Neříkej vždy co víš, ale vždy se snaž vědět, co říkáš. C.A.Claudius
REKLAMA

Nebuď kretén!

8.05.2006
„Co je to kretén?“ zeptal se jistého skutečného fotbalového hráče jistý skutečný fotbalový funkcionář.
hráč: „To snad nemusím vysvětlovat, to ví každej!“
funkcionář: „Tak mi to vysvětlete“
hráč: „A proč jako?“
funkcionář: Abych věděl, že víte, co to znamená“.
hráč: „Nadávka přece, to ví každej“
funkcionář: „To není nadávka…“
hráč: „Tak co to teda je?“
funkcionář: „To je vážná vrozená nemoc…..“

Pochybuji, že hráč ocenil vysvětlení termínu „kretén“, když za něj vyfasoval padesátitisícovou pokutu. I tak si myslím, že každá podstatná informace má svou cenu. A vědět, co říkám, je fajn. Odpustila bych mu, že neví, že kreténismus způsobuje špatná funkce štítné žlázy, ale že je to nemoc, by snad vědět mohl…..měl. Zvlášť když to slovo s chutí používá! Už, už na mě uvnitř hlavy ťukala posměšná věta „To snad není možné, on neví! To ví přece každý!“

Jenže najednou jsem se zarazila. Už samotné tohle větné spojení v sobě má jakousi příchuť nadvlády, my jsme lepší, protože víme, co oni ne. Zvláštní vítězoslavný pocit, než si člověk uvědomí, jak obrovské mezery ve znalostech má on sám. A tak si v duchu mručím „nojo, je to divné, že to ten fotbalista neví, ale vážně to je tak základní informace?“.

Každý jsme jiný, máme rozdílnou genetickou výbavu, vzdělání, schopnosti i předpoklady. Taky koníčky a zkušenosti. A osobitým způsobem každý z nás vnímá cosi jako znalostní základ. Co se jednomu jeví jako naprosto samozřejmá součást vědění, druhý může považovat za informaci zbytečnou, nepoužitelnou a složitou.

Člověk by řekl, že na určitém minimu se snadno shodneme, ale zkoušeli jste to někdy v praxi?
Nejspíš proplujete pár nástrahami a pak….někde narazíte. Jako já. Když se nedávno rozproudila diskuse na tohle téma, náramně jsme se bavili tím, že jsme brali lidský svět oblast po oblasti a zkoušeli najít to „základní“.

Zpočátku to vypadalo na perfektní souhru a spolupráci.
Dvě a dvě a malá násobilka, taky sinus a cosinus a pí, co znamená na druhou a na třetí, rovnice a nerovnice, s jednou neznámou, s dvěma. Číslice, co jedna sedí na čárce nad druhou a říkáme jim zlomky. Rozdíl mezi kružnicí a kruhem a mezi přímkou a úsečkou, reálná čísla, záporná čísla. Procenta a co je pravý úhel, ostrý úhel a tupý úhel (pro pochybovače – skutečně tu neurážím intelekt žádného z úhlů).

Pak se to bohužel nějak zvrtlo a kamarád začal do seznamu naprostých základů prosazovat jakéhosi svého favorita integrála. Následně nás vyzýval, abychom spočítali hmotnost betonového čtyřbokého hranolu s tunelem uprostřed ve tvaru válce. Chtěl ještě dodávat další potřebné údaje pro výpočet, ale byl rázně umlčen. Jeho návrhy, i přes jeho důrazné protesty, tak musely být z pomyslného seznamu základů vyškrtnuty. Navzdory tomu, že tvrdil, že tohle musí vědět každý, nikdo z nás ostatních nebyl schopen přemýšlet o hmotnosti prázdného místa ve válci tunelu. Tím bychom se ovšem všichni ocitli mimo množinu osob, která má alespoň základní matematické a geometrické znalosti. No uznejte, to jsme nemohli dopustit!

