Neříkej vždy co víš, ale vždy se snaž vědět, co říkáš. C.A.Claudius
REKLAMA

Pár macek

22.05.2006
„Chtěl bych být medvídkem……“ zpívá se v jedné české písničce. Jen těžko bychom dokázali vyjmenovat, čím vším už lidé zatoužili a ještě zatouží být. Znám takové, kteří by brali psí život i takové, kteří touží být kočkou.
Vím, že doba se mění a s ní i lidské touhy a přání. Většinou se to však děje pozvolna a než si člověk všimne, je všechno jinak. I lidské touhy být aspoň na chvíli něčím či někým jiným, se mění. Jdou s dobou. Od kosmonautů přes popeláře až po mušku jenom zlatou.

Dneska zazvonil telefon. Klientka potřebovala informace. Nejdřív ty odborné a pak prý „jak se máte eL?“ Říkám, že se mám dobře a jak se má ona. „Chtěla bych být mackem“ říká mi.

Někdy se stává, že mozek nepochopí v první chvíli, jakou informaci to právě dostal. Vyprávěla mi snad tahle paní někdy o svém kocourovi? Ať se snažím jak se snažím, znám jen jejího syna. Naštěstí mě nenechá tápat dlouho a mluví dál. „Jak já bych chtěla být mackem eL, jak já bych si tu facku užila, až by tomu Rathovi ten nadutý obličej zrudnul. Jak já bych chtěla být Mackem!“.

Tak už vím, o čem je tu řeč. Nejspíš bych se mohla pohoršeně divit, proč ta křehká dáma chce být zrovna Mackem a proč by se prala. Facka přece není argument.

Malý kluk, který hraje na klarinet. Tak skvěle, že už jako šestiletý vyhrává mezinárodní soutěže ve své kategorii. Nadšeně reprezentuje Českou republiku a sbírá úspěchy kde se dá. Prestižní hudební gymnázium, výborný prospěch a státnice ze dvou jazyků. Taky pořádná porce skromnosti. Nesmírně pracovitý, talent od Boha, ten to dotáhne daleko – říkají o něm. A jeho velké sny.

Už je mu dvacetdva a má před sebou vystoupení se známým orchestrem. Jenže večer jde spát zdravý kluk a druhý den ráno se nezvedne z postele. Půl těla neposlouchá. Zoufalství mámy a síla mladého ducha. „Mami neboj, nic to nebude! To zvládnem!“ Nemocnice a desítky vyšetření. Další a další kapačky a prášky. Sakra, proč jenom?

Už zase skáče přes kaluže, už poslouchají ruce i nohy. Jen ty prášky každý den a čekání. Jenže první výsledky testů a další vlna zoufalství. To nemůže být pravda! A lékařka jen bezradně krčí rameny „musíme pár měsíců počkat a vyšetření zopakovat“. Nekonečné čekání. Máma, která tiše propláče spoustu nocí a jeden neobyčejný kluk, který ji konejší a mazlí se s klarinetem. Dokud může, kdo ví, jak dlouho ještě.

Další kolo testů. A diagnóza, ze které mrazí. Roztroušená skleróza. Další a další prášky, den za dnem. Potřeboval by jiné, šité přímo na míru jeho nemoci, efektivnější a bez zbytečných vedlejších účinků. Jenže někdo nahoře si vymyslel podivnou úhradovou vyhlášku. Nahoře? Tam prý sídlí Bůh a tohle je cesta do pekel. Lékařka nešťastně krčí rameny.

Zoufalá máma a kluk, který se mazlí s klarinetem mezi spoustou vyšetření. Tyhle léky mají tolik vedlejších účinků, že pro kontroly nestíhá skoro hrát. Pak další prášky na vzpamatování jater a kostní dřeně. Nebo na něco jiného? Sám už pořádně neví. A speciální léčebný program, do kterého by mohl být zařazen, se nevejde do tabulek.

Stěny pokoje plné mezinárodních ocenění, co se na nich tak sladce vyjímá Czech Republic. Uprostřed nich sedí kluk, jehož nemoc neumíme vyléčit. Umíme ji zpomalit a usměrnit, jen mít tak pro něj ty správné (díky úhradové vyhlášce nepředepsatelné) léky.

Velké sny jsou dál než kdy předtím, přicházejí nové. Pro něj i jeho mámu. Pár společných, plných naděje na přežití, naděje na zlepšení, naděje na uzdravení. Sen pro něj – o citu v rukou, aby mohl hrát na klarinet. Sen pro jeho mámu – o ministru zdravotnictví, kterému nebude chybět srdce a mozek. Kéž zmizí ten nabubřelý bezcitný šašek s arogantním pohledem! Oba věří. Naděje prý umírá poslední.

Nejsem rozhodně příznivec urážení druhých lidí, pomlouvání a házení špíny. Nejsem ani fanoušek fackování v přímém přenosu. Nicméně musím přiznat, že moc dobře rozumím tomu, že jsou lidé, kteří by rádi byli chvilku Mackem.

linkuj.cz vybrali.sme.sk

Napsala letinka 22.05.2006, 21:35:00

Komentáře

(ringo - Mail - WWW) Vloženo 22.05.2006, 22:26:11
Smutný. Ta paní by mohla facku vetknout oprávněně, narozdíl od toho přihlouplého pána.
Nicméně, to bych 90 % doktorů musel umlátit k smrti. Tak neochotnou a lhostejnou bandu zmrdů jsem zažil zblízka a Hypokrates by z toho musel v hrobě rotovat. Bohužel, ne za vše může Rath, je to v celém systému. Plaťe a nic po nás nechtějte. To je jejich heslo. Lhostejnost a nářky na toho zlého pána. Z toho se pacient neuzdraví.

(dgx - Mail - WWW) Vloženo 22.05.2006, 22:41:04
To video s fackou mě kdykoliv dokáže dodat tolik energie, musím si ho pouštět stále dokola. Neznám sice nikoho, kdo by přímo trpěl z důsledků konání fackovaného pána, ale ten pán je symbolem arogantního komunistického zřízení, které nám tu teď vládne, a taková facka vážně potěší.

(Laura - Mail - WWW) Vloženo 22.05.2006, 22:56:39
No já nevím :-( Už dávno před Ku*vadrathem dostala moje kamarádka RS, už tenkrát musela na svou terapii shánět peníze, tady to jde do stovek tisíc a na to, si myslím, erární peníze prostě nebudou, ani kdybyste Ratha utloukli k smrti :-( Zdá se mi ten příklad trochu zavádějící...

(Kyklop - Mail - WWW) Vloženo 23.05.2006, 04:57:21
Nemyslíte, že vedle Ratha by měli dostat nafackováno i předchozí ministři zdravotnictví a rovněž premiéři, včetně toho, který sedí na Hradě? K současnému průseru se totiž táhne šestnáctiletá cesta, kdy se neudělalo to, co se mělo... Mně osobně se třeba dotkla více negativně rozhodnutí paní Součkové než Ratha. Ale také jsem slyšel v TV, když Klaus při uvedení do funkce Kubinymu řekl, že se snad už odhodlá k té reformě zdravotnictví... A neměla se ta reforma začít krapet dřív? Třeba v době prvních vlád, nebo v době, kdy tenista byl premiérem? A když vidím "lékovou politiku" v blázinci, tak nechápu, a v tom mega státním měřítku to musí být úplně šílené a pak se ani nedivím, že nejsou peníze a léky pro takové "hochy s klarinetem".
Nemám rád násilí, i když chápu, že v některých případech je to třeba jediná cesta, ale být v tak zoufalé situaci jako maminka "klarinetisty", tak by mi "touha být Mackem" nestačila! Ach jo... :-((

Jestli si dobře vzpomínám, (pawlik - Mail - WWW) Vloženo 23.05.2006, 07:51:26
tak právě M.Macek předložil koncepci reformy zdravotnictví a podle toho, co o ní vím, by sice bolela ale výsledek by býval mohl být docela funkční. To jen abych přidal další rozměr ke Kyklopovu příspěvku :) To se nám to pěkně proplétá...

Souhlasím s Kyklopem, (Jago - Mail - WWW) Vloženo 23.05.2006, 07:56:20
tohle se mělo řešit už dávno. Nejsem expert, ale řekl bych, že případů podobných popisovanému není zas tak mnoho, aby se několikamilionové výdaje na ně nevešly do celkových desítimiliardových. To je ovšem, zdá se, problém všude na světě.
2 dgx: Vládne-li nám nyní arogantní komunistické zřízení, tak co nám vládlo před listopadem?

(dgx - Mail - WWW) Vloženo 23.05.2006, 10:34:22
jago: komunistická diktatura

Mimochodem, Rath tu facku nedostal za svá politická rozhodnutí, ale za svou hubu nevymáchanou, neboť veřejně urazil Macka. Ta politizace se mi už nezamlouvá...

Mám podobné zkušenosti jako ringo (koldak - Mail - WWW) Vloženo 23.05.2006, 11:09:30

(Andrea - Mail - WWW) Vloženo 23.05.2006, 13:58:58
Zažívala jsem něco podobného jako ta maminka kluka s klarinetem.... byly časy, kdy bych fackovala celé české zdravotnictví. Ale čas ty velké rány zahojil, zůstaly jen jizvy a ty facky by mi moje zlatíčko stejně nevrátily...
Nejhorší je ta bezbrannost. To, že víte, že se s tím stejně NEDÁ nic dělat. A facka nepomůže..

Musím své dojmy opravit, (Jago - Mail - WWW) Vloženo 23.05.2006, 20:59:03
zrovna dneska jsem o roztroušené skleróze četl docela zajímavý článek. Vyplývá z něj, že léky by potřebovalo asi 5 - 6 tisíc pacientů, takže prostým vynásobením docházím ke stamiliónům. Ovšem co mě porazilo nejvíc, je argumet pojišťoven - není to smrtelná nemoc, takže pacienti mohou počkat. Děsivá perspektiva!

(Lenka - Mail - WWW) Vloženo 23.05.2006, 22:05:32
Asi to, co řeknu, neutěší právě nevyléčitelně nemocné, za to se omlouvám, ale... Po zkušenostech se systémem zdravotnictví a s arogancí některých lékařů a s bezmocností lékařů dobrých, jsem se rozhodla být totálně zdravá. Možná to neispirovalo zdaleko jen mě. A tak třeba něco špatné je také k něčemu dobré.

Je to složité... (Kráťa - Mail - WWW) Vloženo 24.05.2006, 00:52:52
a ještě k tomu to všechno člověk posuzuje z jiného úhlu, s jinými životními zkušenosti... (vsuvka bude spíše o lékařích, než o Rathovi)
Po svých zkušenostech mohu říci, že se nedivím, ba že přímo úplně chápu, jak se stane, že pacient navštíví svého lékaře s mačetou nebo pistolí v ruce. "Mám" takové lékaře dva. A jednu zdravotní sestru, která by zasloužila takovou ránu ... že by si alespoň dva týdny neměla na co namalovat obličej!
A teď tu o Mackovi. Podle mého názoru opravdu udělal chybu, že ten stůl neobešel a neřekl mu do očí:"Postav se, Šmejde!" Touto chybou to chlapské přestalo být chlapským. Na druhou stranu, Šmejd Macka ostouzel v hromadném sdělovacím prostředku, takže je správné, že v hromadném sdělovacím prostředku také bylo zúčtováno.
Teď už jen čekám, kdy se konečně najde nějaký hodný člověk, který autem přejede Paroubka...

(Jirka* - Mail - WWW) Vloženo 24.05.2006, 01:03:02
No, Lenko, nezbývá nic jiného, než popřát, aby tohle předsevzetí vydrželo co nejdéle.....
K článku... všichni víme, že hloupí, vychytralí, podrazáčtí, stejně jako chytří, dobří a nezištní, jsou všude. Mezi popeláři, lékaři, úředníky, dokonce i politiky (i když se mi to píše docela těžko)...8^)

Pořádnou řádku témat (letinka - Mail - WWW) Vloženo 24.05.2006, 11:13:10
jste tu v diskusi nakousli. Díky za všechny názory.

Co se týká lékařů, moc mě mrzí vaše negativní zkušenosti s nimi. Podobné má nejspíš každý z nás a určitě máte v mnohém pravdu. Ovšem každá mince má dvě strany, jaká asi je ta druhá?

Zkuste si představit,že od mala toužíte léčit lidi. Šprtáte a šprtáte a nastoupíte plní elánu a euforie. Něco tak vznešeného, poslání! Pak zjistíte, že na zádech nesete obrovské břemeno odpovědnosti a jakákoliv chyba v téhle profesi může být fatální. Jste přece doktor, nemáte právo se mýlit, protože máte v rukou cizí "být či nebýt". A vysvětlujte, že nejste dokonalí těm, které, ač nechtěně, poškodíte.
Zjistíte, že když se snažíte dělat všechno podle svého nejlepšího přesvědčení, věnovat se maximálně pacientům a dopřát jim nejlepší péči, plní se vaše čekárna a není v lidských silách to zvládnout. Ti, co hodiny čekají, se zlobí. Taky neuživíte svou rodinu. Rezignujete a zrychlíte, jak na běžícím pásu. A zase nespokojenost, ti co rychle odcházejí, se cítí odfláknutí a zlobí se. Do toho vám pojišťovna posílá výhružné dopisy, že předepisujete drahé léky - co na tom, že právě tyhle jsou pro Vašeho pacienta nejlepší. Prý ještě jednou a budete to platit ze svého! Hledáte stále častěji kompromisy a jste z toho sami zhnusení a unavení. Operujete a denně nesete na trh kůži svou i svých pacientů, mnohdy v bojových podmínkách o kterých nemají ti pod kudlou ani potuchy. Děláte přesčasy, abyste zjistili, že si s nimi vyděláte stejně jako recepční v bance, která zvedá telefony nebo obkladač dlaždiček. Pořád víc a víc vašeho času sežerou papíry, výkazy a příkazy, vysvětlování a přemýšlení, který lék se vejde do rozpočtu a který už ne. A ten co se vejde, aby pomohl a neuškodil. Vaši spolužáci, kteří se učili mnohem míň, už mají firmy a jejich děti jezdí k moři. Vaše manželka naříká, že jste pořád pryč a peněz málo a k tomu dítě ze školy přinese hlášku "že doktoři jsou největší boháči". Do toho přijde ministerstký arogantní kdosi, který umí jen plivat okolo a vysvětlovat, že jste nenasytná pakáž. Teď ukáže, že on je schopný a zavelí- jen ne sobě, ale vám. Za to, že nefunguje zdravotnictví nemůžou přece politici, ale doktoři. To vy všechno kazíte. Když se ohradíte či si postěžujete, slyšíte - zdravotnictví stojí za prd a doktoři jsou neschopní zlatokopové - léčit je přece poslání. Bič na vás! Do háje s Hypokratem!

Pochopitelně, že výše popsané není příběh každého lékaře, ale věřte, že sedí na příběhy mnohých. Znám spoustu vynikajících lékařů, odborně i lidsky. Taky dost neschopných kreatur. Tak či tak říkám, nemají to vůbec snadné a jejich poslání bych nést nechtěla. Kdyby jim stát dokázal vytvořit takové podmínky, aby mohli jen léčit, možná by se zmírnila bezmoc a tlak a s tím by se možná rapidně změnil i jejich přístup k pacientovi.

Co se týká facky. Veřejná facka padla a stejně jako dgx myslím, že Rath si ji víc než zasloužil. Jen místo, způsob a čas jeví se mi značně nešťastnými. Z mnoha důvodů.

RS je skutečně příšerná nemoc a přiznávám, že mě zaskočilo jak velké množství lidí postihne v hodně mladém věku. Chci poděkovat za Vaše rady, určitě je mamince klarinetisty předám k zamyšlení. Každý zkouší co se dá. Andrea to vystihla přesně - nejhorší je bezmocnost.

Jago co já vím, tady jde o léčbu řádově 36tis. měsíčně. To rozhodně není málo, otázkou je na kolik přijdou vyšetření a léky na vedlejší účinky, které by odpadly. Nevím, jaký výsledek by z toho vyšel ekonomicky, ale když si představím, že správná medikace má velkou šanci ovlivnit rozvoj nemoci a udržet člověka v plnohodnotném životě...

Mno příště snad u nějakého veselejšího povídání. Krásný den všem a doufám, že nebudete dlouho potřebovat žádné doktory.

(ringo - Mail - WWW) Vloženo 24.05.2006, 12:39:05
Milá letinko. Napsala jsi to moc hezky, těch věcí je opravdu spousta, proč se děje to, co se děje. Ale ať přemýším jak přemýšlím, několik věcí mi bohužel do tvého koloběhu nezapadá. Mimochodem, tím co, a hlavně jakým způsobem, Macek udělal, se pro mě stal ještě větším sráčem, než je Ráth sám.
Jsi proti zákazu privatizace nemocnic, prý si poradí samy. Bohužel ano, ase pouze s výdělečnými odděleními, lidé, co se "léčí" na odd. s nelukrativními zisky, ať se zchují a chcípnou. Myslím, že změna systému to nezlepší, pořád budou existovat méně a více výdělečná oddělení. Nevím co je lepší.
Pacientovi, kterému mnoho života nezbývá a tráví jej ve velkých bolestech je vysvětleno, že prášky na bolest, které stojí 2500,- a prášky na to aby vůbec mohl přežít, které stojí zhruba stejně, mu musí předepsat jiný lékař. Pacient spadající do jeho obvodu tedy musí z nemocnice 42 km za dalším úžasnákem, který řekne, že musí za obvoďákem, který je 30 km od druhého a ten oznámí, že musí zpět do nemocnice, protože on nic předepisovat nebude a prášky za svoje koupit nelze, protože jsou na předpis. To vše člověku, který skoro nemůže chodit. Když se léčba chybně stanovené diagnózy nedaří, je pacientovi vysvětleno, že je simulant, ať jde domů a smíří se s tím, "že to prostě bolí". Když se přijde na správnou diagnózu, je pozdě. Když jdete k jinému lékaři, tak vám vysvětlí, že chudák musí pracovat pod Ráthem, a lidé s jeho profesí prý berou v Kanadě desetinásobek co on, takže jistě všichni chápou, že se nepřetrhne. Takhle je to dokola se všemi jako o teflonovou stěnu.
Nemyslím, že by všichni lékaři pracovali za hodinovou mzdu dlaždiče (nebo nevím, kolik bere dlaždič v Praze). Mě prostě připadá, že to spoustě lékařů vyhovuje. Nic moc peníze, ale klídek, hlavně se nepřetrhnout, trochu si zanadávat, a když se to celý posere, tak nevadí, jede se dál. Hlavně po nás nic nechtějte.
Prostě si myslím, že ikdyž se vymění ministr, provedou se nějaké změny, tak se nic moc v přístupu spousty lékařů nezmění a bude se remcat na jiné věci.
Klidně bych si za ošetření připlatil, leč někde jsem četl, že na zdravotnictví padne 16 % HDP, to nejsou sranda prachy, kam mizí mi není úplně známo (možná do Diag human). Mimochodem, v USA, pokud lékař pracuje na vsi nebo v menším zapadlém městě, dělá to za bydlení, penzijní spoření, zapůjčené auto a malé kapesné. A když říkám kapesné, myslím opravdu kapesné a bere to jako samozřejmost, takže řeči kdo kolik má brát jsou velice relativní, jen doktoři u nás mají pocit, že když mají stejný titul jako kolega z Prahy, tak musí brát taky tolik peněz.
Uff, to jsem se zase rozkecal.

Pěkné postřehy ringo ;) (letinka - Mail - WWW) Vloženo 24.05.2006, 15:11:41
Jak jsem řekla, k facce mám výhrady mnohé, ovšem nic to nemění na faktu, že Rath si ji dle mého názoru vykoledoval a dostal ji právem. To, že nešlo o "přímou chlapskou" facku, spíš o pořádný "otcovský pohlavek", jaký se dává nevycválaným výrostkům a vhodnost doby a místa provedení, ať už každý vyhodnotí po svém.

Co se týká zákazu privatizace, skutečně v něm nevidím nic přínosného. Vycházím z jasně daného faktu, že většina toho, co jaksi patří všem a nikomu (stát) je ve zbědovaném stavu. Zase se najdou tací, kteří vytěží, co mohou, ale teď to rozhodně není jinak. Nechci se tu pouštět do ekonomických debat, na které nemám časový ani vědomostní potenciál, ale jisté je, že lidé se vždy starali, starají a starat budou lépe o to co je "jejich". Přerozdělování a direktivní pokyny shora osobně považuji za nejhorší variantu, jejímž důsledkem je úpadek a nechuť se snažit.

To, co jsi popisoval je velmi smutné a nelidské, ale je to chyba systému, ne těch dole, kteří se s tím perou. Většina lékařů prostě nemá potenciál nebo motivaci změnit nastalý stav. Podívej jaký přístup je v soukromých ordinacích a přitom tam také přímo neplatíš. Stejně, jak vidím v praxi, za chvíli nebude důležité k jakému lékaři chceš ty. Úžasňákovské nové předpisy již teď část zaměstnavatelů nasměrovaly k tomu, že se vrací "závodní" lékaři. Když mají firmy platit nemocenskou, ať to pofouká jejich lékař. Jistě cítíme, že zaměstnavatel, když platí, musí mít (minimálně morálně) právo kontroly, kdo je skutečně nemocný. Tak se zaplatí nějaký ukrajinský odborník, ke kterému se každý nemocný zaměstnanec nažene na revizní prohlídku. Nemám jim to vůbec za zlé, jen mi v tom mizí prakticky využitelné právo občana jít k lékaři, kterého si vybere a nechodit k takovému, kterého nechce.

Neznám taky plat dlaždiče, ale schopný obkladač koupelen si přijde s přehledem na stejné peníze jako běžný lékař v nemocnici. Mluvíš o tom, že lidem problémy vlastně vyhovují, protože nemusí nic dělat. Jenže máš pravdu jen částečně. Pokud pominu určité procento takových, kteří nikdy dělat nic nebudou (bez ohledu na zřízení, čas či formu zaměstnavatele), zůstává drtivá většina takových, které stačí správně namotivovat. Nemusí to být výhradně otázka peněz, jsou stovky možností. To je ovšem nesmírně těžké a alfa omega jsou schopní vůdci a ti nám zoufale chybí. :(

Co se týká pocitu některých lidí z venkova (stejně jako pocity některých pražských, že každý venkovan je buran), že ti v Praze jsou všichni boháči, kteří sedí na zlatých vejcích, je to nejspíš o úplně něčem jiném než o koncepci zdravotnictví, poštovnictví, bankovnictví či čehokoliv jiného.

Díky za zajímavé povídání

(ringo - Mail - WWW) Vloženo 24.05.2006, 22:25:51
ad předposlední odstavec: Drtivou dětšinu jsem bohužel nepotkal, zato jsem potkal tři lékaře, pro které bylo nejdůležitější MS v hokeji. Další prokázal nadměrný cynismus, když po prohlášení, v tomto stavu mnoho dnů života nezbývá, bez mrknutí oka pronesl, tak na cétéčko přijďte v půlce srpna.
Ivánku, kamaráde, to by jeden blil.


"To je ovšem nesmírně těžké a alfa omega jsou schopní vůdci a ti nám zoufale chybí. :( "

Podepisuji

Právo volby lékaře? (Jago - Mail - WWW) Vloženo 25.05.2006, 07:36:14
Dovoluji si ne zcela souhlasit, má-li jít o revizi, jak uvádíš. I zdravotní pojišťovna má své revizní lékaře, o případných prohlídkách pojištěnce při uzavírání komerčního pojištění nemluvě. Otázkou je také kriterium volby. Mlčky totiž předpokládáš, že všichni pacienti jsou slušní lidé, ale někteří si také volí takového lékaře, který jim vystaví neschopenku vždycky, když to budou potřebovat.
Z osobní zkušenosti bych mohl uvést i další veselé příběhy z natáčení: 1. „Obvoďák“ usoudí, že je třeba laboratorní vyšetření. Leč nepošle pacienta do nejbližší laboratoře, ale do laboratoře spřátelené, byť tato sídlí na druhém konci města. 2. Oftalmolog vyšetří a předepíše brýle, současně s předpisem obdrží pacient kartičku s adresou oční optiky, kde ji má předložit a obdrží slevu. Není-li líný, pak porovnáním cen zjistí, že i s tou slevou zaplatí víc, než jinde. 3. Pan doktor iniciativně a kvalifikovaně nabídne pacientovi homeopatika, která sice pojišťovna nehradí, ale on je zrovna má ve stole (díky péči farmaceutického distributora, s nímž jede na procenta). 4. Má jinak velice sympatická a šikovná zubní lékařka sídlící v centru Prahy usoudí, že je třeba pořídit rentgenový snímek celé čelisti. Příslušný rentgen nemá, i pošle mě na polikliniku ve Vysočanech. Ta snímek zhotoví a dokonce mi jej hned vydá, abych ho paní doktorce zanesl. Za příplatek 25,- Kč. Po vyhodnocení snímku je rozhodnuto o vytržení osmičky vpravo dole. To provede pan doktor, který sídlí v Zahradním městě. A to se jednalo o placenou péči! Inu – ruka ruku myje, o škopíček bije. A poslední příklad: sedím už několik hodin v čekárně a do ordinace jsou voláni lidé, kteří přišli po mně. Ohradím se a je mi řečeno, že platící pacienti mají přednost.
BTW: I ukrajinský lékař musí mít příslušnou kvalifikaci, jen je bohužel levnější, protože se ve své vlasti neuživí.
Omlouvám se za dlouhý příspěvek, ale nějak mi to nedalo.

(ringo - Mail - WWW) Vloženo 25.05.2006, 08:09:38
eL, já ti to tu kazím dlouhými negativními příspěvky, viď?
Na tom, co píši jí, jago, kráťa, Andrea... mi vadí nejvíce ta lhostejnost. Kdyby to byl automechanik který zprasí auto, čert to vem, jenže když jde o lidský život a jediní kdo mohou pomoci se tváří... oni se vlastně ani netváří, je jim to šumák (naštěstí ne na všech odd.), tak to člověku úplně vezme chuť bojovat. Ani nejde nejvíc o to, že člověk zemře, ale jak zemře. Samozřejmě vím, že se to nijak nevylučuje s tím co jsi popsala a lékaři se stávají obětí hry na čest a Hypokrata, jen myslím, že by neškodilo trochu vděku lidem, kteří lékaře celý život platí ze svých daní. A nejsou to malé peníze, byť nedorazí tam kam mají.

Ještě jedna věc pod čarou: včera odpoledne jsem jel domů autobusem a vzadu spolu seděli čtyři důchodci a porovnávali, co jim dali doktoři za léky. Po sléze jsem pochopil, že každý za ten den navštívil 3-4 lékaře a každý jim napsal něco trochu jiného. Kdo předepsal jen paralen, byl šmejd. Co je to za sport? Navrhuji léky předepsané všemi doktory lekuchtivým důchodcům smíchat dohromady, rozmixovat a dotyčným podávat klystýrem. Pak se možná sníží přeplněnost čekáren. Nebo nasadit pevnou taxu 30,- Kč za ošetření, ono by je to přešlo.

(marek - Mail - WWW) Vloženo 25.05.2006, 09:26:48
1. souhlasím s kyklopem
2. doktoři jsou stejní jako všichni (výborní, průměrní, šmejdi co podrazí v cestě za penězi a kariérou, šmejdi co vás klidně udeří zezadu!)
3. rath je u mě chytrej kluk, kterej byl chytrej vždycky a někdo to holt neskousne. A co na tom, že je kariérista, taky se mohl schovat na nějaké teplé klidné místečko, než aby se aspoň o něco snažil. Konečně!
4. To Vám nevadí, kam tečou NAŠE peníze a kdo všechno z nich chce mít zisk? Zdravotnictví nemá být ziskové, ten zisk platíme stejně MY!!
5. Příroda je mnohem chytřejší a mocnější než my!!

Letinko (Roj - Mail - WWW) Vloženo 25.05.2006, 18:47:25
Skvely text! :-)
aneb prakticka ukazka premeny kvantity v kvalitu :-)

(ringo - Mail - WWW) Vloženo 26.05.2006, 10:30:25
Jeden střep do mozaiky o Ráthovi, zdravotnicví a politice.
Autor se v něm vyjadřuje dost obsáhle, občas trochu demagogicky, nicméně článek stojí za přečtení.
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006052301

Mackova facka včetně mé fotomontáže prý oblétla svět... (aTeo ;) - Mail - WWW) Vloženo 28.05.2006, 00:44:41
V "URL" odkaz na šot ve zpravodajství ČT. Toho Ratha s monclem jsem vážně "spáchal" jen tak mimochodem:
http://ateo.cz/frame/phpgal/pict//2.581.jpg
http://ateo.cz/frame/phpgal/pict//original//2.581.jpg
téměř s nechutí. A docela mě ten ohlas zaskočil. Nejspíš mi něco důležitého nedochází... ;-/

Hezký večer :-) (letinka - Mail - WWW) Vloženo 28.05.2006, 20:55:51
Lékaře, kteří mi nevyhovují prostě měním. Pokud navíc existují evidentní důkazy o tom, že mi zdravotně svou neprofesionalitou uškodili, nemávám nad tím nikdy rukou. U soukromých lékařů má člověk páku, jak (i velmi korektním způsobem) ovlivnit jejich chování, když nemají pacienty, těžko mohou mít praxi. ;-) I když je pravda, že člověk občas musí dělat kompromisy - neschopný doktor za domem nebo šikulka na druhém konci Prahy? Uznávám ovšem, že tohle těžko mohou praktikovat lidé, žijící na vesnicích či menších městech, kde není žádná "lékařská konkurence".

Jago to je tedy síla. Já z podobných důvodů byla jak stařeček co měnil až vyměnil. Nejlepší byl soukromý zubař, který mi odmítal vytrhnout bolavý moudrák se slovy "on je špatně rostlý, to musíte na kliniku. Ale tady je malinkatý kaz, musíme ho spravit". Trhat moudrák je fuška na pojišťovnu, bílá plomba na zub se platí. Tak jsem udělala pápá (a to včetně rodiny a známých) a zakotvila u skvělé zubařky. Je soukromá, ale moudráka okamžitě vytrhla s tím, že mě musí otravovat. A to přesto, že jí muselo být jasné, že díky výbornému stavu mých zubů ze mě žádný velký kšeft nekouká. Takže vážně je to jen a jen o lidech a jejich přístupu.

ringo neslyšela jsem nic o tom, že by slušné negativní příspěvky byly synonymem pro "kažení čehokoliv". :-) Takže úplně v pořádku, aspoň tu máme větší spektrum názorů. Co se týká vděku lidem, kteří je platí - jsem velmi skeptická ohledně toho, jak moc se vrátí peněz z daní do zdravotnictví efektivně. Na tom se asi neshodneme, já jsem přesvědčená, že díky MIZERNÉ politice minulé a ještě MIZERNĚJŠÍ současné jsou na tom mizerně doktoři i pacienti. I když každý v jiném slova smyslu. Pevná taxa např. za recept se mi jako opatření jeví dobře, jenže to už by nikdo nemohl vykřikovat bludná hesla o "zdravotnictví zadarmo".

Marku ad 2) máš pravdu, lidé jsou různí v každé profesi.
ad 3) Co se týká Ratha, neřekla jsem, že je hloupý. O to víc je mi však mnohým svých chováním odporný. Když se hloupý člověk chová hloupě, můžu si říkat, že z toho možná nemá rozum, nedochází mu co dělá a souvislosti v jakých to dělá. Objektivně vzato Rath je jen agresivní panák, který má vyčistit strategické posty od různě velké špíny opozice a nahradit je různě velkou špínou ČSSD - snaha zlepšit zdravotnictví rozhodně není to o co tu běží. Nechci tu rozepisovat podrobnosti, ale stačí když si dáš práci a pořádně si prostuduješ kroky mistra ministra v praxi.

Roji skvělá slova! Už jsem si říkala, jestli jsi se nerozhodl v Rize zabydlet natrvalo. :-))

ringo odkazovaný článek je zajímavý, ale v mnohém s ním neumím souhlasit. Např. napsat, že Rath neurazil manželku Macka, ale jen Macka samotného může (bez urážky) jen chlap. Veřejné zpochybnění jakéhokoliv vztahu dvou lidí se vždy nějak dotkne obou. A pokud řeknu, že někdo s někým je jen pro peníze lze si to přebrat různě
- on je hajzl, co pro prachy udělá cokoli (rozuměj vezme si i tamtu příšerku)
- ona je zrůdička, kterou nikdo nemůže mít rád jen proto jaká je.

Ostatně pomýlené se mi zdá už vůbec o tomto polemizovat. Skutečností zůstává, že jen neomalený hlupák může podobná prohlášení o osobním životě ostatních dělat. Za prvé silně pochybuji, že právě Rath vidí Mackovi do srdce a do hlavy, tudíž bych si klidně troufla tvrdit, že by na něj pamatoval i trestní zákoník (pomluva) či občanský zákon (osobnostní práva) a za druhé nevím, co je mu vůbec do toho. Podobné hloupé osobní útoky se mi z duše hnusí od kohokoliv a jsou pro mne vždy jen signálem silné nevyzrálosti a neschopnosti druhému konkurovat věcnou a inteligentní diskusí. Jsem přesvědčená, že kdyby naše soudní a správní orgány fungovaly ideálně, pan Prášil by za podobné veřejné výroky vyfasoval alespoň 100 hodin veřejně prospěšných prací.

aTeo řekla bych, že se jen na stavu společnosti silně odráží kultura politické "elity". Chování hospodské IV. cenové skupiny se stávají standardem.

Letinko, máš na to úplně jiný pohled. (marek - Mail - WWW) Vloženo 29.05.2006, 11:58:01
Dobře, ono to ale právě potřebuje pořádně agresivního panáka!!
Ať jsou privátní zařízení (k zamyšlení: proč ale některá tolik volají po penězích ze společné solidární kasy..???).
Kdo zaplácne dluhy a zajistí ztrátové zdravotnické provozy, až zase podnikatelské zájmy nevyjdou? Už zase my!!?
(práci D.R. jsem mohl sledovat delší dobu a vím, třeba podle jeho práce na záchrance, že je poctivý a náročný nejvíc na sebe, takže mu věřím! A čištění postů? O tom nic nevím.)

Marku máš pravdu :) (letinka - Mail - WWW) Vloženo 29.05.2006, 14:25:36
Vzhledem k tomu, že vím co vím, ani nemůže můj pohled být stejný jako tvůj.;) Rozhodně tě však nechci přesvědčovat o tom, že tvůj postoj je pomýlený a můj správný. Vím, z tvých komentářů, že jsi inteligentní kluk, který se nebojí používat vlastní hlavu a nepochybně jsi schopen si utvořit svůj vlastní názor. Jen mi prosím zkus věřit, že můj odpor k současné vládní garnituře se utvářel VÝHRADNĚ na základě REÁLNÝCH skutečností, nejde tu o emotivní odpor k levicové politice a všem jejím představitelům ani o to, že bych nedokázala ustát silné dravé osobnosti. Ač pravicově smýšlející, nejsem slepě zapáleným zastáncem ODS (do senátu jsem např. upřednostnila nezávislého kandidáta), ovšem současné sociálně demokratické politické špičky považuji, já osobně, jak z pohledu politického tak lidského za živé důkazy toho na jaké morální dno až může člověk klesnout. Vážně, je mi moc líto.

Letinko, děkuji za pochvalu. (marek - Mail - WWW) Vloženo 29.05.2006, 15:59:22
Sama si zasloužíš mnohem víc chvály.
A nemusí Ti být líto, že jsou špičky na morálním dně. Jsou. A politicky se nehádám. Jsem sice členem, proto znám pár sviní. A možná je volit ani nebudu. Ale nevím, jestli jiný chlív je lepší, jen proto, že tam nikoho neznám.. Joo, kdybys kandidovala... ;-)

Ahojte vsetci :-) (SV - Mail - WWW) Vloženo 30.05.2006, 16:25:31
Letinka, dakujem, precitala som si nieco so zaujmom o politike, a to sa mi casto nestava.
Ringo, takym "tiezdoktorom" zelam taku zdravotnu starostlivost, aku oni poskytuju......
Bohuzial poznam situacie, kedy by som chcela byt grizzly......

(ringo - Mail - WWW) Vloženo 31.05.2006, 08:40:10
Cituji: "Co se týká vděku lidem, kteří je platí - jsem velmi skeptická ohledně toho, jak moc se vrátí peněz z daní do zdravotnictví efektivně. Na tom se asi neshodneme..."
Tak na tom se rozhodně shodneme. Já jsem psal, že lidé platí na zdravotnictví nemalé peníze, vždyť procentuelně máme jedny z nejvyšších odvodů v Evropě. To, že peníze nedorazi, kam mají je bohužel ta smutnější část příběhu. Ovšem kam mizí mi není známo. Nemají je ani lékaři ani nemocnice ani lékárny. Asi je tam někde černá díra, kam ty prachy někdo hrne.

Ad článek a Rath: souhlasím. Jeho výrok nebyl určen k ničemu jinému než ke slizce "nevinnému" dloubnutí pod žebro. Troufám si říci, že si podobnou situaci přál vyvolat, a to se mu povedlo. Že dostal po čuni, proč ne, potřebuje to jako prase drbání, ale kdyby byl Macek, narozdíl od Rátha chlap, tak to mohl vyřešit několika elegantnějšími způsoby, než před kamerami hrdinně přiskočit a zezadu udeřit.

(ringo - Mail - WWW) Vloženo 31.05.2006, 09:54:13
2 SV: díky. Přeji všem aby nemuseli postupovat toto zdravotnické martyrium, a už vůbec ne, kdy kvůli zdravotnímu a psychickému stavu takřka není možné vybírat doktory z nějakého většího okruhu. Musím říci, že když už se člověk probojuje na nějaké kloudné (soukromé:) oddělení nemocnice, tak se věci dají do pohybu (i když už je asi pozdě).

O stratenych iluziach, 2 ringo : (SV - Mail - WWW) Vloženo 31.05.2006, 11:41:32
Tiez som svojho casu mala iluzie, ze v sukromnej klinike to bude vsetko tak, ako ma byt, po odbornej, aj ludskej stranke. Nie je. :-(
Asi v SR chyba konkurencia. A asi ma pravdu Letinka, ze je to v podstate vsetko o ludoch.

(ringo - Mail - WWW) Vloženo 31.05.2006, 13:50:29
2 SV: Omyl, letinka si myslí, že za vše může Ráth:-). (Kdybys jej neznala, tak je to náš další neschopný ministr zdravotnictví. Upřesňuji to proto, že také neznám slovenského ministra zdravotnictví).

Upřesnění ringo (letinka - Mail - WWW) Vloženo 31.05.2006, 14:22:46
letinka si nemyslí, že za vše může Rath. Letinka si myslí, že za po všech stránkách zmaštěnou úhradovou vyhláškovou kreaturu může Rath.;-)

(ringo - Mail - WWW) Vloženo 31.05.2006, 15:15:07
... ale hrozně dobře se jí vkládají slova do úst :-).

(SV - Mail - WWW) Vloženo 01.06.2006, 10:23:24
......ked na teba, ringo, letinka nedociahne ;-)
Ratha trochu znam, ale fakt len trochu, lebo som tvor necivilizovany a o politiku sa nezaujimajuci.
Nas minister sa vola Zajac a o nic si neprisiel, ze ho neznas :-(
Aj tak je najlepsia Letinka! :-)))

2 SV (ringo - Mail - WWW) Vloženo 01.06.2006, 14:27:08
Naštěstí nedosáhne:-). Pokud jde o letinku, tak ta se snaží dělat se nejlepší, avšak tvrdit, že to není pravda. Prý je to populární :-))).

2 ringo (SV - Mail - WWW) Vloženo 02.06.2006, 08:55:42
......moc neprovokuj, lebo na teba dociahnem ja ! :-)
Na eL som citliva, svojho casu mi zachranila zivot - bez jej clanocku o Tuleni(ch) by som uhynula na akutnu depku :-)

Tak nevím ... (ivzez - Mail - WWW) Vloženo 03.06.2006, 00:46:25
... jsem tu správně u Letinky?
ivzez

2 ivzez: ne, tady jsi na chatu u SV a ringa:-) (ringo - Mail - WWW) Vloženo 05.06.2006, 08:02:34
2 SV: jen se o ni neboj, sice na mě letinka nedosáhne, ale je schopna kohokoliv udolat jeho vlastními slovy:-).

2 ringo (SV - Mail - WWW) Vloženo 05.06.2006, 11:18:20
.....udolat? Akoze udupat? :-)

Kuk ;) (letinka - Mail - WWW) Vloženo 05.06.2006, 12:50:48
SV jsem vážně moc ráda, že ti čtení mých písmen trošku přispělo k vyhnání depky. Taková autorská odměna k nepřekonání, když se někdo z vás cítí o střípeček příjemněji.Díky za milá slova.;)

ringo všimnul jsi si, jak moc zajímavý jsi použil slovní obrat? "...dělat se nejlepší". Můžeme ta písmenka moc pěkně točit. Kromě toho, že mohou mít význam "hrát si na cosi, co člověk není a nikdy nebude", můžeme je vykládat i tak, že se snažím vyrůst (dělat sama ze sebe) v co nejlepšího člověka. To by mě ovšem zase nenapadlo vůbec popírat. Zkouším to, ale je to příšerná fuška. Uff, těch oblastí, co všechno bych měla či musím na sobě zlepšovat.;)

hezký den ivez doufám, že ano. :)

(ringo - Mail - WWW) Vloženo 05.06.2006, 14:59:32
2 SV: Udolat - neviem ako sa to vraví po slovensky (asi zdolat lebo premôcť), ale udupat je niečo iné, aj keď zmysel a výsledok sú obdobné:-).
2 eL: Samozřejmě, že dvojsmysl byl použit záměrně, aby to z právního hlediska nebylo snadno napadnutelné:-). Avšak pár přidaných "falešně skromných frází" tomu dodá punc důvěryhodnosti:-))).

(letinka - Mail - WWW) Vloženo 05.06.2006, 20:32:42
Když jsme u toho práva, měl bys zvážit, zda jsi měl na mysli fráze falešně skromné nebo skromně falešné. :)

(ringo - Mail - WWW) Vloženo 06.06.2006, 07:47:18
No cement:-).

Hadanka (SV - Mail - WWW) Vloženo 06.06.2006, 09:03:21
Viete, preco pravnik nevie namontovat WC dekel ? :-)

(little_punkie - Mail - WWW) Vloženo 09.06.2006, 16:26:38
nn nevim.. nenapínej mě ju?

Hadanka 2 (SV - Mail - WWW) Vloženo 12.06.2006, 10:15:50
.......pretoze navod je napisany jasne a zrozumitelne :-)


Přidání komentáře...
Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: