při pocitu, že jsme nezranitelní.
Pak snad připustíme, že dělat zásoby podivných preparátů či je do sebe cpát preventivně přesto, že možná ani nejsou účinné, je horší způsob ochrany než snažit se udělat své tělo přirozenou cestou odolnějším.
Zdravý selský rozum, respekt a chuť to zkusit.
A potom? Děj se vůle osudu!
Komentáře
(pjotr - Mail - WWW) Vloženo 18.01.2006, 23:29:29
Nemôžem nič iné, len súhlasiť. Ten liek a hystéria má jeden pozitívny efekt, podľa mňa. A síce efekt placebo. Niekto si nahovorí, že to funguje, a ono to funguje. Keby radšej propagovali zdravé vitamíny, pohyb, otužovanie a neviem čo..
Letinko (Roj - Mail - WWW) Vloženo 18.01.2006, 23:36:56
To mam tezky. Jak mam neco komentovat, kdyz tys uz vse napsala :-)
tak tak (pavel - Mail - WWW) Vloženo 18.01.2006, 23:59:03
Letinko, díky. Pořád jsem si říkal, že se přece musí najít někdo, jehož názor bude takhle zdravě uprostřed.
Katastrofických scénářů bychom si mohli vymyslet hromadu - ptákochřipkou počínaje a docházející ropou konče. Jenže vždycky se to tak nějak překroutí a někdo pocítí potřebu na tom vydělat.
BTW: V Bulharsku je prý Tamiflu dost, tak kdyby byl zájem ;-)
Ještě jednou díky a přeju pevné zdraví.
Jóóó... na ptáky jsme krátký! (aTeo ;) - Mail - WWW) Vloženo 19.01.2006, 00:04:33
http://ateo.cz/frame/phpgal/pict//4.722.jpg
Co dodat (intimidant - Mail - WWW) Vloženo 19.01.2006, 00:19:13
úplně mi mluvíš z duše. na 100% souhlasím... přemýšlel jsem, co dodat, ale těžko hledám myšlenky.
nejsem vůbec zdatný v dějepise, proto se nechci pouštět do odborných rozborů. ale přesto mě napadá jedna věc, co jsi tu nezmínila: lidstvo pamatuje, no vlastně popořádku: Země pamatuje velké vymírání. opakované, totální. ať už to byli dinosauři, do jisté míry i neandrtálci s mamuty (pokud to můžeme brát za velké vymírání), nebo kdokoliv jiný. opakovalo se to v celkem pravidelných periodách (asi jako doby ledové). počítá se to v desítkách milionů let...
lidstvo samo (myslím homo sapiens sapiens) pamatuje také slušné rány "osudu" - asi největší byla španělská chřipka v minulém století, kdy během krátké doby vymřely desítky milionů lidí. různé cholery, mory, černé kašle a neštovice nepočítaje (to byly spíše lokální pohromy, ne globální). tyhle nemoci by se daly shrnout jako "stoleté." od španělské chřipky už to bude 100 let co nevidět... pak tu máme pandemie - lidé hromadně onemocní, ale není tam tak velká úmrtnost - ty jsou cca každé desetiletí a také už pár let přesluhujeme...
kdybych to vzal čistě statisticky - už brzy by měla přijít pandemická pohroma, která to tu trošku "vyčistí." ptačí chřipka se zdá být dobrým kandidátem. myslím, že příroda už to tak zařídila, že jednou za čas pročistí kalnou vodu a vymřou miliony lidí. zatím jsme se ale jako druh vždycky vzpamatovali...
a řekněme si upřímně - nepotřeboval by dnešní svět trošku pročistit? je tu docela přelidněno, lidé ve velké části světa nemají základní hygienu, dostatek jídla, o pitné vodě ani nemluvě... příroda si sama reguluje stavy veškeré populace (je zvláštní si nemyslet, že to tu někdo řídí, nemyslíte? myslet si, že je všechno jenom náhoda...)
jen jsem tím chtěl říct, že pokud se tu "pročistí atmosféra," alespoň se bude všem ostatním lépe dýchat! (platilo by to zvlášť pro celou českou poslaneckou sněmovnu, tam by malá chřipka neškodila :-)
a tak nám přeji:"staň se, co má se stát, nikdy nevíme, jestli to nakonec nebude dobré..."