Raději jsme přešli ke státnosti české. Se souhlasným přikyvováním snadno byla k hymně přiřazena Fidlovačka a taky Tyl a Škroup. Povzbuzeni úspěchem jsme identifikovali české korunovační klenoty, správně určili barvy na vlajce a vyjmenovali i ostatní státní symboly. Bez ztráty květinky jsme se dostali k historii státnických záležitostí. Zvládli jsme všechny ty roky s osmičkami na konci, věděli, že Masaryk měl brášku a kdo byl Beneš. Kdo by neznal Libuši, co s ní muž neoral, protože po jejím boku vládl. A pak Lech a Čech a Krok a skok a přes Otakara I. jsme u Zlaté buly sicilské. Ta se dobře pamatuje, nejspíš i proto, že naši praprapradědové ji (zřejmě osvíceni předky Cimrmanovými) umístili do dobře zapamatovatelného roku.

Karel IV. nám věru vrásky nepřidělá, létají tu letopočty a informace o univerzitě a manželkách. Taky o mostu, jehož základní kámen byl položen r. 1357 9.7. v 5.31 hod. (tahle číslicová pyramida mě nadchla jako dítě a zjevně mě to pořád drží). Problém se zákeřně objevil ve zcela nečekaném okamžiku, taková základní informace! Jenže jisté není nikdy nic – kamarádka začala tvrdit, že Přemyslovci vymřeli po přeslici a na otázku, kdo byla podle ní Anežka Přemyslovna odpověděla, že manželka Jana Lucemburského a matka Karla IV., tedy Lucemburk. V tu chvíli se rozhostilo ticho a po krátké domluvě byl r. 1306 a chudák po meči vymřelý rod vyhozen ze základních vědomostí.

Tím jsme se sice začali dostávat na scestí (jak nám škodolibě připomněl kamarád – zneuznalý matematik), ale přece jen bližší košile než kabát, kamarádka než Přemyslovec. Tu holku máme všichni rádi, přece jí neřekneme, že má zoufalé mezery ve vzdělání! Mimochodem je nesmírně nadaná na chemii.

Když už jsme u chemie, podařilo se mi prosadit do seznamu H2O a HCl a ještě jednu kyselinu, kterou už si nepamatuji. A pak cuprum, aurum, aluminium, argentum, magnesium, plumbum, ferrum a calcium. A ještě –ný, – natý. Tím jsem se chemicky vyčerpala a snažila se odvést diskusi ke kyselině deoxyribonukleové, o které jsem mnohé četla. Bohužel nebyl mi dán prostor, abych se od chemie dostala k barvě očí a dědičnosti. Tudíž mě od zbytku rozpravy o chemii zcela distancovala moje nepostiženost chemickou vědou. Statečně jsem přijala verdikt, že chemicky jsem takřka na úrovni analfabeta (ostatně bylo tomu tak i v dobách, kdy jsem se kádince a pipetě snažila vysvětlit, že ani to, že se jim nelíbí můj nos by nemělo být důvodem pro naprostý nezájem o zdárné výsledky mých pokusů) a odmítla hrdě návrhy přátel, že nic dalšího do základních znalostí z chemie nezařadí, abych prošla.

Nakonec jsem přece jen obstála, stejně jako další tři kamarádi. Vyměnili jsme totiž nenasycené a nasycené uhlohydrodeogencosi za přeslici s kamarádkou chemičkou, abychom mohli přejít z půdy pro nás kyselé na půdu neutrální.

Tak huráá, chemie je za námi a co třeba literatura? Shakespeare, Balzac, Puškin, Mácha, Neruda……
Hlavně protlačit mého milovaného Karla Čapka!
To on prý řekl „Představte si to ticho, kdyby všichni říkali jen to, co vědí.“ Nejspíš by se opravdu lidský svět pořádně ztišil, rozhodně by ale jeden fotbalista nedostal vysokou pokutu.

linkuj.cz vybrali.sme.sk

Napsala letinka 8.05.2006, 21:15:00

Komentáře

(isabelle86 - Mail - WWW) Vloženo 08.05.2006, 21:25:08
Krásně a trefně popsané jako vždy... a také zcela pravdivé.
Btw. to s tím kamenem Karlova mostu jsem neznala - rozšířila jsi mi obzor... ;)

Reklama na hydroxid sodny: (Roj - Mail - WWW) Vloženo 08.05.2006, 21:25:58
Drzme se svych zasad!!!!

Tuto reklamu vymyslel jeden muj spolubydlici tady v Rize a odrovnal me s ni na pet minut :-)

(jh11 - Mail - WWW) Vloženo 08.05.2006, 22:40:10
Obyvatelé Kréty
mají vážně vrozenou nemoc,
že se narodili na Krétě?
Tak a mám mezeru ve vzdělání,
jelikož nevím,
čím se obyvatelé Kréty
znelíbili,
že se jejich příslušnost
považuje za nadávku.

(JanS - Mail - WWW) Vloženo 08.05.2006, 22:43:40
Hmotnost popsaného kusu betonu by pro mě taky nebyl promlém, ale ta chemie..

Jinak zjišťuji, že krom žvýkačky, sedím-li za volantem, mám další "drogu". V posledním týdnu jsem svůj výběr rss kontroloval nezvykle často.
18 dní je nějak moc dlouhá doba.

To bylo veselé (Jirka Pech - Mail - WWW) Vloženo 09.05.2006, 00:59:42
Hledal jsem ve vymetené paměti, jestli bych prošel a zřejmě bych dopadl stejně. Jen v chemii mnohem hůře neb mé znalosti končí tam, kde fyzika (kterou jste možná vynechali) v chemii přechází. Obyvatele ostrova bych ovšem zřejmě považoval za Kréťany. Vážně moc povedený článek, který se čte jedním dechem. Díky. :-)

Pěkné! (Jago - Mail - WWW) Vloženo 09.05.2006, 07:30:51
Tak koukám, že ta vaše společnost byla až nebezpečně intelektuální. Docela by mě však zajímalo, na jakých základních vědomostech byste se shodli v oblasti sportu (láska k fotbalu je prý primární pohlavní znak pravého muže, u žen nevím), automobilů, skandálů vynikajících osobností TV Nova, zeměpisu a tak.
BTW: Fotbalisty nelze pro tento účel pokládat za relevantní množinu respondentů, protože zpravidla komunikují jen skřeky a posunky a jejich slovní zásoba je výrazně omezená. Souvislejší slovní projevy za ně obstarávají jejich agenti a manažeři.
Stran kreténů: nebude to asi jen neznalostí, protože jinak bych musel ztratit víru v českou populaci, jejímiž nejoblíbenějšími idiomy jsou „ty vo*e“ resp. „ty krávo“.

(ringo - Mail - WWW) Vloženo 09.05.2006, 07:35:27
Vítej eL. V poslední době jsi se nějak dělala vzácnou, budiž ti tento pěkný článek omluvou:-).
Já jsem se nedávno s kamarády dohadoval, kdo byl první český král. Nikdo to neuhodl, přiznám se, ani já ne. Když jsem se tak prokousával encyklopedií, zjistil jsem, že mi z hlavy uniklo trochu více věcí, než jsem ochoten přiznat:-).

Bezva článek, (Andrea - Mail - WWW) Vloženo 09.05.2006, 09:27:25
díky za něj :o) Já se zase nechytám ve fyzice (vůbec!) a ve fotbalu a hokeji taky plavu (plavání mi jde :o) ). Minulý týden se mě manžel (vášnivý zeměpisář) zeptal, co říkám na situaci někde v Asii (jmenoval i konkrétní místo) - neříkala jsem nic. Na to mi opáčil: "No jo, dyk ty ani nevíš, kde leží Trinidad a Tobago! (tímhle mě zaskočil předminule). Tak jsem si taky rýpla: "Hlavně že jsi minule přesně rozlišil Bacha od Haydna" :o) Inu, nedá se to všechno stihnout (i když by člověk TOLIK chtěl)...

klasika (Čelo - Mail - WWW) Vloženo 09.05.2006, 11:36:22
Prostě vím, že nic nevím.

Hezké odpoledne :-) (letinka - Mail - WWW) Vloženo 09.05.2006, 14:02:42
isabelle86 to jsem ráda. :) Karel IV. se ohledně stavby mostu vůbec hodně snažil, aby vše bylo ideální -radil se s numerology i astrology, a to nejen o času položení základního kamene, ale i o přesném místě uložení.

Vida Roji, na zásady jsem při té chemické rozpravě úplně zapomněla a přitom vím, že nějaké existují. ;)

Tuláčku, představa, jak hráč rozhořčeně žádá, aby toho Kréťana už vyvedli, mě docela pobavila. Za Kréťany by pokuta asi nelétala. :)

JaneS pro mě by taky nebylo zjištění hmotnosti problém. Tedy za předpokladu, že bych přemluvila to betonové monstrum, aby vlezlo na váhu. Pořádně odolnou. :))

Jirko probrali jsme toho mnohem víc, i fyziku a mnohé další, vlastně nás to bavilo nad očekávání dlouho, nevěděli jsme kdy přestat. Jenže to by byl článek k nedočtení. :) Chvilkami to byla legrace a pak zase docházelo k urputným argumentačním bitkám, zda to či ono zařadit či nikoli.

Jago nebezpečně intelektuální to tedy ano. Jen nevím, zda bys podobné stanovisko zaujímal i kdybys viděl, jak zuřivě bylo diskutováno téma, zda je nutné vědět, kde je Nil a kde Amazonka a jestli stačí znát hlavní města evropských států nebo i mimoevropských.:) Co se týká sportu, k tomu jsme nedošli a neprobrali jsme ani Novu.

ringo, krále náhodou myslím vím - Vratislav II., syn Břetislava a Jitky, zabil se pádem z koně na lovu? Pamatuji si to z jednoho zajímavého článku o Kosmově kronice. Druhého českého krále a mnohé další ovšem z hlavy už nevypáčím (dokonce mám pochybnost, jestli tam vůbec kdy takové informace byly).:(

Andreo to jsi vystihla přesně - TOLIK by chtěl a ten ví to a ten zas ono. Hloupé je jen nevědět nic a nevědět o tom.:)I s Bachem jsi mě moc pobavila a připomněla, jak jsme se v naší diskusi (popisované v článku) dostali ke kultuře. Když padlo jméno Bach, jeden z kluků (muzikální neználek) se domníval, že jsme zpátky u dějepisu a okamžitě vykřikl "absolutismus", aby bylo jasné, že je v obraze.:))

To ano Čelo. Jen je občas poměrně těžké si to připustit. Člověk je pak snadno nespokojený s tím, jak málo ví a zná a jak málo zvládá absorbovat zatímco dokud mu to nedojde, připadá sám sobě geniální. Každopádně, jak řekl další klasik "Lépe býti nespokojeným Socratem než spokojeným prasetem.". :)

Chtěla jsem Vám všem poděkovat za komentáře i vlídná slova. Opravdu mě moc těší, že se mnou máte trpělivost i když jsem na letince poslední dobou pomálu. Doháním práci po dovolené a taky učení a když vstanu od pc, prchám radši ven na sluníčko, abych si nezačala myslet, že svět se vejde do monitoru. I tak poctivě čtu všechno, co mi sem napíšete a přemýšlím nad tím a jsem ráda, že tu jste.:)

(Roj - Mail - WWW) Vloženo 09.05.2006, 15:13:58
Ale on se svet opravdu vejde do monitoru :-)

Milá eL, (Fearbag - Mail - WWW) Vloženo 09.05.2006, 15:21:03
jsem moc ráda, že jsi zpátky a ještě s tak pěkným článkem, rss s letinkou jsem si úmyslně nezajistila, protože se ráda nechávám překvapit a chodím tady s takovým šimráním "bude dneska něco nového, nebo nebude?":-) A poslední dobou už to bylo několikrát denně:-)

Je hezké, když se o základních informacích, které by měl pojmout mozek každého občana baví lidé, kteří mají (soudě podle té debaty) o několik stupňů vzdělání víc :-) Myslím, že základ všech základů by podle těch ZÁKLADNĚ vzdělaných i nevzdělaných vypadal úplně jinak:-)

Jinak držím pěstičky, ať se daří a užíváš si sluníčka!

2 eL (ringo - Mail - WWW) Vloženo 09.05.2006, 16:25:22
"krále náhodou myslím vím" - moc pěkná formulace:-). Ale víš to naprosto přesně. Já se tedy přiznám, že jsem tipoval Přemysla Otakara I. kterému byly dány Čechy s dědičným právem Zlatou bulou sicilskou. Teprve nedávno jsem se dočetl, že to byl vlastně celkem bezvýznamný canc papíru, kterému historikové dávají daleko větší váhu, než ve skutečnosti měl.
Můj pocit méněcennosti trochu zmírnila kolegyně (ne zrovna nevzdělaná) tím, že jako 1. krále tipla Karla IV.

Mimochodem, velice vtipný nadpis. Pokusím se jím nebýt, abys náhodou taky nedostala pokutu:-).

