Držím palce!
Zatím mám času dost.
Najednou se vedle mě usadí pán a vedle další. Nejsem vůbec překvapená. V metru je to normální. Pokud je volná sedačka, většinou se na ni někdo posadí. Trochu se zavrtím a už se vracím zpět do Werichova světa.
Jen na chvíli.
Pán se totiž pustil se svým sousedem, kamarádem, do diskuse nad stavem klimatických změn. Reagoval na kamarádovy věty o tom, jaká je hrůza, že část světa už brzy bude pod vodou. I Maledivy to vygumuje z mapy světa! „Maledivy jsou mi ukradený!“ prohlásil můj soused velmi příjemným a velmi hlasitým barytonem. „Stejně se tam nikdy nepodívám, ani kdybych celej život dřel jak soumar!“ Pak se na maličkou chvíli zamyslel a dodal „Maledivy….. Představ si, že když jsem začal chodit s Janou, tak jsme si představovali, že tam pojedem. Takovej společnej velikej sen. No a jsme spolu šestnáct let a Chorvatsko to jistí.“ Diskuse pokračovala tím, že Chorvatsko je taky fajn a oktávka je na cestování pohodlná. A taky tím, že je vlastně jedno, co bude s Maledivami. Tedy ti lidi, co tam bydlí, to mají fakt blbé a mělo by se to nějak řešit! Jak? To jsem se už nedozvěděla, protože jsem vystupovala.
Celý den se mi pak vracely myšlenky o lidských snech. Občas slyším, že má někdo životní sen a taky to, že nemá šanci na jeho splnění. Jenže celý náš život je spíš otázkou priorit než nemožností. Jsou jistě situace, ve kterých nemáme na výběr. Jenže je mnoho jiných, kde si jen volíme cestu menších obětí. Těm druhým vůbec nesluší nálepka „nesplnitelné“. Spravedlivější by bylo přiznat, že splnit si je můžeme, ale nechceme na jejich oltář vložit to či ono.
Vzpomněla jsem si na spolužáka ze základky. Je to kouzelně praštěný kluk a vždycky byl. Od první třídy ho zajímaly věci zeměpisné a dějepisné a jeho znalosti v téhle oblasti omračovaly učitele a později i profesory. Kam mi paměť sahá, tvrdil, že jednou pojede kolem světa. Co na tom, každé dítě má sny. Jeden chce být kosmonaut a jiný popelář. Mnozí z toho vyrostou. Ne, všichni.
Když ostatní studovali a bavili se, kouzelně praštěný kluk studoval a dřel. Hrál krásně na starou kytaru, když si jeho kamarádi kupovali kytarové skvosty za ušetřené tisíce. Dodělal VŠ a když ostatní začali budovat kariéry a zakládali rodiny, on už uklízel na lodích a v docích vykládal náklad. Dělal pomocnou sílu snad na každém kontinentě. „Slyšeli jste, že prý myje nádobí někde v Asii? Takový chytrý a vzdělaný kluk a takhle se zahrabat.“ říkali o něm. Před pár dny jsem ho po letech náhodou potkala a pak jsme se sešli znovu nad fotkami a vyprávěním. Jeho oči září, jsou plné zvláštního světla „Splnil jsem si životní sen eL!“
Pavel Poljanský, dálkový plavec, má taky velký sen. Jako první Evropan touží pokořit jezero Titicaca. Pavlovi je dvacet osm a denně plave Bečvou. Sem a tam, i patnáct kilometrů. Aby měl peníze, prodal svůj byt a spí na žíněnce v přerovské sokolovně. Pro životní sen. Blázen! Vzdát se bytu pro takovou podivnost!
Příští měsíc se Pavel Poljanský ponoří do vod nejvýše položeného splavného jezera na světě. Držím mu moc palce.
Držím palce všem lidem, kteří dokáží nerezignovat na své sny!
Komentáře
(jituvka - Mail - WWW) Vloženo 22.02.2007, 12:57:08
Připojuji se a také držím palce těmto odvážným lidem, kteří dokáží obětovat pro svůj sen cokoliv, mají můj obdiv. Na druhou stranu si myslím, že i samotné snění je důležité, bez ohledu na to, zda si sny splním. Bez snů a potažmo vytyčených cílů by se náš život zadrhnul a stal by se nudným.
(zirafka - Mail - WWW) Vloženo 22.02.2007, 15:32:43
Jeeeje... Letinko, jak ty to delas, ty clanky?! Jen co jsem si tenhle precetla, vzbudil se ve me jeden muj sen a rika: "tak co, nechces to zase zkusit? vzdyt to jeste neni ztraceny. jeste to muzes dokazat." A pak druhy: "A co ja, ja jsem nic? Vzdyt tohle jsi vzdycky taky chtela udelat, tak proc se do toho nepustis?" Tak to zase vypada na den plny vnitrnich diskusi ((-:
(buteo - Mail - WWW) Vloženo 22.02.2007, 19:08:59
"Prima blázni" úžasně pomáhají, kolikrát jsem chtěl daleký cíl vzdát a třebars dusot kanad na schodech do 12 patra Honzy Nováka /Kanál i Angara/dá zase potřebnou chuť a dokázal jsem už vzdalující se cíl.
Sny... (Ossis - Mail - WWW) Vloženo 22.02.2007, 21:26:37
... jsou krásné, ale přesto jsou některé nejlepší když se jen sní.
Mým velkým snem je pilotovat letadlo a úplně nejradši bych se proletěl Concordem. Žel bohu mi je stáhli z provozu, tak se nakonec budu muset spokojit s Blaníkem. Pevně věřím, že zážitek to bude nezapomenutelný.
PS: Pavlovi držím pěstě.
Některá slova jsou tak ošidná ... (Kráťa - Mail - WWW) Vloženo 22.02.2007, 22:07:36
Jituvka píše, že drží palce lidem,: "kteří dokáží obětovat pro svůj sen cokoliv, ..."
Opravdu? Držíte palce i těm, kteří pro svůj sen obětují třeba ... manželství?
Ne, nechci Vás, Jituvko, kritizovat! Jen jsem si tak u té Vaší věty vzpomněl ...
Kvůli svému snu jsem docela hodně riskoval. Měl jsem štěstí, risk vyšel, mohu se věnovat koníčku a splnit si svůj sen. Zbývá už jen koupit potřebné sportovní náčiní ... Na poměry mé rodiny je to náčiní strašně drahé (ještě NIKDY jsme NIC tak drahého nekoupili, jsme chudí), ale daří se mi sehnat nějaké peníze navíc a tak dostávám (nepříliš nadšený) souhlas. Rozjednávám koupi použitého náčiní a když už to má klapnout, tak nám nějaký hajzl (omlouvám se) ukradne auto (předevčírem).
A jsem zpátky u svého prvního odstavce - koupit už zamluvené, na trhu celkem vzácné náčiní, nebo auto, které je potřebnější, ale jsou jich všude spousty? (Ne, tohle dilema na rozvod není, to bylo to minulé, ale když teď upřednostním svůj sen, nemusí to vztahu zrovna prospět.)
A celé toto jsem napsal jen proto, že absolutně pozitivně postavená věta mi připomněla samé negativní věci.
Ossis (Kráťa - Mail - WWW) Vloženo 22.02.2007, 22:21:27
Concord ... Před lety jsem měl přání, jednou v životě se podívat z vyhlídkové plošiny Světového obchodního centra. Takže jste na tom vlastně lépe - třeba jednou odstaveného veterána natankují, udělají předletovou přípravu a v rámci nějaké historické air-show svezou i pár cestujících ...
P.S. Asi všichni, co s něčím létají, se při výměně názorů nakonec shodnou, že právě s větroněm je to nejhezčí zážitek. Domnívám se ale, že závěsný kluzák může být podobně intenzivní, přičemž je cenově mnohem dostupnější a ještě ke všemu člověk není závislý na jiných lidech!
Jistý čalouník s knírkem (@Teo ;) - Mail - WWW) Vloženo 23.02.2007, 00:13:54
snil o Tisícileté říši. Naštěstí se jeho sen neuskutečnil. A tak pravím: klidně si uskutečňujte své sny a touhy... pokud to nebude v rozporu s mými zájmy! :)
negativní pozitivismus :-) (jituvka - Mail - WWW) Vloženo 23.02.2007, 09:36:03
Milý Kráťo, pozorně jsem si přečetla Váš postřeh k mému komentáři.Poznámka o obdivu vycházela z mého vědomí,že si nedokážu představit konkrétně oběť tak osobní,jako je například manželství,či jakýkoliv vztah - ti snílci většinou žijí sami. Proto má zmínka i o snech nenaplněných, které mohou být stimulem. Každé ráno se probouzím s vědomím skvělého manželství, dobré práce, báječné rodiny a přátel a útulného bydlení.
To je můj splněný sen a o těch nesplněných... mohu dále snít.... :-)
O snech (motoneznalek - Mail - WWW) Vloženo 23.02.2007, 09:44:54
Čínané mají přísloví které praví: budte opatrní na své aby se vám nesplnily.
(motoneznalek - Mail - WWW) Vloženo 23.02.2007, 09:46:41
OPRAVA: budte opatrní na své sny aby se vám nesplnily
2 jituvka (ringo - Mail - WWW) Vloženo 23.02.2007, 15:24:57
Tak to jste šťastná žena. Já jsem si také přál šťastné manželství. Ač má polovička nosí beránčí roucho, občas z něj vykoukne, když ne vlk, tak aspoň liška podšitá :-).
Já myslím, že rodina je jeden z nejdražších koníčků. Navíc, manželky nemívají pro záliby svých protějšků dostatečné pochopení a veškeré požadavky bývají už v zárodku zlikvidovány argumenty, jako jsou splátky, oblečení, jídlo, dárek pro tchýni (kostkový cukr zabalený jako bomboniéra by při tom stačil, že?) a jiné naprosto nepodstatné věci.
Málokterá věc vykouzlí na manželčině tváři takový výraz, jako když přinesete domů profesionální luk za odpovídající cenu nebo zaolejované dvacetikilové hypoidní soukolí a oznámíte, že to prostě nešlo nekoupit ;).
Plavci nezávídím (Huhla - Mail - WWW) Vloženo 23.02.2007, 16:24:33
V jezeře Titicaca jsem se koupal dvakrát, a přestože nejsem žádný měkkota a běžně se myju v ledovcových řekách, byla v něm taková zima, že jsem v něm vydržel asi 2 minuty...
Jinak mě překvapuje, že musel prodávat byt - mě dovolená v Peru přišla i s letenkou na cca 50 tisíc, takže, když propočítám nájem lodě, tak by ho to mohlo vyjít sumasumárum stejně - V Peru a Bolívii je totiž docela levně.
Ad sny: A co když si člověk splní takový ten velký sen? Není to spíš horší než lepší? Velké sny by se neměly splnit tak snadno, jinak může dojít k tomu, že člověka přestane pohánět taková ta baterie...
(Jann - Mail - WWW) Vloženo 23.02.2007, 18:37:42
Aneb 'Nesni svuj zivot, zij sve sny.' - jen jeste prijit na to, jak to dokazat...
Pridam jeste jedno video v podobnem duchu k zamysleni: http://www.youtube.com/watch?v=D1R-jKKp3NA
2 ringo (zirafka - Mail - WWW) Vloženo 24.02.2007, 00:05:29
tak nevim, nevim... pokud mel byt Vas prispevek vtipny, tak to alespon na me nezafungovalo. Zni mi to jako skuhrani nekoho, kdo svuj zivot zije uplne jinak, nez chce a jeste vinu svaluje na druhe. Omlouvam se, ale fakt ted vidim rude, i kdyz jsem si pred napsanim tohoto komentare dala par hodin pauzu, aby mi vychladla hlava...
Pral jste si krasne manzelstvi a ono to nejak nevyslo? Hmm... Kdepak asi bude problem? V manzelce, ktera se snazi racionalne vest rodinny rozpocet? To snad ne...
Ono totiz sny se neplni tim, ze si koupime drahe vybaveni a pak se divime, ze nikdo nema pochopeni... Obdiv si u me zaslouzi lide, kteri jsou pro sve sny obetovat vlastni pohodli. Ano. Nekdy se to pohodli tyka cele rodiny, ale nikdy by to nemelo byt na ukor ji. Pokud rodina funguje tak, jak ma, tak rada neco obetuje proto, aby zazila to stesti ze splneneho snu spolecne s jednim svym clenem. Pokud to takhle nefunguje, je neco vazne spatne. Jo, spatne to dopada dost casto, ale to neznamena, ze to tak byt musi. Opravdu to jde i jinak. Jen na to clovek musi myslet dopredu...
Moc se mi libi, jak mluvi Steve Jacobs na videu v predchozim odkazu. (Pokusim se najit cesky preklad a jestli ho nenajdu, tak ten projev prelozim sama, protoze to fakt stoji za to). Rika tam neco jako "Vzdycky se snaz, abys zil vlastni zivot a ne zivot nekoho jineho." A to je prave podle me to dulezite na manzelstvi. Najit si takovy vztah, ve kterem oba partneri mohou zit vlastni zivot.
Ringo, mala otazka -- jaky sen ma vase manzelka?
2 zirafka: (@Teo ;) - Mail - WWW) Vloženo 24.02.2007, 12:58:49
well, je treba rozsirit ringovi jeho omezeny rozhled:
http://www.ftipky.cz/pic.php?id=6642&ko=999&radit=dat
(zirafka - Mail - WWW) Vloženo 24.02.2007, 20:34:34
Oki, nasla jsem preklad projevu Steva Jobse na serveru grafika.cz
http://www.grafika.cz/art/spolecnost/steve-jobs-stanford.html?tisk=on
Skutecne to stoji za precteni. Jen preklad v poslednim odstavci se mi moc nezda. "Stay hungry, stay foolish" by melo byt spise naco jako "Zustante lacni, zustante posetili."
2 zirafka (ringo - Mail - WWW) Vloženo 25.02.2007, 18:20:33
Koukám, že žirafka je vášnivka ;).
Pokusím se ostranit tvé rudé vidění, které, jak doufám, není způsobeno tvou inklinací ke komunismu.
Moje polovička je jituvka. Už? :-)
2 ringo (zirafka - Mail - WWW) Vloženo 25.02.2007, 18:38:29
(((-:
no pekne jsi me nachytal (-: vy jste teda potvurky (-:
Hmmm (Snílek - Mail - WWW) Vloženo 02.03.2007, 13:33:55
Taky patřím mezi snílky, zatím jsem si svůj sen nesplnil, ale sám žiju, to jo :D
PAVEL POLJANSKÝ (mudr - Mail - WWW) Vloženo 05.03.2007, 13:02:06
Nějakou dobu již patřím k dálkovým a zimním plavcům a celkem pravidelně se zúčastňuji závodů. Ale Pavla Poljanského jsem na žádných neviděl. Je fakt, že letos byl přihlášen na závody v brně, dokonce přijel na zahájení, ale před samotným závodem najednou zmizel. Pouze se chvástá a skutek utek. V novinách se omílají pořád ty samé nesmysly, až se 100x OPAKOVANÁ LEŽ STANE PRAVDOU. Postup je asi takový:
1. Článek vyjde v podnikovém časopise Meopty
2. Článek převezme Nové přerovsko a doplní se jednou nebo dvěma větami
3. Článek převezme Den a opět doplní
4. Když je to ve všech přerovských novinách, přebírá to kabelová televize
5. Článek přebírá Rudé právo (Poljanský je přeci komunista, dokonce kandidoval)
6. Kabelovka pošle reportáž do ČT (přece to bylo už i v celostátním denníku)
7. ČTK to přebírá pod svá křídla (bylo to v televiti a v jednom denníku)
8. Článek o tak "slavném" sportovci vychází ve Sportu
9. Když už to bylo ve Sportu a v televizi, přebírají to od ČTK ostatní denníky včetně bulváru
10. Z pana Pavla Poljanského je rázem hvězda první velikosti a MISTR SVĚTA.
Takže jak je vidět, chce to mít jen dobrá známé. Jak by se pak muselo psát o opravdových sportovcích kteří opravdu jdou za svým snem a dokonce při tom dokázali, že něco umí.
Neni to tak jak to vypada (kiki - Mail - WWW) Vloženo 07.03.2007, 11:10:40
no on pan poljansky je demagog - je vice v mediich než ve vodě. Nidko - jej nikde nevidel neco přeplavat a neco vyhrat. doporucuji precist tiskove prohlaseni zimnich a dalkovych plavcu: http://www.zimni-plavani.info//DesktopDefault.aspx?tabid=116
ti, co se pohybuji u vody vi, jak to s panem poljanskym je . Prominte, ze vam beru o nem iluze, ale je to clovek, ktery nevyklada pravdu
(teo - Mail - WWW) Vloženo 07.03.2007, 11:58:18
To jsem posílal v roce 2005 do místních novi - před jeho údajnou cestou do Ruska - kde jak on tvrdi vyhral dvojansobneho mistra světa. Neotiskli mi to - nevim proc asi nemam takove znamosti jako pan poljansky. Můj prispevek z roku 2005:
Nedá mi nereagovat na váš článek a na rozhlasová a televizní vysílání stejného zaměření.
Poslední dobou se v médiích stále častěji objevuje Mistr Poljanský. Kdo to je? Kde se vzal? "Slavný" pokračovatel , který se začíná přirovnávat k legendárnímu Venclovskému.
Zajímal jsem se o tohoto člověka v rámci případné spolupráce s naší firmou, která se orientuje na export - import, zejména se zeměmi bývalé SSSR. Dlouho jsem se snažil kontaktovat jej na bazéně (Bečva byla zamrzlá - kde jinde mohl trénovat). Bohužel se mi jej nepodařilo kontaktovat. Zaměstnanci bazénu při dotazu na pana Poljanského se jen potutelně usmívali a nechtěli nic komentovat. Nechápal jsem. Až jednou jsem měl to štěstí, že jsem jej zastihl na tréninku ploutvového plavání a pochopil jsem. Při tréninku jej předjížděli malé děti a jeho plavecký styl nebudu raději komentovat (i když uznávám, že i styl Franty Venclovského nebyl dokonalý). Od té doby jsem jej na bazéně ještě potkal a to zejména v páře nebo posedávat u bazénu. Mám dojem, že tento člověk je častěji v médiích než ve vodě a víc namluví, než naplave. Jsem rád, že naše firma neinvestovala peníze na jeho sponzorování. Při pátrání po tom, kdo to je, jsem nenašel ani jednu výsledkovou listinu ze závodů, kterých by se zúčastnil.
Tolik co bylo pred dvema lety. Od te doby byl pan Poljanski ve vice mediich, dostal udajne volny vstup do vsech zarizeni mesta, ale jaksi jeho vysledky se viditelne nezlepsili
k prispevku "pavel poljansky" (jo - Mail - WWW) Vloženo 08.03.2007, 08:05:10
k postupu, jak se stát mediální hvězdou je třeba připsat, že mnoho článků si musí člověk sám zaplatit a musí neustále obíhat redakce a valit klíny do hlavy.
když máte výdrž a vtěrnou povahu a přesvědčovací schopnosti tak se dostaví výsledek.
ve vyčtu tisku chybí ještě např. halo noviny a bulvar spy - kde se dozvite i o jeho vynikajícich sexualnich schopnostech a výkonech :O)
A když člověka poznáte osobně, zjistíte, že trpí nějakou formou exhibicionismu či narcisismu.
Prohlašuji, (@Teo ;) - Mail - WWW) Vloženo 08.03.2007, 09:03:45
že komentář pod nickem "teo" jsem nepsal, pana P.P. neznám, nikdy jsem o něm nic neslyšel a kromě tohoto spotu ani nečetl. Je-li mediální hvězdou, dobře mu tak! ;)
Hezké dopoledne :)) (letinka - Mail - WWW) Vloženo 08.03.2007, 11:16:08
Všem moc díky za názory a komentáře.:))
Co se týká pana Polanského, osobně ho neznám, nevím nic o jeho osobních nebo plaveckých kvalitách či nekvalitách. O tom, že prodal byt, aby měl dostatek prostředků na přeplavání jezera jsem četla v nebulvárním tisku (tedy pokud tady nějaký takový vůbec ještě existuje) a slyšela ve zprávách. Samozřejmě, že nevím kde je pravda, vše může být i vymyšlená báchorka. Nicméně o tom se tu nikdo z komentujících nezmínil a nikdo ani nepřinesl důkaz, že mediálně prezentované je jinak.
V článku nebyla žádná zmínka o tom, že je pan Polanský mistr, že je lepší plavec než jiní, že trénuje víc než ostatní či snad že si za své sportovní výkony zaslouží medaile či mezinárodní uznání. V podstatě pro mne není V POPISOVANÉ SOUVISLOSTI ani důležité, jestli pan Polanský plave rychleji než dvouletá dcera mojí sousedky či ne. Byl to jen namátkou vybraný příklad toho, co lidé udělají pro své sny.
Je pochopitelně možné, že jsem si nevybrala z tisku pravdivou informaci a celá věc je ve skutečnosti jiná. Dnes je ostatně již velmi složité oddělit v médiích informační zrno od plev. Ale protože znám dost lidí, kteří dokáží pro své sny udělat mnohé, nepřišlo mi sdělené tak neuvěřitelné.
Protože pana Polanského neznám, opravdu nejsem schopná ani ochotná diskutovat o jeho osobnostních či sportovních kvalitách. Rovněž je mi lhostejné, zda má potřebu se mediálně neoprávněně zviditelňovat či nikoli, protože o tom můj spot nebyl. Nicméně pochopitelně by bylo velmi nesprávné a nepříjemné držet palce někomu, kdo v konkrétním případě jen rozšířil mediální lež. :(
Pokud tedy má někdo důkazy, že konkrétně uveřejněná informace s "prodaným bytem" je lež, uvítám jejich předložení, abychom si my nezaujatí, mohli udělat vlastní, méně pokřivený pohled.
Díky
Krásný den (Kiki - Mail - WWW) Vloženo 09.03.2007, 22:15:52
Je mi líto, že jsme vám vzali iluze, ale pan poljanský je učebnicový příklad člověka trpícího narcisismem (doporučuji prostudovat zaklady psychologie). V mediích o něm vyšlo snad více než o jakemkoli spotrovci u nás. Dokazovat, že není pravda, co o sobě říká je jednoduchá - žádná důvěryhodná osoba NIKDY neviděla žádné výsledky, o kterých hovoří. Samozřejmé je, že pokud neznáte souvislosti je težké vám vše popsat v tak krátkém sdělení.
O tom, zda prodal byt nebo ne nemám žadne informace, jen vim, že svůj byt pronajímal. Ve článku ze 13.6.2006 na www.bruntalsko24.cz bylo psano ,že si nedávno "koupil pozemek v Karlovicich" - to v době, kdy v jinych novinach psal, ze bydli v sokolovně, protože pronajal byt.
Pan poljanský se rád chlubí(a to i v tisku) i tím, že své tělo propůjčil k natáčení choulostivých scén. Myslím, že pornoherci nejsou takoví chudáčci - nebo snad jej k tomu donutila bída? Ne vše je jen jeho předvádění se a narcisismus.
Tech nesrovnalosti by bylo vice, ale o to nejde.
Nejde snad ani o pana poljanského. Myslím, že je na celé věci nejsmutnější přístup novinářů seriozních novin a zejména čtk, že vydají neověřené zprávy.
neni velkych cilu je jen malych lidi (pavel poljansky - Mail - WWW) Vloženo 26.03.2007, 15:16:36
Docela mne bavi kdyz mohu nahlednout tu a tam na ty maly a neschopny kteri se nezmohou na vic nez jen na mou kritiku.Na kazdem sprochgu pravdy trochu.V Brne jsem na zavodech byl a je pravdou ze jsem se nezucastnil a ani nezucastnim,opravdu by bylo pod mou dustojnost stoupnout si do rady s temito jedinci,proto jsem se po zaplaceni starovneho raci obratil a sel pryc,podotykam ze startovne jsem platil z litosti nad stavem zucastnivsich se tech zavodu,verim ze je tech 70kc vytrhne a koupi si neco kouzelneho na sebe,neco co jim dovoli nazyvat se lidmi,ona zavist to je spatna vec a bere cloveku nejen dustojnost ale i lidkou tvar.Vse co podnikam podnikam na vlastyni naklady,az se dockam podpory mych kritiku aspon v te financni sfere tak si jich terba take zacnu vazit.A misto o 70kc se snimi zacnu delit o svoje akce,mimoto naklady dosahly astronomicke castky take proto ze projim 15000kc mesicne.A jinak zdravim z TITICACA S POZDRAVEM VAS FATOMAS...
velké cíle (jolča - Mail - WWW) Vloženo 02.04.2007, 15:02:07
nevím, kdo Poljanský je, ale nechápu logiku, když někam přijede na závody, že zaplatí a jde potom pryč. Tak proč tam leze?? Potom si stěžuje, že vše podniká na vlastní náklady a chce od kritiků finanční podporu, aby si jich vážil, přitom sám rozhazuje zbytečně peníze na startovném. Nechápu. Nerozumím.
A co proboha jí, že projí 15000? To mám na celý měsíc pro celou rodinu a z toho platím i nájem a vše ostatní.
Prožrat zhruba 500 denně??? To asi není na tom tak špatně. to se mu jezdí na cesty po světě. Hochu, kdyby jsi se staral o rodinu a ne o sebe, to by jsi se musel jinak otáčet a nejezdil si na výlety. Kdyby jsi dal peníze na nějakou charitu, tak by jsi udělal líp a neměl by jsi žádné kritiky.
Závěrečný pozdrav Fantomas nesvědčí moc o vysokém IQ.
(JanS - Mail - WWW) Vloženo 03.04.2007, 19:59:24
Podle několik minut starých informací z Událostí v regionu se prý dnes P.P. podařilo jezero přeplavat. Uvěřit si tuto informaci se mi ale zatím ještě nikde nepodařilo.
příhodný citát (Renača - Mail - WWW) Vloženo 03.04.2007, 20:20:57
Mnozí si dělají živobytí z klamu a falešných zázraků, kterými podvádějí hloupé davy.
Slepá nevědomost nás přivádí na scestí. Bídní smrtelnící: Otevřete oči!
Leonardo da Vinci
Tomu se neda verit (Palooka - Mail - WWW) Vloženo 03.04.2007, 20:46:19
Tomu prepluti se neda verit. Nemel tam nikoho, kdo by to mohl objektivne potvrdit. Jel tam naprosto sam a dokumentovat to pry meli domorodi indiani. Ten clovek neuplave ani pul kilometru v kuse ve vyhrivanem bazenu, natoz desitky kilometru ve vode o 11 stupnich. Umi jen dokonale oblbnout stado.
Fantomasovi :o) (kiki - Mail - WWW) Vloženo 04.04.2007, 11:57:16
Nic ve zlým, ale když jsi na Titicaca, tak jak to, že píšeš na web? vždyť píšeš, že nemáš kde bydlet a na to aby jsi si prohlížel internet v cizině máš?? Pokud jsem slyšela, tak tvé vzdělání nic moc a jazyky neumíš - jak se tedy domlouváš? kdo ví, jestli jsi vůbec odjel, natož aby jsi něco přeplaval - na své rádoby výkony nemáš jediného věrohodného svědka, ale na to jak nic neumíš prý celý přerovský bazén.
Hezké odpoledne :) (letinka - Mail - WWW) Vloženo 04.04.2007, 16:21:55
Ráda bych upozornila Kiki, Renaču, Jolču, jo, mudr a tea, že u komentářů vidím IP adresu, takže už pár dní čekám, kdy si uvědomí, že je nesmírně směšné schovávat se za různé identity a chrlit "zaručené" zprávy o druhých lidech. Člověče je mi Vás vážně líto. Bez ohledu na to, jaký je pan Poljanský ve skutečnosti, Vy musíte být prožraný nenávistí, záští či závistí až do hloubi duše. Příliš intelektu jste taky neprokázal, pokud jste se domníval, že různé nicky stačí k tomu, aby nebylo poznat, že všechny komentáře jdou z jediného počítače. Upřímně Vám držím palce, abyste se vzpamatoval a svou energii věnoval něčemu užitečnějšímu.
IP adresa (mudr - Mail - WWW) Vloženo 07.04.2007, 13:10:02
mne by treba teda zajimalo, z jaky IP adresy psal udajny pan Poljansky, at si muzeme udelat obrazek, jestli to bylo z ciziny nevo z tudma. prosim prosim.
Poljansky IP (Palooka - Mail - WWW) Vloženo 07.04.2007, 20:21:57
Souhlasim, aspon zminka, nebo prvni oktet bohate staci. plosim plosim :-)))
ip idresa (zirafka - Mail - WWW) Vloženo 07.04.2007, 22:33:55
proboha lidi, k cemu vam to bude? snazite se nekomu dokazat, ze si nezaslouzi pozornost medii, ale pritom kricite po novych a novych zpravach o nem...
Poljanský (mionka - Mail - WWW) Vloženo 09.04.2007, 17:56:50
To,že je pan Poljanský lhář ,to pochopí všichni lidé,kteří umí plavat a trošku se zamyslí jak může člověk,který netrénuje být dálkovým plavcem .Nejhorší na tom všem je to ,že jako matka dvou dětí,které od malička vedu ke sportu ,zhodou okolností k plavání,se mě moje děti ptají proč mají trénovat dvakrát denně,aby něco dokázaly,proč musí splňovat určité limity,aby se mohly zůčastnit závodů ?Proč mít u závodů rozhodčí?No a tak vlastně mají moje děti pravdu ,stačí když naučíme naše děti dobře lhát a psát do novin nepodložené nesmysli.Je to smutné co takový nemocný člověk jako je pan Poljanský umí rozpoutat a doufám,že takových příkladů pro moje děti bude co nejmíň.
Inu... (@Teo ;) - Mail - WWW) Vloženo 11.04.2007, 22:42:21
http://ateo.cz/frame/phpgal/pict//original//4.1120.jpg
Tak nevím, ale proslýchá se, že pan primátor není v Nepálu, nýbrž ve Švýcarech, kde se léčí z jakési závislosti. Ale třeba jde jen o pomluvu... :)
Sen alebo túžba? (aussie - Mail - WWW) Vloženo 25.04.2007, 11:53:18
Čo sa stane keď sa nám náš sen splní?
Príde ďaľší sen?
Alebo si ten nový sen nájdeme sami v našom vnútri?
Aký je rozdiel medzi snom a túžbou?
Može sa túžba stať snom?
Túžim po ženách (ach, aké primitívne) a veľmi často sa mi o nich sníva. Istá časť tela tým snom počas spánku skutočne žije.
Túžim cestovať a aj cestujem. Je jedno kam. Vždy sa pritom cítim ako vo sne. Ale nemám žiadne nočné sny o cestovaní.
Túžim po láske a nehe. Ako by mal ten moj sen vyzerať?
Túžim po úsmeve. Hoc aj od starenky.
Túžim po priateľstve. Bez vypočítavosti.
Túžim po dobrom českom pive. :-)
Muj Kámoš (Carmendez - Mail - WWW) Vloženo 11.05.2007, 17:24:59
Pavle tady Car z Želatovic Hej kdy zase pojedem do Zlína Na Ačko :D zastav se někdy v brzké době kámo
(Carmendez - Mail - WWW) Vloženo 11.05.2007, 17:50:19
Nechci Vam do Toho Kecat ale Pavla znám od nás z vesnice než se odstěhoval pamatuju jak začal Trénovat ze svojím bráchou a začal na sobě pracovat to že ho neznate nevadí přece člověk nemuže znát každeho medaile sem viděl a fotky z Ruska taky a jak ho potkam věřím že mě ukaže i ostatní on nemá duvod lhát.znám ho moc dobře a vždy drží své slovo a nás z Želatovic 3km od Přerova nikdy nás nenechal v pruseru.za toho kluka strčím ruku do ohně pekelné
Poljanský (Allik - Mail - WWW) Vloženo 02.01.2008, 15:00:31
Dělám jak dálkové, tak zimní plavání, to první čistě průměrně a to druhé sem tam a trochu. nicménně k tomu, proč tady pan POljanský vzbuzuje takové emoce. je to asi dva roky zpátky, možná tři, zaútočil na dálkové plavce na jejich stránkách nenávistnými příspěvky, kterými urážel jejich výkony, vlastně všechno, co se českého dálkového plavání týká. psal věci typu, že u nás na něj nikdo nemá a vychvaloval a vyvyšoval své milované Rusko. Přitom je pravda, že ho nikdo nikdy neviděl nikde plavat.
chápu, že tenhle článek nebyl o něm, že nezáleží na tom, jak rychle plave, jen na tom, aby si splnil svůj sen. fajn, i já mám v plavání své sny, a přesto, že jsou u nás mnohem a mnohem lepší plavci, než jsem já, neznamená to snad, že nemám právo si je splnit. ale POljanský je pro české plavce prostě potava natolik kontroverzní, že není divu, že vyvolala takovéto reakce.
Ani já neměla v plánu reagovat, dokud jsem si nepřečetla příspěvek pana POljanského osobně. velice se podobal tomu, co psával na dálkoplavecké stránky. Já se těch závodů v Brně účastníla, stejně jako každý rok, a zajímalo by mě, čím jsme póvl. čím je póvl třeba Rosťa Vítek, který má velké šance, že pojede na olympiádu. A ostatní, kteří mají rádi stejný sport, jakým se stále chlubí pan Poljanský?
POslední věc, kterou bych ráda napsala, se týká jeho výkonu na jezeře Titikaka. Uznávám, že uplavat 15 kilometrů v chladné vodě je výkon. ale až takový? mám za sebou závody na 20 kilometrů, které se plavaly ve vodě o teplotě 16 stupňů, nebo poloviční trať ve 14 stupních. zkusila jsem si i zimní plavání. a na jeho tolik opěvovaném výkonu opravdu nevidím nic výjmečného. máme spoustu jiných lidí hodných obdivu.
Ato je asi to, co většinu álkoplavců na pamnu Poljanském tak štve. že o těch lepších se nikde nikdo nedočte. zatímco o někom, kdo se dokáže dobře prezentovat a uráží je, se dočtou všude. proto dokáže vytočit, když u takhle popřejete štěstí:-)
JInak nic ve zlém:-) a hodně štěstí všem, kdo si chtějí plnit své sny. Alena
Tak vám nevím... (Jakub - Mail - WWW) Vloženo 31.01.2008, 14:52:53
... o tom pánovi kolují legendy, ale co jsem zatím viděl mě moc nepřesvědčilo:
http://spartak.hustej.net/
Myslím, že někdo, kdo se v zimním plavání orientuje, by se takto nechoval -- působí to na mě jako někdo, kdo si myslí, že vydržet 65 minut ve vodě o nulové teplotě (mimochodem, naměřili přes jeden stupeň a ne nulu -- a především jak a na čem!!!) nic není a že k tomu není zapotřebí ani žádné zvláštní přípravy... jen taková frajeřinka... nevím, nevím, zimnímu plavání se již nějakou dobu věnuji, ale takhle jednoduše bych si to tedy nepředstavoval a rozhodně bych se připravoval jinak než jen vypít předem litr horkého čaje -- mimochodem pěkný to nesmysl... :-)
... a jen pro zajímavost:
http://www.nei-report.cz...ticle=15
Přidání komentáře...