PS:omloufám se za minimum čísel a hodně všeobecných řečí, ale při mé dějepisné (ne)zdatnosti by se mohlo stát, že bych vám sem místo počtu mrtvých lidí hodil schodek státního rozpočtu za rok 2005...
očkování (Kyklop - Mail - WWW) Vloženo 19.01.2006, 03:08:53
Nedávno jsme byli s naší dcerou také na očkování - proti menigokokovi. Zdálo se nám to důležitější než očkování proti ptačí či jakékoliv chřipce.
Jinak pod Tvuj text se mohu jen a pouze podepsat... ;-)
(Pavel - Mail - WWW) Vloženo 19.01.2006, 07:39:48
já si dovolím nesouhlasit...
Media jsou jedna věc, ale to jak je ta věc nebezpečná je věc druhá!
Zlehčovat virus ptačí chřipky jenom proto, že média vše nafukují už primárně?
A co třeba SARS, AIDS to jsou taky nafouknuté bubliny?
(Pavel - Mail - WWW) Vloženo 19.01.2006, 07:47:58
jen tak pro úplnost na SARS umželo 813 lidí a nakaženo během 1 roku bylo přes 8000 lidí. O AIDS ani nemluvím.
To že na SARS umřelo relativně málo lidí byla jen zásluha medií, protože čína to původně tajila! Kdyby se ti lidé co se v tom hotelu nakazili, nerozjeli do světa, zpět do svých zemí, tak by se to nikdy nestalo....
(ringo - Mail - WWW) Vloženo 19.01.2006, 07:49:27
Teď jsem otevřel mailovou schránku. Mám v ní 11 mailu s předmětem pharmacy a různými přesmyčkami tamiflu.
Taky tam mám 7 nabídek na viagru a 5 na prášky na prodloužení penisu.
Jak se to jen dozvěděli???:-)
Každopádně je mi jasné, že za tamiflu nemá smysl utrácet, takže mi zbývají ty dvě ostatní nabídky, páč když už mám zemřít na chřipku, tak aspoň s plnou parádou.
(fade - Mail - WWW) Vloženo 19.01.2006, 09:27:07
a hádejte, kdo sedí v dozorčí radě firmy, která má jediná (!) licenci na výrobu toho zázračného léku?
Rumsfeld.
Btw, neni to vakcina, ale lek, ktery prubeh nemoci zmirni, takze je urcita sance, ze na to neumrete. A musi se to brat jenom v dobe vypuknuti epidemie, jinak to nema vyznam.
Pozor, i rýma škodí lidskému zdraví! :-) (Alka - Mail - WWW) Vloženo 19.01.2006, 10:49:04
Já mám ptačí chřipku v háku.
Jdu se skočit z nuseláku.
Je to se mnou zkrátka vážný.
Kašle na mě anděl strážný!
Taky nosí chřipku ptačí.
Lítá, co mu křídla stačí.
Nabereme střemhlav stovku,
rozplácnem se o vozovku!
Jsem tak trochu insider, (Jago - Mail - WWW) Vloženo 19.01.2006, 21:00:25
nemá cenu se o tom rozepisovat, ale podívejte se na tohle: http://www.vlada.cz/vyhledavani/vyhledavani_usnes.htm.
Myslím, že je jasné, že jde o tupou hysterii medií + pustý byznys výrobců.
k tomu ockovani... (e.t. - Mail - WWW) Vloženo 21.01.2006, 18:06:35
...proti normalni chripce je to vazne tak jednou sem to poctoupil pac nam to nabidli zdarma z fondu FKSP (rozumej fond kulturnich a socialnich potreb ve statni sprave) a je to vazna humac... za a. to boli uz pri vpichu a to dost a za b. vazne dostanes priznaky chripky hned po ockovani - teda za den dva - ale je to chripka silnejsi nez normalni - vsechno boli a cloveku je blbe... trva to cca tejden a je to nechutne neprijemny:(
(jh11 - Mail - WWW) Vloženo 21.01.2006, 18:27:49
No možné je
že Tamiflu vynalezl doktor Galen
nebo jak se jmenoval,
aby rozšířil Bílou nemoc
mezi bohatými a mocnými
tedy neproduktivními lidmi.
I když i opak by mohl býti pravdou
tedy že by mohla zachránit pouze je.
Jsou-li bohatí a mocní neproduktivní, (aTeo ;) - Mail - WWW) Vloženo 22.01.2006, 13:04:02
logicky mi z toho vychází, že chudí a bezmocní jsou produktivní... Podotýkám, že demagogická je už výchozí věta!
nebo jinak... (binarniladin - Mail - WWW) Vloženo 22.01.2006, 14:45:20
jelikož Jh11 nic produktivního nedělá a jen se fláká po netových debatách, plyne z toho , že je mocný a bohatý....
(jh11 - Mail - WWW) Vloženo 22.01.2006, 18:33:42
O chudých a bezmocných se toho už na internetu
napsalo hodně
o jejich neproduktivitě.
Takže jsem se o nich ani nezmiňoval.
V kontextu s článkem o ptačí chřipce to bude
minimální počet očkovaných z této skupiny.
Prostě v zájmu objektivity jsem zdůraznil to
za co PR agentury nejsou placené.
Nerozumím Binárnímu
jelikož jsem jej urazil
a zbyla z něj pouze osmina
a je tedy hexadecimální.
Proč stále používá jméno Binární?
Samozřejmě také jsem odporně bohat,
ale přesto nemohu věnovat tolik času internetu
jako bývalý Binární.
Což dosvědčuje frekvence článků mých
a šestnátckového.
Díky všem (letinka - Mail - WWW) Vloženo 22.01.2006, 20:20:17
za zajímavé komentáře i souhlas, jsem ráda, že to většinou vidíme podobně. ;-)
pjotre lidská psychika je nepochybně jedním z nejmocnějších léků a s placebem máš pravdu. Jenom si myslím, že přínos placeba je i v tom, že je naprosto neškodné pro lidský organismus a u těhle podivných léků si tím nejsem jistá nejen já, ale ani odborníci.
Mno Roji, vyřešil jsi to VÝBORNĚ, když jsi napsal, že nemáš co komentovat, protože jsem všechno napsala. Říkala jsem si, že bych napsala článek o něčem, o čem vůbec nic nevím, abys mohl komentovat. Jenže mi to nějak hapruje s mottem letinky, tak vymýšlím jak to obejít.;-)
Pavle díky. :-)
aTeo děkuji za názornou obrazovou ukázku toho, jak vypadá jedna strana "chřipky od zdi ke zdi". ;-)
intimidante velmi pragmatický přístup a v mnohém pravdivý. V přírodě také přežijí jen ti silní a je to opravdu její regulační a čistící schopnost. Jenže už jsme jí to v mnohém zkomplikovali a neumím si představit, že stejný přístup kdokoli zaujme když půjde o konkrétní lidi, děti, někoho koho máme rádi. Pak je strašně těžké si říkat, že to je život.
Kyklope myslím, že je fajn, když je člověk schopen vyhodnotit dostupné informace a použít hlavu, navzdory masáži médií. ;-)
Pavle máš určitě pravdu. Rozhodně nesouhlasím s tím, aby se podobné věci bagatelizovaly. Myslím, že je už z mého minulého článku o SARS, i z názvu tohoto, jasné, že nechci nic zlehčovat. Je jistě důležité upozornit na rizika, příznaky, možnosti prevence, atd. Jenže to nikdo neumí. Buď se povolaní tváří jako Bozi, kteří vědí, že se nic nemůže stát nebo hysterčí a tlačí laickou veřejnost do spotřeby nějakých preparátů, které ani nejsou prokazatelně spásné.
ringo mám o tebe trochu starost, ověř si doporučené dávky než něco sníš. Já jen abys místo na chřipku nezahynul na maximalizaci. ;-)
Fade proč mě to nepřekvapuje? :-(
Alko vidím, že hlava, ruce ani tvé básnické střevo netrpí omrzlinou, to je moc fajn. Nasmála jsem se, ovšem doufám, že jde výhradně o umělecký výraz nikoli o konkrétní projekt k realizaci. :-)
Škoda, že to nechápe víc lidí Jago, třeba by se při potřebném respektu míň báli a jedli víc citronů.:-(
e.t. cítil jsi se zkulturněn a zesociálněn alespoň? Ale vážně, na podobné problémy si stěžuje víc lidí, co já vím. Ale problémy jsou i po některých dalších očkováních. Jen mám (laicky) pocit, že u chřipky je zbytečné to absolvovat, pokud nepatřím mezi rizikové skupiny. Což neznamená ovšem, že mám pravdu, vím o tom moc málo
jh11 já mám bohužel pocit, že ta hysterie kolem nutí sahat do peněženek i lidi, kteří na to vůbec nemají. Každá správná máma (a těch je většina), bez ohledu na stav svého majetku, se snaží chránit mládě. Zvlášť když jim jsou předkládány příšerné informace o dětech, které nákaza zabila. :-(
Co se týká polemik o tom, kdo je a kdo není produktivní, troufám si s jistotou říci, že je nesmyslné to obecně vztahovat k bohatství či moci (jak správně poznamenal aTeo - je to jen nic neříkající snadno vyvratitelná demagogie).
Pokud bychom tedy chtěli polemizovat na toto téma, je třeba nejprve jasně stanovit význam slova "produktivní" (produktivní ve vyrábění dětí? produktivní ve vytváření pracovních míst? produktivní v zaplňování stránek časopisů? produktivní v čem?). Obecně vzato i ti bohatí, kteří jsou produktivní (ve smyslu vytváření hodnot) by bez těch dole produktivními nejspíš vůbec být nemohli. Tudíž považuji za zcela zbytečné přít se v obecné rovině, protože se nehnete z místa a pokud ano, budete produktivní maximálně v rovině stupňujících se invektiv, a to bez ohledu na stav vašich majetků.;-)
(¨jh11 - Mail - WWW) Vloženo 22.01.2006, 21:28:14
Le:
Plně s Tebou souhlasím,
Ale já jsem psal v tom smyslu,
že i lékařská věda se dá zneužít.
viz. bakteriologické zbraně.
Bohužel reakce byla o něčem jiném.
about jh 11, aTeo a binární (ringo - Mail - WWW) Vloženo 23.01.2006, 14:29:01
Mně to přišlo jako docela vtipná přestřelka o ničem, kde akorát pánové zapomněli, asi v rámci poangičtělého humoru, dopsat nakonec smailíky:-).
Pokud je tomu jinak, doporučuji froté ručníky:-).
Je tomu jinak... :-))))))))))))))))))))))))))) (aTeo ;) - Mail - WWW) Vloženo 23.01.2006, 16:23:20
(jh11 - Mail - WWW) Vloženo 24.01.2006, 10:24:29
To:ringo
Omlouvám se za chybějící smajlíky.
Nerad je používám a nechávám na čtenářích jejich případné doplnění.
V případě že je tomu jinak
a smajlíci nechybí ...
" Řeknu Vám švagrová ten Francin je nějakej chabrus na nervy. Podle spisků páně Baptisty by si měl namáčet ..."
:-)
kašlete na novináře, (ufi - Mail - WWW) Vloženo 24.01.2006, 19:48:50
jsou to šašci, což třeba nedávno předvedli když uhynuly kachny u havlbrodu nebo ti dva ptáci u poděbrad. zatímco veterináři to brali v klidu, páč je jasný že virus najednou nepřeskočí z turecka na nějakej rybník v čechách, když není tah ptaků na sever, navíc nakaženej pták uletí jenom pár kiláků, tak novináři málem pohřbívali půlku republiky. jelikož jsem trochu u zdroje, tak vím, že příslušné úřady se v klidu připravují, že to na jaře asi přijde, už se neřeší jestli jo nebo ne, ale kdy. a tahle hysterie novinářů jim akorát komplikuje přípravy, páč musí lítat kolem zbytečných afér a lidi otravujou kvůli každýmu chcíplímu holubu a zbytečně ztrácí čas a stojí to peníze, ono vyšetření na chřipku pár stovek stojí. můžete bejt v klidu, že až to bude reálně hrozit, příslušné úřady dají echo.
je jasné, že to přijde (Radek Hulán - Mail - WWW) Vloženo 26.01.2006, 10:55:06
Každému je jasné, že to "na jaře přijde", ono když si vláda Francie a Velké Británie dělá zásoby léků pro 100% obyvatel tak je jasné, že má důvod to dělat, není to akce jen tak z plezíru..
V tomto případě je ale velký problém, že naše vláda dá šanci přežít jen 20% lidí.. A v tomto případě to vidím VELICE jednostranně a začínám se bát..
a řekněme si upřímně - nepotřeboval by dnešní svět trošku pročistit (Radek Hulán - Mail - WWW) Vloženo 26.01.2006, 18:27:07
"a řekněme si upřímně - nepotřeboval by dnešní svět trošku pročistit" -- takto může mluvit jen člověk, co nemá děti. Pokud na případnou ptačí chřipku zemře tvé dítě, a ty přežiješ, veškeré filosofie bude v .. řiťi.
(letinka - Mail - WWW) Vloženo 27.01.2006, 13:09:12
Radku tvůj komentář má v sobě několik velmi zajímavých rovin k zamyšlení. Nevím, co je jisté, že přijde. Prozatím jako jedinou jistotu vidím to, že každý z nás má na světě omezený čas a protože neví, jak dlouhý, měl mít chuť žít naplno každou vteřinu.:-)
Pravdou je, že studie mluví o prokázaných vlnách pandemií a epidemií a že už jaksi "přesluhujeme" (nevím jestli jsi vycházel z těchto informací). Na druhou stranu statistické souvislosti se dají najít v čemkoli, stačí jen chtít. :-) Nicméně naprosto s tebou souhlasím, že je nesmysl věřit, že o nic nejde. Ona se jistě, nějaká metla na lidstvo objeví, jde ovšem o to, zda to bude právě ptačí chřipka, od které se to jaksi právě předpokládá.
Jiný velmi vážný problém je v tebou nastíněném rozdílném chování vlád. Ono to bohužel vypovídá mnoho o systému, který je zde nastaven. Pokud si podobných "drobností" nezačne všímat každý z nás, nemáme příliš velkou naději na zlepšení stavu. Dodat k tomu snad mohu jen jediné - člověk by se měl myslím snažit v co nejširším možném záběru spoléhat na vlastní cit a rozum (což znamená i chuť získávat informace a zpracovávat je, nepodceňovat rizika, prevenci, atd.) a ne na nefunkční tristní rádobyvůdce.
Hezký den :-)
informace (Radek Hulán - Mail - WWW) Vloženo 27.01.2006, 14:30:20
Moje informace vycházejí z toho, že každá vláda nám cíleně lže a částečné skutečnosti se tedy je možné dobrat jen nepřímými důkazy. Následně ten fakt, že vláda UK a Francie uznala za vhodné chránit a financovat léky pro 100% obyvatel je pro mě jasný důkaz, že to na 90-95% můžeme čekat. Nevím jestli za pár měsíců či za rok, ale pravděpodobě hodně brzo.
Další indície jsou ty, že v Turecku někdo onemocní a umře, i když tato první minivlna má určitě veškeré léky a top ošetření. V případě pandemie dostane u nás 80% lidí maximálně tak Paralen...
Jinak řečeno, Tamiflu mám doma pro sebe i celou rodinu..
(Pedro - Mail - WWW) Vloženo 27.01.2006, 18:20:16
Cenzura ach ta cenzura...
Pedro (letinka - Mail - WWW) Vloženo 27.01.2006, 18:22:23
tvé verbální zvratky jsem vymazala a musím ti říct, že pokud jsi chtěl někoho naštvat, povedlo se ti to skvěle. Takového zmetka jako jsi ty, jsem NIKDY v životě neviděla. Ze srdce se mi hnusíš a velice bych ocenila, kdyby ses na příště letince vyhýbal velkým obloukem.
Radek jistě není bez chyb, ale mám ho ráda a je tu vítán kdykoli bude mít chuť korektně vyjádřit svůj názor. Rozhodně tu nebudu trpět podobně odporné útoky proti jeho osobě nebo lidem, které má rád.
(Pedro - Mail - WWW) Vloženo 27.01.2006, 19:10:38
Mi se zase ze srdce hnusi Hulan, asi tak, jako ja tobe.
Mas rada Radka? O tom SILNE pochybuji. Jsi jen dalsi z dlouhe rady Hulanovych analnich horolezcu.
pro Pedra (Radek Hulán - Mail - WWW) Vloženo 27.01.2006, 19:24:35
Tento článek je také o tobě:
http://hulan.cz/blog/item/zavist-a-nenavist-malych-a-neschopnych
(letinka - Mail - WWW) Vloženo 27.01.2006, 19:34:12
Pedro věř, že je mi upřímně jedno, o čem právě ty pochybuješ. Jen zcela hloupý člověk si může myslet, že vidí do hlav či srdcí cizích lidí lépe než oni sami. Ano, Radka mám ráda, dokonce moc ráda, i přesto, že vím, že se umí chovat naprosto odporně. Uvědom si, co jsi tady napsal, cos tu popřál i mnohým z nás, kteří jsme ti nic neudělali, jen proto, aby sis vyřídil účty s Radkem. Co se rektálního alpinismu týká, já na rozdíl od tebe nemám problém Radkovi své názory říkat na rovinu, a to i ty negativní. Co umíš ve vztahu k němu ty, kromě zbabělého plivání na cizích teritoriích pod anonymním nickem?
Pro Radka (Pedro - Mail - WWW) Vloženo 27.01.2006, 19:53:20
Doufam, ze jsi to stihnul precist, nez to Letinka smazla.
(letinka - Mail - WWW) Vloženo 27.01.2006, 20:06:02
Pedro, co kdyby ses přestal vztekat? Nikdo tě přece nenutí, abys měl Radka rád. Nepochybně ti může lézt krkem asi tak miliardou věcí, ale proč se kvůli tomu chovat jako čuně? Jen proto, že někteří druzí se tak chovají? Musíš být stejný? Prosím, zapřemýšlej o tom.;)
to: Pedro (Radek Hulán - Mail - WWW) Vloženo 27.01.2006, 20:25:30
"Doufam, ze jsi to stihnul precist, nez to Letinka smazla." - moc si fandíš chlapečku, tvoje exkrementy opravdu nikoho nezajímají, a proto jsou mazány. Třeba ti to jednou dojde, až vyrosteš. Přečti si pozorně ten můj odkazovaný článek a zkus ... dospět.
(letinka - Mail - WWW) Vloženo 27.01.2006, 20:32:11
Radku napadlo tě vůbec někdy, že na kultuře některých tvých protivníků se velmi zásadním způsobem podepisuje stupeň kultury některých reakcí tvých? ;-)
2 Hulan: (Pedro - Mail - WWW) Vloženo 27.01.2006, 21:45:14
"Další indície jsou ty, že v Turecku někdo onemocní a umře, i když tato první minivlna má určitě veškeré léky a top ošetření."
Myslis si, ze ti par baleni leku Tamiflu pomuze, kdyz lidi umreli i pres top osetreni, ktere sobe a rodine nemuzes poskytnout? Spolehas na placebo efekt? Osobne si myslim, ze ucinek Tamiflu v domacich podminkach + pandemie, bude stejny jako ucinek Paralenu.
(letinka - Mail - WWW) Vloženo 27.01.2006, 22:02:45
Díky za ten přechod k věcné diskusi. Prima ;-)
(Jindra - Mail - WWW) Vloženo 27.01.2006, 22:54:13
Letinko čtu tvůj blog dlouho, ale nikdy nekomentuji. Dneska mi to ale vážně nedá - jsi výjimečné a naprosto kouzelné stvoření.
.. (Radek Hulán - Mail - WWW) Vloženo 28.01.2006, 13:05:02
"Myslis si, ze ti par baleni leku Tamiflu pomuze, kdyz lidi umreli i pres top osetreni, ktere sobe a rodine nemuzes poskytnout?" -- myslím, že Tamiflu mírně zvýší šanci na přežití, rozhodně není jistotou. A jsem dost bohatý na to, aby pár tisícikorun mi za tento risk stálo ;-)
(letinka - Mail - WWW) Vloženo 28.01.2006, 16:03:57
V článku jsem se vlastně zamýšlela především nad tím, že je důležité, aby lidé zkoušeli používat vlastní hlavu a nenechali se smýkat médii ze strany na stranu. Radek se svým přístupem je poměrně dobrým příkladem. Vzal dostupné informace (viz. zásoby léků, atd.), vyhodnotil je a došel k logickému závěru, že existuje zatím jediný prostředek, který má nějakou účinnost a tudíž je dobré nic nepodcenit a mít ho doma. Nejspíš mu ten pocit, že v dané chvíli udělal maximum stojí za pár vynaložených korun. Ostatně štěstí přeje připraveným. ;-)
Já jsem to udělala úplně stejně jako Radek, tedy do určitého momentu. Vzala jsem dostupné informace, vyhodnotila jsem je a došla jsem k logickému závěru, že Tamiflu je pro mě tak malé zmenšení rizika (přičemž negativa převládají), že nemá cenu dělat si zásoby předem. Důvodem mých rozhodnutí je např. to, že vím, že Tamiflu funguje jen ve velmi krátký časový úsek od nákazy a nikdo přesně neví v jaký, také dávkování není úplně jasně určeno a když je dávka špatná, vir okamžitě získá odolnost proti léku. Hlavní složení Tamiflu je tzv. shikimová kyselina (z badyánu), která umí blokovat nějaký enzym H5N1 a narušuje jeho stěny. Nicméně už od počátku, co se lék objevil, bylo jasné, že vir na něj velmi rychle umí zareagovat a mutuje. Odborná veřejnost je, co já vím, poměrně velmi skeptická.
Možná, že Radek chytne své léky a vyhodí je protože jim prošla expirace, podrbe se na hlavě a řekne, že to byly vyhozené peníze a měl je radši projíst ve zmrzlině nebo projezdit na horské dráze. Možná, že já budu shánět léky na poslední chvíli a pak půjdu klečet Radkovi na schody ať mi prodá aspoň dávku pro holčičku. Tohle ale ukáže až čas a v současné době je celkem jedno, jak jsme situaci vyhodnotili, důležité je, že jsme oba dva zkusili použít vlastní rozum.
Přidání komentáře...