Vratislav (Jago - Mail - WWW) Vloženo 09.05.2006, 19:00:00
Pravda je taková, že jsme měli dva Vratislavy I. První byl jen kníže, druhý jako kníže II. a jako král I. Ovšem kdybych se zeptal na Vratislava ve svém okolí, tak by mi zdejší prostí lidé řekli, že je to hospoda u nás v Modřanech.

Neznám Vratislavy ! (Kráťa - Mail - WWW) Vloženo 09.05.2006, 22:11:56
Ani v historii, ani v Modřanech (nad Labem?)...
Mě docela stačí, že vím, kolik je Voltů v síti. Každý jsme z nějaké strany análfabet....

2 Kráťa (Jago - Mail - WWW) Vloženo 10.05.2006, 07:05:08
Svatá pravda. Mně zase vždycky unikal rozdíl mezi wattem a voltampérem. :-)
P.S. Tyhle Modřany jsou u Vltavy.

Mezirky ve vzdelani :) (John - Mail - WWW) Vloženo 10.05.2006, 09:21:24
Kdyz to tak ctu tak koukam ze ja nemam mezery ve vzdelani, ale poradny jamy :) Ale prej nemusim vsechno vedet, staci vedet kde to rychle najit. (Myslim ze Werich rikal "Blby maj cas si pamatovat. Chytry musej vymejslet.") :D

2 Jago: Chodis do Vratislava? Mozna sme se tam nekdy potkali ani o tom nevime...

Pozdrav z daleka (Roj - Mail - WWW) Vloženo 10.05.2006, 09:46:21
Mohu vas uklidnit, ze kdyz tady tak obcas jedu po Rize, vidim, ze zde ma problemy se stitnou zlazou nejmin tolik ridicu, jako v Prase.

Já jsem analfabet a ještě k tomu debil ! (Kráťa - Mail - WWW) Vloženo 10.05.2006, 10:35:19
MNĚ docela stačí... Tímto se omlouvám všem, kterých se dotkla moje neúcta k rodnému jazyku. Letince se omlouvám dvakrát!

(jipoz - Mail - WWW) Vloženo 10.05.2006, 14:29:12
No k tomu výroku Karla Čapka... Kdyby všichni říkali jen to, co vědí, tak by asi ticho bylo. Jenže v praxi je to většinou obráceně. Už staré čínské přísloví říká, že ti, kteří vědí, nemluví, zatímco ti, kteří mluví, nevědí :)

:o) (Zúzi - Mail - WWW) Vloženo 10.05.2006, 15:38:17
Mno, já nevím, já bych si i dovolila nesouhlasit. ;) Ano, Letinko, máš pravdu, je to i nemoc. Ale obecně se to přece používá i jako nadávka. :P Já teda docela běžně (no zas tak běžně ne... ;)))) když su naštvaná, tak si ulevím, že je někdo kretén nebo debil a rozhodně tím nemyslím, že by byl jeho inteligenční kvocient menší než je zdrávo v tom pravém slova smyslu... Ale to jen tak na okraj. :P
Zamyšlení je to hezký, zatím bych asi prošla ze všeho, ale to bude asi tím, že mi věk eště moc nepokročil a maturita proběhla v době před pár lety. :D
Jinak já su za ty prodlevy ráda, aspoň stíhám číst, když mám teď hodně práce. ;) Ale určo piš dál! :)

(Kyklop - Mail - WWW) Vloženo 11.05.2006, 02:22:39
Když vám někdo řekne, že jste debil, tak se nezlobte, je to pořád lepší, než kdyby řekl, že jste idiot... Je v tom sakra rozdíl ;-)

Mezery ve vzdělání? (Jago - Mail - WWW) Vloženo 11.05.2006, 07:25:54
Spíš mezery ve vědomostech, které sice se vzděláním souvisejí, ale ne naprosto (i skladník si může přečíst Vergilia v originále). Otázka je, co kdo považuje za užitečné vědomosti hodné zapamatování.
BTW: Onehdy jsem luštil jakýsi test pro žáky devátých tříd a občas jsem přišel do rozpaků. :-)

ad znalosti hlavních měst (dgx - Mail - WWW) Vloženo 11.05.2006, 15:31:14
Je možné jedince, který netuší jaký stát má hlavní město Ulánbátar, označit termínem "ty jsi fakt mongol" ?

2 dgx (ringo - Mail - WWW) Vloženo 11.05.2006, 20:59:05
Ne


Lze jej označit za Rudého bojovníka:-).

(Lenka - Mail - WWW) Vloženo 16.05.2006, 09:08:05
Letinko, jsem tu víceméně náhodou. Ovšem určitě ne naposled! Hezký....móóóc hezky píšeš. Mám jen poznámku k tomu článku a všem komentářům: Ono někdy je úplně jedno, co člověk ví, zná a umí, někdy úplně stačí, když je slušnej.
P.S. Mám sice státnici z matematiky (a několik dalších)za jedna, ale násobilka a sčítání a odčítání přes desítku je pro mě problém. O čem to svědčí? Řekla bych, že o ničem podstatném. Nebo že bych měla taky problém se štítnou žlázou? :-)

Opožděné ahoj všem :-) (letinka - Mail - WWW) Vloženo 18.05.2006, 20:56:29
Roji máš vlastně pravdu, s rozvojem netu. Celý svět na monitoru, jen jinak voní, jinak chutná, má jiné barvy. Virtuální realita, zvláštní svět.

Fearbag díky za ta milá slova, hezké verbální pohlazení. Co se týká základních informací, souhlasím s Jagem, že ne každé vzdělání nezbytně znamená přehled a informace.

ringo "náhodou myslím vím" je vskutku pěkný obrat. Vznil tak, že když jsem si přečetla tvou otázku, okamžitě jsem vypálila odpověď. Jenže pak jsem zapřemýšlela jestli v tom není nějaký zakopaný pes a dostala chuť to prověřovat v moudrých knihách nebo na netu. Což mi ovšem následně přišlo jako švindlování, takže jsem si v hlavě vysvětlila, že to musím risknout i když si možná jen myslím, že to vím. :-) To jsou ty moje naprosto praštěné myšlenkové pochody, jednou mě zničí.

Jago tu u Vratislava neznám, ale znám u Václava. To by se mohlo počítat jako, že jsem vzdělaná, když to byl taky panovník. :-)

Kráťo v první chvíli jsem měla dobrý pocit, že mě napadl Foglar, ale pak jsem bystře usoudila, že pletu Volty s Vonty. :-( Omluvy netřeba, i mistr tesař či gramatická víla .....

Johne něco na tom bude, jenom je úmorné pořád tahat na zádech Diderota, aby byl člověk ve střehu alespoň v tom základním. :-))

Roji zdravím do dálky, ten dnešní zápas bych si vychutnala v reálu s chutí.

re jipoz - pravdu díš, občas to tak vypadá, zejména proto, že ti kteří nemají co říct, bývají mnohem hlasitější než ti, které by bylo radost poslouchat. :)

Jistě, že je to nadávka Zuzi, i tak si myslím, že když něco říkám, měla bych se snažit vědět co, i když jde o nadávku. :)

Kyklope to tedy pořádný, od skřeků ke schopnosti zavázat tkaničky. Aniž bych se chtěla nějak rouhat, zajímalo by mě, jaký je asi svět těhle lidí, nejspíš úplně jiný než si vědci myslí.

Jago myslím si totéž a to přesto, že neznám tebou nastíněného skladníka. Ale zato znám zedníka, který při pohledu na jakoukoliv historickou stavbu vychrlí nejen podrobnosti o slohu, ve kterém vznikla, ale taky kdo byl jejím architektem a kolik lidí ji stavělo a jak se u toho tvářili. Je v tom naprosto úžasný.:-)

dgx zase jsi mě rozesmál, jen si tak říkám, že tu nadsázku takový člověk asi neocení :-)

Lenko díky za pochvalu, moc mě potěšila. Řekla bych, že ideální kombinace je, když člověk ví, co mluví a k tomu se umí chovat slušně k ostatním. :-)

Ten skladník (Jago - Mail - WWW) Vloženo 18.05.2006, 21:08:44
byl Plha z Marečku, podejte mi pero :-))

Nadáváte do Mongolů? Bylo by to taky za 50000? (Náhodný kolemčtoucí - Mail - WWW) Vloženo 06.01.2007, 00:14:15
Doporučuji ke studiu a rozšiřování obzorů:

http://www.kreteni.cz/kk/invektiv.htm

člověk si ani neuvědomuje, kolik že těch nadávek je vlastně pojem z medicíny...


Přidání komentáře...
Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: