Opojení?
Čtrnáctiletá agresivní holka, co jí museli násilím sundat ze stromu.
Nebe nebo peklo.
Létání v oblacích a pády do propastí.
Rvačky, bouračky, mejdany a oslavy.
Co asi spojuje tahle slova?
Člověk. O toho tu běží.
Taky alkohol.
Člověk, který pil alkohol.
Velkou spoustu alkoholu.
Každý den na nás někde číhá nějaká špatná zpráva.
U mnohých pak z titulků udělá kuk alkohol.
Lidská neschopnost odhadnout míru.
Nebo jen nechuť? Záměr?
Kolik důvodů asi má člověk pro to, aby sáhl po lahodném alkoholickém moku a pořádně přebral?
A je vůbec třeba mít nějaký důvod?
Volala mi kamarádka.
Zvala mě na oslavu narozenin.
Každý rok dělá zahradní oslavu, mají velký vinný sklípek a rozlehlý pozemek.
Bývá to moc prima setkání.
Tedy minimálně než přeteče míra vypitého alkoholu.
A tak jsem se ptala, jestli to bude stejné jako každý rok.
„Jojo, zase u nás. Okolo třiceti lidí. Snad se vydaří počasí. Upečeme sele, ochutnáme víno a pak budu další dva dny gruntovat po těch, co přeberou. Vždyť to znáš.“
Pak si povzdechla – „jenže co by to bylo za oslavu narozenin bez pití.“
Znám to.
Vlastně když nad tím přemýšlím, bez alkoholu se nejspíš obejdou již jen oslavy dětských narozenin.
Jako by se slavit ani nedalo, dokud nejsou sklenky plné.
A pak prázdné a znovu plné a zase prázdné, plné a .....
Záruka zábavy!?
Možná je to prostě v módě. A nebo jen ztrácíme v tom přetechnizovaném světě schopnost uvolnit se bez berliček?
Nemyslím, že je na alkoholu něco zlého.
Opravdu nejsem tvor, který bude označovat sklenku vína za ďáblův nástroj.
Mám ráda víno. Nejen to hroznové.
Taky občas piju tequilu, metaxu nebo gin.
Campari i Becherovku nebo Godet.
A pivo ke kachně.
Občas mám špičku a pořádně mi to povídá (to ovšem není zase tak velká změna oproti stavu nepromilovému).
Nikdy jsem nebyla namol.
A nejspíš to není vůbec moje zásluha.
Prostě mi přestane pití chutnat a tak zmizí důvod pít dál.
Alkohol pro mě nebývá samotným zdrojem zábavy či prostředkem k tomu být odvážná.
Občas si dám skleničku, protože na ni mám chuť.
Když sedám do letadla, uklidní mi žaludek.
Nedám si jich tolik, abych zapomněla, co jsem zač.
I když se mi třeba právě hrozně nelíbí, co jsem zač.
A nečekám od toho voňavého pití zázraky.
Nemyslím si, že mi dá křídla či pocit větší síly.
Nestane se ze mě díky němu miss ani Einstein.
A nevyrostu jen proto, že by mi dal odvahu postavit se problémům před kterými střízlivá utíkám.
K čemu je ta pokřivená promilová realita?
Nemyslím, že je nenormální, když se povede vypít o skleničku víc.
Ale stejně tak si nemyslím, že je nezbytnou podmínkou dobré zábavy vypít tolik pití až pozvracím hostitelce zahradu.
Vypít tolik, že zmlátím lidi, kteří mi přijedou na pomoc.
Nebo tolik, že ztratím všechnu lidskou důstojnost.
Alkohol uvolňuje zábrany.
Alkohol chutná.
Alkohol baví a taky léčí.
Alkohol nemyslí.
Ohrožuje.
Ničí a taky zabíjí.
Není to jeho chyba.
Jen naše.
Oheň je dobrý sluha a špatný pán.
Nejen oheň.
Alkohol někdy moc chutná.
Rozplyne se na jazyku a hřeje v žaludku.
Alkohol vypadá jako velký silák, snadno mění životy, mnohé má v moci, poroučí.
A přitom všechna jeho síla závisí jen na tom, jak slabí jsme my.
Alkohol může být příjemným společníkem.
Než mu dovolíme velet.
Ale na to, aby byl náš život fajn, abychom byli lepší či aby zábava byla zábavou, sám prostě nestačí.
A je jedno kolik skleniček vypijeme.
Komentáře
(ladik-BigBoss - Mail - WWW) Vloženo 19.06.2006, 11:39:09
Moc pěkný článek. Taky nepatřím mezi ty co se musí válet po zemi. Za večer si dám tak 2-3 sklenky a stačí mi. Piju jen několikrát ročně.
(ringo - Mail - WWW) Vloženo 19.06.2006, 12:04:11
Ahojky notorická blogerko;-).
Řekl bych, že být namol je velká životní zkušenost, která by ti v repertoiru mohla chybět :-).
Včera v noci jsem v letadle slyšel dvě statné "dámy", jak říkaly, že až přistaneme, tak si každá koupí flašku. Jak řekly, tak udělaly, takže následná hodinová cesta autobusem, s v průběhu dopitou! litrovkou citrusu, byla poněkud vyčerpávající pro nás všechny, i když pily jen ony dvě. Už vím, že v láhvi citrusu je ukryto veškeré vědění světa a americký akcent, leč půvabu mnoho nedodal.
Letinko, (Ladule - Mail - WWW) Vloženo 19.06.2006, 12:04:20
chtěla bych ti moc poděkovat. V dnešní době není tak obvyklé, aby se člověk pozastavil a zamyslel nad něčím. Já to ani nemám moc v povaze, většinou něco udělám a ani mě nenapadne, že bych nad tím vůbec měla přemýšlet. Díky tvým článkům se zastavím a uvažuju. Aspoň občas. A ono je to někdy potřeba, takže opravdu - děkuju!
alkohol je metla (johny - Mail - WWW) Vloženo 19.06.2006, 14:31:55
...dá si někdo koláčky?
(johny - Mail - WWW) Vloženo 19.06.2006, 14:36:08
ps. pokud by tomu příspěvku výše ^^^ nebylo rozumět, tak odkazuju na film Samotáři :)
Leti, děkuji (Fearbag - Mail - WWW) Vloženo 19.06.2006, 22:16:02
nejsem sice už zapřísáhlý abstinent s nenávistí vůči všemu, co dělá lidi, které mám tolik ráda tolik odpuzujícími a ubohými... Dám si ráda dobré víno a všechny jeho druhy, ale nikdy jsem se za sebe nemusela stydět po jeho požití. Alkohol dokáže stavět i ničit, vztahy, zážitky, lásky, životy... Ale není to jen alkohol, v nenávisti vůči všemu, co zasírá mozek mě drží lidksé příběhy kolem mě... Zpověď matky syna, jemuž spustila jedna cigareta marihuany roztroušenou sklerózu... Příběh dívky, která si porpvé v životě vzala extázi a rozházelo jí to psychiku natolik, že jí není zatím žádný psycholog schopen dát dohromady a dívka zatím není shcopná normálního života, protože to na její psychice zanechalo velké rýhy, rozházelo mozek...Jen jedna... Jedna, vyzkoušet a nechat... Nemusí být možnost nechat...Sklenička, cigareta, prášek...
Bez alkoholu jen oslavy dětských narozenin? (Lenka - Mail - WWW) Vloženo 19.06.2006, 23:10:11
Neodsuzuji alkohol, neodsuzuji ty, kdož pijí málo (budiž jim přáno, když jim to něco příjemného dává), ani ty, kdož pijí hodně (mají problém, který jim nezávidím). Patřila jsem mezi znalce vína, dokonce i whisky. Nikdy jsem nebyla pijan, spíše jen ochutnávač. Ale pak jsem začala trochu pracovat s energií těla a alkohol v žilách mě začal bolet. Skutečně bolet. Stala jsem se abstinentem. Úplným a bez jakéhokoli smutku či nedostatku. Naopak! Ve svém životě jsem natolik uvolněná, že mi to mnohdy záviděli i lidé přiopilí. Nyní už se nějak přirozeně přeměnila skladba mých přátel. Zpravidla jsou to abstinenti, co jim nepřijde divné si připíjet i na Nový rok džusem. Nikdy jsem se necítila v alkohol pijící společnosti tak dobře, nikdy jsem se tolik nenasmála... O příjemných ránech po oslavě, kdy hlava ani žaludek nebolí, se snad ani zmiňovat nemusím. Proč o tom mluvím? Abych jen jemně dala znát, že bez alkoholu nemusí být zdaleka jen oslavy dětských narozenin. Že bez alkoholu se lze docela dobře bavit, že je to možná přirozenější než s ním. Nikoho nehodlám verbovat k abstinentům, jen podávám svědectví: Přestala jsem pít alkohol, ačkoli mi dřív docela chutnal, a nic jsem neztratila, naopak mnohé získala.
Boj proti alkoholismu (aTeo ;) - Mail - WWW) Vloženo 19.06.2006, 23:24:53
a jiným toxikomaniím je typickým farizejstvím. Příjmy, plynoucí do státního rozpočtu ze spotřebních daní a DPH nelze nahradit "z jiných zdrojů". Proto i státní zásahy a regulace budou vždy spíše platonické. Nezbývá, než tomu všemu čelit individuálně... A na to se napijem! :o)
závislost (paxik - Mail - WWW) Vloženo 19.06.2006, 23:31:12
Alcoholic Anonymous maji zasadu: jednou je clovek alkoholik a uz NIKDY nebude moci "normalne" pit - ani sklenicku. Je to drsny, ale je to tak.
Ja osobne povazuju jakoukoli vec, ktera me zbavuje sebe sameho, potencionalne spoutava tak, ze bych nemohl za sebe byt zodpovedny, za spatnou. A k tomu patri i koureni. Zjistil jsem treba, ze kuraci se nedokazou bez cigarety uklidnit.
dobře řečeno (terry* - Mail - WWW) Vloženo 19.06.2006, 23:47:01
ahojda, tahle esej se fakt povedla - myslim, že ses svejma úvahama strefila do černýho a já ti děkuji ;))
reakce (paxik - Mail - WWW) Vloženo 20.06.2006, 01:49:47
Letinko, dovolil jsem si na tebe tak trochu reagovat (navázat) ve svém dnešním blogovém příspěvku "Osvobození od svobody".
(prosím, smaž tento komentář, pokud bys jej považovala za neetickou reklamu)
Chtěl jsem napsat víc o Alcoholic Anonymous, no snad se k nim dostanu příště.
(Jack - Mail - WWW) Vloženo 20.06.2006, 08:37:04
ladik-BigBoss : Kohopak to při čtení Letinky nepotkám ;) Že už ses dlouho neozval na VUT FIT fóru :)
Jo, a krásnej článek, letinko, jako vždy :)
(jh11 - Mail - WWW) Vloženo 20.06.2006, 18:26:07
Letinko vidím dobrý vkus.
Gin s toníkem
to pila první americká námořní a britské letectvo...
A pivo ke kachně
no tak to
už je vyložená poezie.
(-fim- - Mail - WWW) Vloženo 20.06.2006, 22:18:55
Draha eL, mas jiste pravdu, ze by clovek mel sve zavislosti drzet na uzde. Je smutne, kdyz to nekdo neumi, vi to o sobe a presto one zavislsti holduje dal.
Jen mne mrzi, kdyz kvuli temto excesum (jakkoli asi castym - i kdyz nevim, osobne se s nimi moc nesetkavam) se na jakehoholi konzumenta cehokoli koukaji "slusni lide" skrz prsty a sem tam ti i pisou komentare. To se nas, stridmych zavislaku, muze dotknout i bolestne, ver mi.
Hezký večer všem :) (letinka - Mail - WWW) Vloženo 20.06.2006, 23:23:08
ladiku-BigBoss jsem ráda, že se ti povídání líbilo.
ringo myslím, že nemusím zkoušet úplně všechno, mám docela živou představivost.;)
Ladule jsem ráda, že se zastavíš a zapřemýšlíš i o zdánlivě nezajímavých věcech.
johny koláčky známe :)
Fearbag vidím, že to vidíme hodně podobně. A i když tvé povídání není moc veselé, jsem ráda, že jsi přidala i tuhle černou stránku závislostí.
Lenko prima povídání. Myslím, že není zase tak důležité nepít, jako spíš umět přestat či zbrzdit. Ostatně zábava ve společnosti, kde jsou střízliví, mírně opilí a ti "namol" stejně většinou rychle mizí. Pokud se sejde prima společnost, která se dokáže bavit i u berliček, je tuším nakonec úplně jedno jestli povídá u minerálky nebo rozumného množství alkoholu. :)
aTeo máš naprostou pravdu, podle statistik příjmy mnohonásobně převyšují náklady na léčení závislostí, tak se vyplatí našlapovat opatrně. Nemyslím si, že by nějaká forma "prohibice" byla tou správnou cestou jak minimalizovat problémy spojené s nadměrnou konzumací alkoholu, ale docela by mě zajímaly údaje ohledně účinnosti takových opatření. Zda jsou efektivní nebo jen nahrávají černému trhu.
paxiku žádný problém s "reklamou", napsal jsi zajímavé zamyšlení. :)
terry* a Jacku díky za pochvalu
tuláčku pravda, gin s toníkem je mnohem lepší než gin bez toníku a to jsem ani netušila v jak dobré společnosti se to rázem ocitám.
fime, nejsem si jistá, že jsem správně pochopila co tě mrzí, ale co se slušných lidí, nemyslím, že by většina populace odsoudila někoho jen proto, že se střídmě napije. Spíš jde o míru. Klasik řekl, že "jen moudří mají pochopení k nedokonalostem druhých při vědomí nedokonalostí vlastních". Myslím, že je v těch slovech obrovský náboj moudrosti, aplikovatelný v podstatě na cokoli. Každý máme nějaké slabiny a občas uletíme, nejsme dokonalé stroje (naštěstí). Je zbytečné z toho vyvozovat cokoli jiného než to, že je to docela normální. Pochopitelně jsou hranice, za kterými už nevnímáme situaci jako "úlet", ale jako vážný problém.
Něco o pozadí (aTeo ;) - Mail - WWW) Vloženo 21.06.2006, 14:41:26
působení tabákových monopolů "na trhu":
http://retezlasky.cz/view.php?cisloclanku=2006062001
(jh11 - Mail - WWW) Vloženo 21.06.2006, 21:20:37
Letinko
Myslel jsem to tak,
že paradoxně alkohol dopomohl k vítězství
ve 2.sv. válce :-))
(jituvka - Mail - WWW) Vloženo 22.06.2006, 16:53:43
Letinko zajímavý článek na věčné téma, zejména pro národ pivních rekordmanů, kterým slovo "abstinent" zavání nenormálností.Přeji krásné střízlivé i mírně opojné dny.
Letinko (Eithne - Mail - WWW) Vloženo 23.06.2006, 21:54:59
Zajimave, docela poeticky napsane a pravdive.
Priznavam se, ze alkohol mi skoro vubec nechutna, zacina az po druhe, treti sklenicce.
Nikdy jsem nemela okno a nevalela jsem se po zemi. Nikdy jsem nezvracela a neusinala opojenim. A nikdy mi to nevadilo.
Mam rada modry portugal :-)
Ale lepsi je pramenita voda ze studanky...
Letinko díky (zirafka - Mail - WWW) Vloženo 23.06.2006, 22:04:33
za pěkné počtení. Uvrhlo mě do takové trochu smutně přemýšlivé nálady a zkusím ji nějak přeložit do písmenek.
Ze zdravotních důvodů nemůžu už několik let ani kapku alkoholu. Daleko víc než to, že se nemůžu napít, mě ale vadí, že to musím vysvětlovat. Že se odlišuju ve chvílích, kdy bych ráda zapadla. Nikdy jsem moc nepila (až na drobné pubertální excesy), protože mám ráda čistou hlavu a paradoxně se dokážu uvolnit daleko víc bez alkoholu, než s alkoholem v krvi. Když piju, tak se mi najednou zapne přídavný filtr a začnu si hlídat všechno, co říkám a dělám. Někdy, když nepiju, tak mám takovou povznesenou náladu, že dělám blbosti, které jiní dělají pod vlivem alkoholu. Proč se na mě ale dívají jak na blázna? Proč nad něčím, co je klidně přehlíženo u opilých, se u střízlivého uvolněného člověka pozastavují. Nedávno jsem si byla večer posedět s novými lidmi. Bylo mi moc fajn, nejen proto, že jsem dlouho nikde nebyla. Při dalších posezeních se to ale začalo nějak lámat. Oni pili a pili dlouho a já ne. Pak už není sranda. Opilý lidé neví, že někdy ublíží jen tím, že se prostě chovají jinak. Někdy bych si chtěla se svými movými známými trochu víc popovídat. Ale sedí vedle mě ve dvě ráno ten stejný člověk, nebo už to budu říkat někomu úplně jinému? Většinou v takové situaci řeknu, že už s nimi nedržím krok a odcházím. Většinou je mi smutno. Ne tolik, abych sebrala odvahu s někým o tom později mluvit, ale dost na to, abych o tom dlouze přemýšlela... Vlastně na alkohol žárlím. Jsem smutná z toho, že dá někdo přednost skleničce před mou společností.
- "Tak proč se nepřidáš?"
- "Promiňte, ale já nemohu pít."
ps: doufám, že to tento komentář neudělá ještě horší, když si ho někdo přečte a pozná se v něm... Víte, já jsem to jen někomu potřebovala říct a letinčin blog byl zrovna naladěný na stejnou vlnu. Jestli budete taky, ráda si s vámi popovídám též...
Ahoj zirafko, (Lenka - Mail - WWW) Vloženo 24.06.2006, 01:39:54
ano, mívala jsem podobné pocity jako ty. Bylo mi mezi těmi lidmi pak smutno. Žárlíš na alkohol? Ten za nic nemůže. Je to jen nástroj, který zvýrazňuje některé lidské vlastnosti a reakce. Dávají ti lidé přednost alkoholu před tebou (záměrně to takto vyhrocuji)? Pak je skutečně o čem přemýšlet.
Já taky před časem přemýšlela a napadlo mě, že bych ráda patřila mezi lidi, kterým se nebudu muset "omlouvat" za to, že nepiju. (Stalo se,viz výše) - Nejde o to, zda někdo pije nebo ne, ale o to, jak má seřazené hodnoty. Třeba respekt vůči názorům druhého, ten mým bývalým známým chyběl. (Nemluvím o tvých přátelích, jen uvádím svůj příklad). Alkohol je někdy docela dobrý lakmusový papírek. Ukazuje vnitřní neslušnost, agresivitu, melancholii... kterou v běžném životě lidé dokáží potlačit.
Hezký večer :) (letinka - Mail - WWW) Vloženo 25.06.2006, 19:58:49
aTeo moc zajímavý odkaz, díky za něj. Osobně si taky myslím, že změna chování a myšlení je běh na dlouhou trať. S dospělými závislými už člověk nemá moc možnost hnout, je to jen na jejich vůli a chuti a tak si myslím, že jediná cesta, která může fungovat je výchova a včasná osvěta. Cokoli zakazovat sebou vždy nese "chuť zakázaného ovoce", takže si myslím, že mnohem účinnější je už dítku vštípit (s použitím jiných než mláticích metod) přesvědčení, že např. kouřit je nezdravé a zbytečné a proč a jak a kdy (potenciál informací, aby si udělalo pevný názor, který nebude mít problém uhájit), utváří se mu dlouhodobý postoj do života a obrovské plus. Řekla bych, že pravděpodobnost, že pak k něčemu podobnému sklouzne je mnohem nižší. Jenže to chce investovat čas a námahu. Ovšem existuje lepší a důležitější investice než ta do prcků (do budoucnosti)?
jh11 to by byl zajímavý námět na nějakou odbornou psychopráci - jak alkohol vítězství ve válce získal.
jituvko díky, opojných dnů je dost i bez promilů(í):)
Eithne škoda jen, že modrý portugal je mnohem dostupnější než ta pramenitá voda ze studánky (nemluvím o plastových lahvích, které jsou jí prý plné).
zirafko díky za důvěru a chuť vyjádřit pocity, moc si toho vážím. :) Chápu přesně, o čem jsi psala. Člověk se zpravidla cítí podivně, když se v jakékoliv skupině chová odlišně, tím spíš když skupina pije a on je jediný střízlivý. Opilým pohledem skvělá zábava, střízlivým mnohdy jen pořádně trapná podívaná. Co se zapadávání týká, člověk je prostě „stádní společenský tvor“. Potřebujeme kontakt, zvlášť s lidmi, kteří se nám líbí nebo nám sedí a to nás mnohdy tlačí do formy či chování, které se nám samotným nelíbí. Když odoláme (či musíme odolat) snadno se nám v žaludcích usadí hnusný pocit, že nás ostatní nebudou brát, že nezapadneme. Osobně si ale myslím, že je mnohem lepší "nezapadnout" než "zapadnout" jen proto, že budu dělat věci, které mi vadí. Lidí jsou na světě miliardy a vždycky si můžeme vybrat takové, kteří nás ocení nebo pochopí lépe. S kým, ale musíme skutečně vydržet, jsme my sami a měnit se podle nálady okolí není právě důvod k zvýšení sebeúcty a sebedůvěry. Víš, bez ohledu na to, z jakých důvodů se chováš jinak, chce to vždycky pořádnou dávku síly a odvahy. Zjevně to umíš - takže smutky pryč. To rozhodně nezvládá každý a jsem přesvědčená, že ti bystří kolem to v koncovce ocení (třeba i časem). A pokud přece jen narazíš na takové, kteří měří tvou cenu jen mírou tvé chuti dělat co se žádá, utíkej pryč, tací nestojí za smutnění. Kdybys měla chuť číst - http://letinka.bloguje.cz/131081_item.php
Já nemám zdravotní problémy a pít můžu, míru a čas, druh pití si určuji jen podle toho, jak mám chuť (nechuť). Nicméně připomněla jsi mi jednu příhodu z veliké moravské svatby. Tatínek nevěsty, již značně společensky unaven, se rozhodl, že málo piju (rozuměj popíjela jsem klidně víno a nelila ho do sebe na litry), když jsem vlídně odmítla jeho 150. pobídku k pití slivovice, probudilo se v něm furianství. Postavil se a hromovým hlasem prohlásil "když se se mnou nenapiješ, do konce života s tebou nepromluvim". Fakt prima, před padesáti hosty, kteří všichni zmlkli a koukali co bude. V první chvíli jsem měla chuť utéct, v druhé napít se, aby byl klid - nic z toho ale není eL. A tak jsem slyšela sama sebe jak s knedlíkem v krku říkám "to mi bude strašně líto, umíš moc krásně vyprávět". Furiant zrudnul, odfoukl, sedl si a dělal jakoby vůbec nic neřekl. Hnusná pachuť ve mně ale stejně zůstala.
Ale zpět k tvému povídání - kromě velmi reálného popisu, jaké protivné tlaky mohou být vyvíjeny na „nepijáky“, je v něm zajímavých i mnoho jiných momentů. Myslím, že ti zbytečně ubližuje, když si kladeš otázku "dávají lidi alkoholu přednost přede mnou?". Jistě, že ne!!! Věřím, že většina z nich to tak vůbec nevnímá ani necítí. Ani je nenapadne, že když se napijí znovu a znovu, vlastně tě tím vyženou. Prostě se jen baví…… po svém. Po určitou dobu vám bude fajn, pak si každý představujete zábavu jinak. To ovšem neznamená nic víc než jen to, že v danou chvíli se vaše představy o zábavě rozcházejí. Představ si, že by solidárně vůbec nepili, přesto, že mají chuť, jen proto, že ty nemůžeš. Myslím, že by ses taky necítila lépe. Já jsem na tom úplně stejně jako ty, taky se v podobných situacích zvedám a odcházím, abych si nezkazila příjemné. A taky mě občas mrzí, že se to zvrtlo. A i když vlastně musím utéct (resp. vyženou mě opilecké manýry lidí, kteří jsou střízliví mnohem zajímavější) , nikdy si to neberu osobně, prostě proto, že to osobní není. Druhý den se já se cpu dobrotami a oni masoxem a Alkou.:)
A teď se dostávám k další věci, která mě zaujala ve tvém povídání. Napsala jsi „Většinou je mi smutno. Ne tolik, abych sebrala odvahu s někým o tom později mluvit, ale dost na to, abych o tom dlouze přemýšlela.“ Myslím, že by ses měla naučit tyhle věci říkat, ať je ti to jakkoli protivné. Střízlivým a v klidu. Totiž to co ty cítíš a co tobě může připadat naprosto jasné, lidi kolem nejspíš vůbec nenapadne. Myslím, že jim vůbec nemusí dojít, že ti jejich přemlouvání či narážky mohou tolik ubližovat. Vědomě by ti jistě ublížit nechtěli. Totiž když se zamyslíš, průpovídky a přemlouvání nejsou výsadou „alkoholu“. V podstatě je to docela normální lidské chování, pravda hloupé a netaktní, ale normální. Máš pravdu, že to může hodně ubližovat, ale tentýž model chování najdeš všude kolem - ochutnej dortík taky (kašli na dietu, kterou držíš už pár týdnů), zkus si taky skočit (netrhej partu, bungee je fajn), šlápni taky na plyn………A když naběhnou promile, člověk bohužel ještě přidá na důrazu a posune míru.
Rozhodně smutky stranou zirafko. Pokud navzdory tomu, že chceš zapadnout, dokážeš odmítnou JSI SKVĚLÁ, JSI HVĚZDA a nemáš důvod mít špatný pocit. Z opileckých poznámek si hlavu nelam, vůbec nemusí být myšleny zle, nejspíš je to jen humor, který prostě není vtipný. A pokud by ti snad tvé nepití chtěl otloukat i někdo střízlivý, je to VÝHRADNĚ jeho problém a nikoli tvůj. JEHO mindrák a JEHO slabost, ne tvá. Jsem přesvědčená, že až se tví kamarádi vyspí a přestane je bolet hlava, ocení jak skvělý jsi člobrdík, navzdory tomu, že odcházíš domů bez opičky. ;)
(jh11 - Mail - WWW) Vloženo 27.06.2006, 20:31:44
Letinko
Odbornou psychopráci na toto téma zřejmě nenapíši,
ale snad to má spíše blíže k historii?
Vítězové 2 sv. války?
tedy
první americká námořní a britské letectvo..
pili gin s tonikem
Rusové vodku stolíčnoju
a Němci?
tedy poražení?
Teď nevím jednoznačnou značku
možná trofejní šampáňo
nebo pilsner urqel?
No nevím jak vyzněla obhajoba alkeholu
myslel jsem to tak
že i v historii má své místo.
A v normálním životě
s Tebou souhlasím
že má místo
které mu náleží,
chce svůj čas, příležitost a míru.
A tu míru by měl každý znát svou
a nenechat se ovlivnit amaterskými lékárníky
a jejich pobízení
Tož Bohóšú dej si s náma né?
Teď jako by se nabízelo ... (ivzez - Mail - WWW) Vloženo 28.06.2006, 17:51:36
... téma opojení mocí nebo opojení vlastní velikostí a důležitostí.
Rovnou uvádím na pravou míru:
Inspirují mne titul a současná politická situace, nikoliv příspěvek nebo některý z komentářů.
ivzez
Alkohol - to drink or not to drink (Parazit - Mail - WWW) Vloženo 01.08.2006, 15:00:46
Jako by to nebylo jedno. Za 500 let možná nebude alkohol existovat a za 1000 let nebude možná existovat ani tahle civilizace. A za jeden a půl hodiny možná přestanu existovat já, protože jsem po přečtení tohoto threadu dostal takovou chuť na alkohol, že se pravděpodobně upiji k smrti.
Přidání komentáře...
