Pokažená reputace
"Omlouvám se eL, to je manžel."
Říkám, že se nic neděje, ať si klidně vše vyřídí a probírám se dál tím dokumentovým nadělením.
"Ahoj"
"Co se stalo?"
"Není ti vůbec rozumět, co se děje?"
Pak delší ticho, které přehlušuje jen šustění stránek, kterými se probírám.
"A proč mi to vykládáš? To ti připadá vtipné? Hele mám spoustu práce, ahoj"
Klientka je tak otrávená, že zapomněla i na svou účetní a chybějící faktury. Než stihnu přerušit ticho nějakým dotazem, povzdechne si a spustí. "Představte si eL, že mi volal manžel. Ani nepozdravil a smál se do telefonu jak cvok. Prý slyšel super vtip, vzpomněl si na mě a musel mi ho zavolat. Vůbec nechápu o co mu šlo, máme úplně pohodové manželství. Ti chlapi......"
Mám ráda vtipy a navíc, ač nejsem Rákosníček, zvědavá jako opička ke mně docela sedí.
"A co to bylo za vtip?" ptám se, aniž bych si to uvědomila, že jsem si v té chvíli pořádně nakročila ke zhoršení vlastní reputace.
Klientka se ošije a začne vyprávět:
Přijde ráno muž do práce a říká smutně kolegovi "dneska mám den blbec, manželka se mnou nemluví, protože jsem se trošku přeřekl."
Kolega se podívá a zeptá se "Vážně? Kvůli malému přeřeknutí? A co jsi chtěl říct?"
Muž odvětí, že chtěl říct "miláčku chceš do kávy trochu kravského mléka?"
Kolega se podiví – "to je přece moc pěkné, že jsi jí chystal snídani, proč by se zlobila?"
Muž zakroutí hlavou a řekne "vždyť ti říkám, že jsem se trochu přeřekl".
Kolega: "A co jsi řekl?"
Muž: "Zkazila jsi mi celej život ty krávo!"
Nejspíš jsem se neměla tolik smát. Jenže zkuste se tvářit vážně, když vám někdo řekne s naprosto zhnuseným výrazem vtip, který vám připadá povedený.
Jak jsem se tak dívala na výraz dámy sedící proti mně, bylo mi jasné, že jí letí v hlavě cosi ve smyslu "I ty Brutte?"
A pak to přišlo. Mám pošramocenou pověst!
Klientka se na mě podívala a znechuceně poznamenala "tedy eL při Vaší inteligenci mne překvapuje, že se smějete tak trapným provokacím!".
Mezi dalšími, naprosto nevhodnými, záchvaty smíchu ze sebe doluji souvislé věty. Zkouším říct, že mně to jako provokace ani trochu nepřipadá, manžel se pobavil a chtěl, aby se zasmála i ona. Nic osobního, prostě jen vtip.
"Vám to nepřipadá osobní, protože Vám to neřekl Váš partner eL" pronáší už smířlivěji dáma a já se, navzdory ohromné snaze, nemůžu přestat připitoměle uchechtávat.
Nejvyšší čas se vrátit k fakturám.
---------------------------------------------
Vtip jsem samozřejmě okamžitě musela vyprávět kamarádovi. Smál se a říkal, že je starý. Škoda, že jsem ho neslyšela už dřív. Mohla jsem zachránit svou dobrou reputaci. Možná.
Komentáře
Znám, (buteo - Mail - WWW) Vloženo 05.10.2006, 16:50:30
stává se mi oboje /uchechtávání i přeřeknutí/. Moje krátká charka zní: co na srdci, to na jazyku přímou cestou, bez zastávky v mozku a pak někdy mrzí.
dobry jsou taky "ureknuti" (e.t. - Mail - WWW) Vloženo 06.10.2006, 06:09:17
Treba pri sledovani filmu se spolubydlicima (ja film uz predtim videl) nastala napinava scena - pak reklama - a ja pronesl: "ty jo super... skoda ze ho nakonec zabijou":) - a nebylo to schvalne...
(fade - Mail - WWW) Vloženo 06.10.2006, 09:16:16
To jsou ty freudismy :) Občas to funguje skoro jako v tom vtipu... a pak ještě opačně, člověk vidí nebo slyší něco úplně jiného ;)
(ringo - Mail - WWW) Vloženo 06.10.2006, 10:12:29
To já jsem takhle jednou někomu poslal velice vydařený vtip s novými botičkami... a asi taky nic :(.
(letinka - Mail - WWW) Vloženo 06.10.2006, 10:49:09
buteo řekla bych, že jsou situace, kdy se hodí krátká cesta a jiné, kdy by člověk měl mít emoce pod kontrolou. Pravda je, že ani nevím, jestli mi přišel k smíchu vtip sám o sobě nebo spíš maximálně zhnusený pohled paní, která ho vyprávěla.
e.t. píšu si za uši, s mimozemšťanem rozhodně nikdy nekoukat na detektivky :))
fade taky mě chudák Freud napadl. Celá ta příhoda byla pro psychoanalýzu zajímavá. Dvě ženský, z nichž jedna se směje a nemůže přestat a druhá si osobně bere (zřejmě pod vlivem nějakého vlastního mindráku) neškodný vtip. A do povedené trojice - chudák pán, který chtěl nejspíš pobavit manželku a urazil ji do morku kostí.
ringo to já jsem takhle jednou od někoho jeden vydařený vtip s novými botičkami dostala. Byl ten tvůj taky kreslený? ;)
(ringo - Mail - WWW) Vloženo 06.10.2006, 13:15:47
2 letinka: Ano byl, ale nikdo se nesmál :( ;).
mno (Čelo - Mail - WWW) Vloženo 06.10.2006, 14:55:40
Vtip je to sice starej, ale furt dobrej.
Smát by se asi v dannou chvíli nemělo, zvláště poté, co jste viděla, jaká byla reakce klientky do telefonu, ale ... kdo by to zvládl? :)
(Lenka - Mail - WWW) Vloženo 10.10.2006, 21:40:10
No, mně by taky udivilo, kdyby se tomu někdo z mých známých nebo snad přátel smál. Ani si neumím představit, že by to někoho z nich pobavilo. Nějak mi nejde se smát vtipům, kde se nadává někomu jinému, kde se někdo shazuje, vtipům vulgárním... není to žádná póza, prostě mi to nepřijde vtipné. Jinak se směju docela dost, tak nevím... Být tou paní, asi bych uvažovala o výměně manžela. Co kdyby se někdy uřekl on. :-)
Ten vtip je geniální... (aTeo ;) - Mail - WWW) Vloženo 11.10.2006, 00:27:01
Ovšem psychorachejtle ho neocení.
(Lenka - Mail - WWW) Vloženo 11.10.2006, 09:38:11
Mám asi na genialitu jiná měřítka, nicméně pojem "psychorachejtle" je skvělý, vtipný. Mohu si jej vztáhnout na sebe? Lichotí mi. :-)
(Kubeeq - Mail - WWW) Vloženo 11.10.2006, 11:45:37
Hehe, dobrej vtip, ale asi bych ho své ženě neříkal, kdybych nějakou tedy měl :)
(letinka - Mail - WWW) Vloženo 11.10.2006, 13:39:09
Čelo cítím to úplně stejně. Nebylo to vhodné ani taktní, prostě se to nehodilo k situaci,jenže to nešlo zabrzdit. Naštěstí se mi to stalo za celý život jen asi dvakrát. K vážné újmě nedošlo. Když jsme si po fakturách ještě povídaly v klidu, klientka nakonec sama došla k tomu, že vůbec neví, co jí rozhodilo. Manžela má skvělého a vztah spokojený. Prostě byla v té chvíli naštvaná na účetní a neměla náladu na vtipy. :)
Hezký den Lenko. Co se vtipů týká, myslím, že je na kadém z nás, kde jsou jeho hranice a není moné objektivně jasně stanovit, co je a co už není vtipné. Stejné je to s vulgaritou. V reálném světě povauji nadávky v mezilidské komunikaci rovněž za nevhodné, nepřínosné a zbytečné, stejně jako ty. Ovšem u vtipů či parodií si hranici posouvám, nejspíš proto, že se trefují do určitých "nešvarů" a nepostihují žádnou konkrétní lidskou bytost. Snad jen potrefené husy.:) I tak ti rozumím, i já mám oblasti, u kterých ztrácím smysl pro humor zcela - např. vtipy na téma pedofilů. Obě nemáme zjevně rády hrubost a vulgaritu a nepřipadá nám zábavné, když jedni ubližují druhým.
Napsala jsi ale, že ti nejde se smát vtipům, kde se někomu nadává či kde se někdo shazuje. Pokud to myslíš vážně, nikdy jsi se nesmála ani sama nevyprávěla vtipy o blondýnách, židech, policistech, politicích, sekretářkách či právnících,..atd.. Zjevně tě nepobaví Chaplin, Švejk ani satira, vyprávění o trapasech, atd., protože to všechno nějakým způsobem zesměšňuje či napadá různé aspekty lidského chování. Nemluvě o tom, že jsi se tedy nikdy nebavila u většiny komedií a nesmála jsi se klaunům v cirkuse. Vážně bereš všechno kolem tak osobně?
Smutná i k smíchu se mi jeví mimozemská představa, e by mne například napadlo každého člověka, který mi vypráví vtipy o blbých blondýnách považovat za nepřítele, provokatéra či primitiva, a to jen proto, že sama mám světlé vlasy. Jistě, některým vtipům se zasměji a jiné mi připadají nudné či trapné, ale brát je osobně? Vyvozovat z nich jakékoliv závěry ohledně vztahu vypravěče ke mně? Proč proboha? Prostě ho něco pobavilo a chce se o to podělit. Ostatně mám za to, e pokud za mnou partner přijde s něčím, co ho pobavilo, aniž by se obával, že si to jako potrefená husa okamžitě vezmu osobně (urazím se nebo rozpláču) je to spíš projev důvěry a funkční komunikace než problém. Sázím na to, že v takovém vztahu člověk mnohem pravděpodobněji slyší korektní výtku či připomínku a nedusí v sobě drobnosti, které narostou do obludných "zkazil/a jsi mi celej život" rozměrů. Od svého partnera pak očekávám přístup stejný. Takže vtipy na téma "Mars versus Venuše" (a to oboustranně) jsou u nás jen běžným střípečkem vzájemné komunikace bez jakýchkoliv následků na ega. A modlím se, aby to tak zůstalo. Pokud máš nějaké znalosti z oblasti psychologie, jistě víš, že vztahovačnost má mnohem víc společného s vlastní nevyrovnaností a malým sebevědomím či s problémy uvnitř vztahu než s nekulturností a neohleduplností okolí. A kde chybí zdravá úcta sama k sobě či parnerovi, je vztahovačnost na koni. Jako útok se tak hodí takřka cokoli. Vtipem počínaje a konče obyčejným nádechem, vyhodnoceným jako provokace. Tvou závěrečnou připomínku ohledně zamyšlení nad výměnou partnera beru jako pokus o vtip, protože taková podivnost jistě vážně být míněna nemohla. Mimochodem je to výborný názorný příklad toho, jak rozmanité je lidské vnímání. Zábavného jsem v těch slovech totiž nenašla nic. Doufám, že můj komentář vezmeš jako tok myšlenek, vyvolaných tvým příspěvkem a ne jako nějaké nepřátelství, neboť tím rozhodně není. :))
(Lenka - Mail - WWW) Vloženo 11.10.2006, 21:46:23
Letinko, píšeš "že je na každém z nás, kde jsou jeho hranice a není možné objektivně jasně stanovit, co je a co už není vtipné". Jistě, souhlasím, a právě proto jsem se vyjádřila, že stejně jako té klientce se mi to moc vtipné nezdá. Jen aby se vědělo, že je "normální" se smát i "normální" je se nesmát. Jde o to, co kdo považuje za normální (tedy své normě odpovídající). :-) Prostě jsem jen vyjádřila jiný názor, nic víc. Nevidím v tom žádný problém.
Jinak máš pravdu, nevzpomínám si, že bych se kdy smála vtipům o blondýnách, židech, policistech, sekretářkách či právnících (možná jako dítě, protože jsem jim asi nerozuměla). Tedy o policistech možná ano, pokud je vyprávěli policisté. Taky o své profesi, pokud to vyprávěl někdo od nás. Nikoho to neuráželo, bylo to do vlastních řad. Stejně tak se směju jednomu vtipu o blondýnách, ale od té chvíle, co - ač brunetka - jsem udělala stejnou chybu a vyprávím to spolu s tím.
Mluvíš o vztahovačnosti, určitě ano, souhlasím. Ale mluvíme-li o onom zmíněném vtipu, např. mně se to nedotklo osobně, nijak jsem si to nevztáhla, že bych někomu měla kazit život (každej si kazíme život sám, chceme-li), nedokážu se jenom smát malému respektu mužů vůči ženám či nerespektu žen vůči mužům ale ani homosexuálům, policistům atd. Malé úctě, která způsobí schopnost vypustit nadávku z úst.
Kromě toho jsem pointu nepochopila, až když jsi to výše vysvětlila, jako že vlastě byl pod nějakým tlakem skrze atmosféru, která ve vztahu panovala. Nepochopila jsem to, protože mě nenapadlo, že by to tak někde mohlo být (proč by ti lidé potom spolu žili?).
Jinak to, co jsem připojila na konec, skutečně nebylo vtipné, jen jsem to chtěla smajlíkem nadlehčit. - Samozřejmě jednou je nikdy, nic se neděje, ale pokud by doma podobné vtipy byly na denním pořádku, asi by mi začalo vrtat hlavou, jak asi můj muž smýšlí o mně, když mluví s takovým despektem o jiných ženách (mužích, to je jedno). Proto jsem říkala, že onu paní chápu.
A nepřátelství? Jaké nepřátelství, když si povídáme a sdělujeme postoje a názory? :-)
(letinka - Mail - WWW) Vloženo 11.10.2006, 22:44:32
Díky za doplňující vysvětlení Lenko. :) V některých věcech souhlasím, v jiných ne. Co se klientky týká, nevadil jí vtip samotný, jen si ho vzala osobně a přemýšlela co jí tím chtěl manžel naznačit. Nakonec sama došla k závěru, že jí chtěl prostě jen vyprávět vtip. Takže z její strany nepochybně nešlo o nějaké kroucení hlavou nad despektem vůči ženám jako spíš o vlastní nejistotu v tu chvíli. Mimochodem pár vtipů, jejichž terčem byli zástupci mužského pokolení /buď obecně nebo politici/, jsem od téhle paní už taky slyšela. :)
Jsou lidé, kteří vůči sobě nemají špetku respektu a přitom nevypustí z úst jedinou nadávku ani zesměšňující poznámku. I tak jsou jejich vztahy plné marastu. A jiní si dělají jeden z druhého legraci neustále a občas si řeknou i ostřejší slova a přesto se jejich vztah podobá procházce Rájem. Pokud bych měla mezi těmi dvěma skupinami vybírat,, beru druhou možnost. :) Ty špatně neseš jakékoliv zesměšňování druhých, já to takto obecně neumím vnímat. Vyhodnocuji každou konkrétní situaci individuálně. Ostatně najít objektivní měřítko pro to, co už je zesměšňování a co je humor se nám také povede jen ztěží. Co jednou je zábavné, může být o pár minut později na jiném místě bolestivým dloubnutím. Někdo se dokáže sám sobě smát a klidně snese, když to dělají i druzí, jiný sám sebe bere smrtelně vážně a je schopen se pro nevinný vtip hroutit. Nemyslím, že lze paušalizovat, každá situaci si žádá své. Pokud vím, že se někdo špatně vyrovnává se svou pleší, nepochybně si odpustím žerty o holých hlavách. Ovšem nic to nemění na tom, že si nezačnu myslet, že každý, kdo se směje vtipům o holohlavých musí nepochybně být arogantní bezcita, který nemá úctu k těm s méně hustým porostem hlavy. Nejde mi tedy jen o to jaká slova jsou vyřčena, ale také kdo, kdy a s jakým úmyslem je vysloví. Vtipy jsou tudíž pro mě v drtivé většině jen vtipem a neumím v nich hledat žádné provokace či si je brát osobně a vůbec z nich nedovozuji, že dotyčný musí nezbytně mít nějakou averzi proti terči vtipu. Mluvím o standardních situacích. Pokud mi tedy bude partner vyprávět vtipy o slepicích či blondýnách a přitom bude vše ostatní prima, nebudu tomu přikládat jiný význam než ten, že má rád vtipy o slepicích a blondýnách. Pokud nebude mluvit o ničem jiném, budeme mít mnohem větší problém než jen to, že vypráví nevhodné vtipy. :)
Jsem ráda, že diskusi vidíme stejně. Moc by mě mrzelo, kdybys to vnímala jinak. Hezký večer :)
(Lenka - Mail - WWW) Vloženo 11.10.2006, 23:38:22
Hm, je hezké, že si paní klientka všechno s manželem vysvětlila. Ona pochopila, že ... a on už teď ví, že by se jí taky něco takového mohlo dotknout. Happyend. Tak to má být. :-)
O dalším mohu jen zopakovat, že v něčem souhlasím, v něčem ne. :-)
Třeba z těch dvou tebou naznačených teoretických možností bych si nerada vybírala a težko bych si vybrala. To první jasně ne, to druhé vypadá jako, ale není taky nic dobrého. Ono je to tak, že se promítáme do všeho, co děláme. Trochu to vyhrotím, aby to bylo transparentnější: Mluvím-li vulgárně (a nemyslím tím, že řeknu jednou za měsíc sprosté slovo, když mi spadne cihla na palec), může to znamenat, že nejsem vulgární?
Samozřejmě nic není černé nebo bílé. Taky zas tak o nic moc nejde. Je to jen na zamyšlení, co je vlastně svetlejší šedá a co tmavší šedá. Pořád si vybíráme.
Píšeš: "Ty špatně neseš jakékoliv zesměšňování druhých..." - Já nevím, jestli to špatně snáším... ještě jsem o tom ani moc nepřemýšlela, nijak se z toho nehroutím, jen se nesměju těm vtipům. To je celý. Dávám najevo těm, kteří se třeba taky nesmějou a bojí se to říct, že to není nic divného.
A jak bych měla jinak diskusi brát, Letinko? :-)
Neberu to nijak špatně. :-) Proč bych měla? :-)
Milé dámy, (aTeo ;) - Mail - WWW) Vloženo 11.10.2006, 23:55:50
tak se račte zařadit:
http://www2.kudlanka.cz/389903-diagn-za-psychorachejtle.php ;)
(e.t. - Mail - WWW) Vloženo 12.10.2006, 00:28:46
Lenko ty asi neutratis moc penez za casopis Sorry ze? (myslim Lenko jako Lenko ne Lenko jako Lenko:-D)
Katarze z vtipu je uzasna vec, a funguje i v tech mene zabavnych situacich. A cim "hur" tim nekdy "lip". Priklad neuvadim, nejsou to prenositelne veci, ale casto fungujou.
to e.t.: (Lenka - Mail - WWW) Vloženo 12.10.2006, 01:12:50
Časopis Story?... jo, on existuje Sorry? Jo, tak sorry, ten neznám. :-)
Mně stačí, když se pobavím tím, že si nechávám vykládat sprosté vtipy, jako že jim nerozumím. Líbí se mi, jak mi vykládají notoričtí vykladači vtipů anatomii, hledají slova, červenají se sami u toho. Stačí tak dva, tři vtipy, zezelenají a nechají toho. Musím přiznat, že mě to doopravdy baví, musím-li už v takové společnosti pobýt. Někdy je mi i oněch vypravěčů líto, tak vyprsknu smíchy, aby věděli, že je to hra, abych jim úplně nepodkopala sebevědomí.
to Lenka (e.t. - Mail - WWW) Vloženo 12.10.2006, 02:24:45
no jo, chapu, jenze:
ja sel tuhle z pole a potkal Annu ana sla kolem a v prikope se valely vidle. Vtom jsem uvidel fantastickej zapad slunce, ovsem zahy zacalo prset. Prisel ke me jezek ale vubec nemel na krovkach jabko, tak jsem ho ani moc nevnimal a dal jsem si radsi matovej caj s tureckym medem.
btw. kdo nezna, neutrati, usetri:)
to e.t. (Lenka - Mail - WWW) Vloženo 12.10.2006, 09:24:41
Hele, kupuju jen Elle.
Kecám, nad životem plesám.
(letinka - Mail - WWW) Vloženo 12.10.2006, 11:25:29
A jak bych měla jinak diskusi brát, Letinko? :-)
Neberu to nijak špatně. :-) Proč bych měla? :-)
Neřekla jsem, že bys měla. :) Jen jsem se snažila předejít tomu, že bys mohla. ;)
A důvod? Tvé vnímání je v některých ohledech velmi odlišné od mého a protože některým věcech nerozumím, raději důležité věci řeknu jasně, aby sis to nevysvětlila špatně. A co nechápu? Už vím, že když ti vtip o policistech vypráví policajt, budeš se mu smát klidně, i když si bude dělat legraci nejen z vypravěče, ale všech policistů. V tomto případě neřešíš, že se to některých jeho kolegů může dotknout. Stejný vtip z úst stejně schopného vypravěče nepolicisty už tě nepobaví a bude ti to připadat jako zesměšňování. Přiznávám, že například tohle úplně nechápu. Pokud vezmu stejně schopné vypravěče, stejný vtip a vhodnou situaci, rozhodně nebudu vtipnost hodnotit podle toho jaké povolání má dotyčný. Dobrému vtipu o blondýnách, vyřčenému jen jako vtip, se stejně zasměji od brunetky, tlustého chlapa nebo světlovlasé holky. Ty ostatní mi těžko něco dají od kohokoliv. Mimochodem znám dost lidí, kteří sami sebe vnímají jako elitu svých skupin, takže klidně budou (byť samy ženy) vyprávět s velkým gustem vtipy o slepicích. Despekt, který do toho promítnou, může být mnohem většší než když podobný vtip vysloví desítky chlapů. Ale to už se zase opakuji, čímž se klasicky hrnu do kategorie „užvaněná“ (předpokládám, že pokud vybrat šuplík, spadla bych nejspíš tam, v tom máme jasno, že Teo?:)). Stejně tak nechápu, že ti vadí vtipy, ve kterých si lidé nadávají a někdo je zesměšněn a přitom jsi u minulého spotu psala, jak tě pobavil vtip o Čechovi, který neuměl cizí jazyky a o cizinci pronesl, že je pitomec (mimochodem vtip se mi taky moc líbí). Takže ti nevadí, když se střílí do určitého rysu české nátury proto, že jsi Čech a vyprávíš to ty? Nebo proto, že Čech tím pitomcem ztrapnil v důsledku sebe a ne cizince? Není to hloupé, když nadával do pitomců? A koho pak vlastně ztrapnil pán ve vtipu o přeřeknutí? Sebe nebo svou ženu? Nebo se vtip jen trefil do určitého negativního aspektu mezilidských vztahů?
Co mi, ale skutečně vadí.Nelíbí se ti vtipy, které vyjadřují malý respekt k nějakému člověku či skupině, ale nemáš problém se výborně pobavit na úkor konkrétního člověka jen proto, že vypráví vtipy, které se tobě nelíbí. Užíváš si jeho rudnutí a nervozitu v situaci, kdy se dá úplně normální říct „nezlob se, ale mně se vulgární vtipy nelíbí“. Nakonec dodáš usmání, aby plebs pochopil, že královna jen udělila lekci? Tedy musíš-li v takové společnosti pobýt.;) Promiň Lenčo, ale to je model chování, který už od školy nemůžu vystát. Srší z něj povýšenost. V tom by ani nebylo nic tak hrozného, je přirozené, že v určité společnosti se tak člověk může cítit. Ale dávat podobným způsobem důrazně najevo, že já jsem na vyšší úrovni a ještě to prezentovat jako příklad dobré zábavy... … Mno zesměšňování prostě vidím zpravidla úplně jinde než ve vtipech. ;)
Jinak díky za zajímavé povídání a hezký den
Letinko (Tomáš - Mail - WWW) Vloženo 12.10.2006, 11:52:27
doufám, že ti ta "užvaněnost" dlouho vydrží. Je fajn, když mluví lidé, kteří mají co říct, zpravidla to bohužel bývá přesně naopak. ;)
(Lenka - Mail - WWW) Vloženo 12.10.2006, 11:57:26
Letinko, možná, že máme na některé věci jiný náhled, neřekla bych asi nic jiného, než co jsem řekla, přestože to pro někoho nemusí být hned pochopitelné. Ani to neumím vysvětlit, taky na to tady není dost prostoru. Jen si myslím, že když dva říkají totéž, není to často totéž. Většinou to rozlišuji, myslím. Nevím, jestli se mi to povedevždy, samozřejmě. Pokusím se přece jen malinko naznačit, kudy moje myšlenky bloudí, když už je o tom řeč: Když třeba řeknu "můj brácha je pitomej" tak vím, co je pod tím (že prostě sice udělal botu, ale jinak ho mám ráda). Jakmile to řekne někdo, kdo k němu nemá tak hezký vztah (nebo to o něm nepředpokládám) je to už hodně o něčem jiném. Tak to vnímám.
Vtip o Čechovi a cizinci (čekala jsem, kdy si toho kdo všimne a omlátí mi jej o hlavu :-) ) je z mého hlediska v pořádku. Protože aniž by věděl, toho pitomce udělal ze sebe.
Vtip, o kterém píšeš v článku, moc právě nechápu (to myslím vážně), jak jsem připustila výše, takže ti ani na tvou otázku moc neumím odpovědět.
Samozřejmě, že vypravěči vulgárních vtipů nejdřív řeknu, že se mi ty vtipy nelíbí, to je přece to první. Dokonce jsem i jednoho takového nedávno pozvala stranou společnosti, kde jeho vtip vyzněl dost trapně a vysvětlila jsem mu, že tady raději má své vtípky nechat spát. Nedal si říct.
S tou královnou a plebsem... :-)) Nikdy jsem neřekla, že se cítím být na vyšší úrovni, když se určitým vtipům nesměju. Jen říkám, že se jim nesměju. :-))) Kladu jeden názor vedle druhého. Nic víc. Ty ostatní přídavky, interpretace, pocity, evokace... to přece není moje káva. Za to prosím pěkně si zodpovědnost neberu. :-) Děkuji za pochopení.
Ale unejte... (aTeo ;) - Mail - WWW) Vloženo 12.10.2006, 12:25:09
nejlepší (námi placené) fóry vždycky vypadnou z šibaloidních poblitiků-psychotiků, ne?
http://ateo.cz/frame/phpgal/pict//2.696.jpg
(letinka - Mail - WWW) Vloženo 12.10.2006, 20:01:03
"Jakmile to řekne někdo, kdo k němu nemá tak hezký vztah (nebo to o něm nepředpokládám) je to už hodně o něčem jiném. Tak to vnímám."
Leni, já rozumím tomu, jak jsi to myslela. Když si někdo dělá legraci sám se ze sebe, nevadí, když z ostatních, čuješ v tom už cosi negativního a to i u vtipů, které nesměřují k žádné konkrétní osobě, jen k obecnému jevu. Zřejmě si ho zasadíš do reálu a vidíš v něm ošklivé lidské chování, které není k smíchu. Na tom není nic podivného. Můj přístup je jiný, protože já primárně k věcem přistupuji tak, že jsou míněny pozitivně, ale to je jen věcí vnímání.
"Vtip o Čechovi a cizinci (čekala jsem, kdy si toho kdo všimne a omlátí mi jej o hlavu :-) ) je z mého hlediska v pořádku. Protože aniž by věděl, toho pitomce udělal ze sebe."
Proč omlátí? To mi zní zbytečně negativně, nic takového tu nikdo neudělal. I na základě tvého opakovaného ujištění jsem doufala, že si jen povídáme a sdělujeme postoje a názory ne, že cosi omlacujeme. :-) Byl to skutečně jen věcný příklad toho, proč nemám jasno v tvém vnímání. Protože napíšeš, že se ti nelíbí vtipy, kde si lidé nadávají a přitom se témuž jevu směješ.
"Samozřejmě, že vypravěči vulgárních vtipů nejdřív řeknu, že se mi ty vtipy nelíbí..........................Nedal si říct"
Tohle je ovšem diametrálně odlišné vyjádření od tvého prvního komentáře, ve kterém jsi uvedla:
"Mně stačí, když se pobavím tím, že si nechávám vykládat sprosté vtipy, jako že jim nerozumím. Líbí se mi, jak mi vykládají notoričtí vykladači vtipů anatomii, hledají slova, červenají se sami u toho............Musím přiznat, že mě to doopravdy baví, musím-li už v takové společnosti pobýt....."
Jistě pochopíš, že je těžké se v tom orientovat a pochopit, která z těch dvou Lenek je ta skutečná. Vzhledem k tomu, že to druhé povídání přišlo po tom, co jsem ti napsala, že máš podivný smysl pro humor, když ti působí radost ztrapńovat druhé a ještě to prezentovat jako velkou zábavu, domnívám se, že přirozenější byla tvá reakce první. Ale to už je na každém, aby si udělal vlastní názor. ;)
"S tou královnou a plebsem... :-)) Nikdy jsem neřekla, že se cítím být na vyšší úrovni, když se určitým vtipům nesměju. Jen říkám, že se jim nesměju. :-)))"
On tady také vůbec nikdo neřekl, že se cítíš být na vyšší úrovni, když se určitým vtipům nesměješ. :))) To je naprosto v pořádku a jsem ráda, že jsi to tu otevřela. Když si přečteš znovu můj komentář, jistě ti snadno dojde, že královnu jsem vztáhla k tvému komentáři, o tom, co za zábavné považuješ ty.
No probrali jsem tu vtipy ze všech možných stran, tuším, že jim pořádně pískalo v uších. Těm dobrým i těm horším. Bylo to moc zajímavé povídání a díky za něj. :))
aTeo a už jsi viděl, jaké úžasné cyklostezky vymysleli radní v Hradci Králové? Udělali úzký pruh silnice, vedoucí uprostřed dvou pruhů pro motorová vozidla. Původně jsem si myslela, že to je nějaká fotomontáž, ale místostarosta se chlubil, že to je úžasný zlepšovák, protože auta mají kde parkovat a cyklisti jsou v bezpečí, když jezdí mezi auty. Jenže oni jsou spíš na mrtvici než v bezpečí. Vše dokreslily záběry nějaké babičky, jak na starém kole balancuje v úzkém pruhu a vedle ní projíždějí z obou stran Avie. Obávám se, že ti dá spoustu práce tuhle "kreativitu" trumfnout, a to přesto, že tvou fantazii obdivuji takřka bezmezně.
Hezký večer :)
(ringo - Mail - WWW) Vloženo 12.10.2006, 21:03:11
Tady je pidifotka, jak ta hrůza v Hradce Králové vypadá:
http://www.hradeckralove.org/cz/Magistrat/odbory/usek_nam_rozvoj/odb_rozvoj/_pip/benesovka.html?synchronize=1
(radka - Mail - WWW) Vloženo 12.10.2006, 21:27:19
Patrim k tem co miluji vtipy. jakekoliv. treba nemci vtipum vubec nerozumi a smejou se jen kdyz si nasadi cerveny nos a saskovskou cepicku. A pak se mlati smichy do kolen a je legrace. Pak si nos a cepicku sundaji a je opet vsechno vazne. ja bohuzel vtipy neumim vypravet, tak je s potesenim nasloucham. Ten o velke smrtce a male smrtce od Lenky jsem vypravela muzi, bohuzel tak priblbe, ze vubec nebyl vtipny.
Smich osvobozuje :o)
a tohle znate? (e.t. - Mail - WWW) Vloženo 12.10.2006, 23:30:27
Prijde debil do cukrarny a povida: prosil bych jednu zmrzlinu.
A jakou? mame citronovou, vanilkovou a cokoladovou.
Noooo... to je jedno - ona mi stejne upadne.
a nejlip funguje jako omluva kdyz se neco nezadari:)
(Lenka - Mail - WWW) Vloženo 12.10.2006, 23:35:31
Nějak si říkám, že tohle slovíčkaření se začíná nápadně podobat komunikaci politiků před kamerou, no, ale... mám pocit, že ještě není dopovídáno. Ach, jo.
"Leni, já rozumím tomu, jak jsi to myslela."
- OK. Proč tedy tolik slov navíc?
"Můj přístup je jiný,..."
- neberu ti jej, na rozdíl... ále nechme toho. :-)
"Proč omlátí? To mi zní zbytečně negativně,..."
- slovo omlátit někomu něco o hlavu patří do běžného mého slovníku, nic za tím není, ... dobře, opravuji na: "kdy mi to někdo připomene a použije jako argument."
"Protože napíšeš, že se ti nelíbí vtipy, kde si lidé nadávají a přitom se témuž jevu směješ."
- vysvětlila jsem, že to pro mne není totéž.
"Tohle je ovšem diametrálně odlišné vyjádření od tvého prvního komentáře, ve kterém jsi uvedla:..."
- vůbec není diamentrálně odlišné, není ani trochu odlišné. Jen jsem nepředpokládala, že budu muset vysvětlovat, co předchází... a že někdo dokonce bude hájit někoho, kdo vypráví sprosté vtipy a vadí mu, že se jim někdo(nikdo) nesměje. Snažím se mu to vysvětlit, nedá si říct, tak se pobavím na jeho účet. Ale nikoho neztrapňuji, dyk se ztrapňuje sám, copak já ho nutím, aby něco takového vyprávěl? Jen se chytí do vlastní pasti a tomu se fakt v duchu směju, někdy i pak nahlas. Ještě nikdo se za to na mě nikdy nezlobil, spíš naopak. Ví, že dostal jen právem za vyučenou, to je celý.
"Jistě pochopíš, že je těžké se v tom orientovat a pochopit, která z těch dvou Lenek je ta skutečná."
- moc nechápu, jak to může být těžké, protože moje myšlenkové pochody jsou pro mě samozřejmě známé a průzračné. Lenka je jedna, ale nemůže zodpovídat za jiné interpretace, za předjímání a za to, že si někdo představuje jiné děje, než jsou ty skutečné. Možná by jen místo předjímání a soudů - např. "máš podivný smysl pro humor, když ti působí radost ztrapńovat druhé a ještě to prezentovat jako velkou zábavu" stačila otázka, zajímá-li tě to skutečně. Anebo reagovat, jak jsi uvedla v prvním odstavci "Můj přístup je jiný, protože já primárně k věcem přistupuji tak, že jsou míněny pozitivně,..."
Tohle už určitě nikoho nezajímá, ale napsala jsem to sem pro tebe.
Opakuji znovu, napsala jsem zde svůj názor hlavně proto, aby si někdo nemyslel, že smát se takovým vtipům je normální, zatímco se jim nesmát je nenormální.
Nepotřebuji, aby všichni rozuměli mému vnímání, ale ptá-li se, odpovím a snažím se vysvětlit.
Nepotřebuji v tomto konkrétním případě rozumět těm, kteří se vtipům smějí, proto se neptám, nešťourám, je mi to celkem jedno.
Považovala jsem jen za důležité obhájit názor, který je minimálně stejně tak dobrý jako ten tvůj. Ono není dobré, když musí být za každou cenu pravda jenom jedna. Taky je myslím občas dobré si přiznat, že myšlenky jiných lidí nechodí vždy po stejných cestách jako ty naše. Přesto se můžeme respektovat a kultivovaně spolu mluvit.
Za sebe píšu tečku. :-)
Výše uvedené patří Letince (Lenka - Mail - WWW) Vloženo 12.10.2006, 23:42:25
samozřejmě, nějak vypadl nadpis. Omlouvám se též za návrat tématu. Nevšimla jsem si mezitím přibyvších příspěvků.
Zdravím všechny vtipálky a klidně si vyprávějte vtipy jaké chcete, jen se nedivte, když se třeba některým nebudu smát. :-)
no... (e.t. - Mail - WWW) Vloženo 13.10.2006, 01:15:13
"Opakuji znovu, napsala jsem zde svůj názor hlavně proto, aby si někdo nemyslel, že smát se takovým vtipům je normální, zatímco se jim nesmát je nenormální."
a neni nakonec nejnormalnejsi smat se kdyz se cloveku chce se smat a smat a za bricho se popadat?:)
(radka - Mail - WWW) Vloženo 13.10.2006, 07:55:31
Souhlasim s e.t. Kdyz je chut se smat tak to mame udelat. A kdyz neco nam smesne neni tak neni duvod se smat. Ale nemelo by to byt okazale, abychom ukazali tem blbum ze se smejou hovadine. Ja Lenku chapu, snazi se byt co nejlepsi a slabosti eliminovat. a chapu i ty druhe, kteri maji svoje i cizi slabosti radi, hyckaji si je a smeji se jim.
Kazdy ma nekde tu svoji mez kam jeste jo a kam jiz ne. Ja treba nemam moc rada takove ty legracni videoklipy, kde padaji decka ze stolu, sanek, do potoka, mlati se do zdi a vydesene u toho rvou. A lidi se jdou umlatit smichy :o) I kdyz to moc nemusim, presto se nekdy takova situaci stane a ja se smeju jak hloupa, protoze mi to prijde legracni i kdyz je to vlastne smutne. A o tom to podle me je. Budme prirozeni a tesme se, kdyz je kolem smich. Plac pomine a vyjde opet slunicko.
(ringo - Mail - WWW) Vloženo 13.10.2006, 08:22:45
2aTeo: hezký článek, to sis napsal sobě na zakázku? :-) Možná mi tam ještě zchází otravná fiflena s hromadou výmluv ke všem svým chybám ;).
Dobré ráno :) (letinka - Mail - WWW) Vloženo 13.10.2006, 08:41:29
A e.t., kterou si teda ten kupující nakonec vybral?:))
radko moc pěkný komentář, úplný souhlas!
Jan Werich o srandě: (aTeo ;) - Mail - WWW) Vloženo 13.10.2006, 08:44:18
http://www.zvedavec.org/klasika_459.htm
2 ringo: všechno píšu sobě na zakázku... ;)
(radka - Mail - WWW) Vloženo 13.10.2006, 08:59:07
ringo: otravna filena je tzv. netykavka a Hugo-jesita v muzskem provedeni. Vyskytuji se v hojnem pctu a roznaseji stres :o)
citát dne (jituvka - Mail - WWW) Vloženo 13.10.2006, 10:26:00
Nemohu se s vámi nepodělit o citát, který mám pro tento týden v kalendáři, není to pražádná asociace na přítomné komentáře, prostě mi to přijde dobré:
"Bůh stvořil člověka, protože ho opice zklamaly. Pak už na jakékoli další experimenty rezignoval".
Není to krásné, být člověkem ? ;-)
(radka - Mail - WWW) Vloženo 13.10.2006, 13:02:30
Jituvko: ani moc ne, radeji bych byla kockou. nejradeji u nas.
(jituvka - Mail - WWW) Vloženo 16.10.2006, 10:00:32
2radka: to já jsem zase člověkem ráda, jako kočka bych si tu moc nepočetla ;-)
Přidání komentáře...
