Barevně do čista?
A co na druhý a třetí?
Žena si zálibně prohlíží lodičky v obchodě s obuví a volá domu svému partnerovi, že se zdržela, protože nakupuje jídlo. Prosí, aby dal zatím prát prádlo. Ale rozhodně každou barvu zvlášť, aby to nedopadlo jako posledně, kdy se prádlo obarvilo. Muž partnerce mile slíbí, že ho to ani nenapadne a okamžitě po skončení hovoru udělá pravý opak. Napěchuje pračku různobarevným prádlem a ťuk na spínací knoflík. Pak přichází velkolepý závěr! Dozvídáme se, že nějaký COSI color zvládne vyprat červenou a žlutou spolu s modrou tak, aby barvy zůstaly na svých místech a nepřeběhly na prádlo ostatní. Je jasné, že to je to nejlepší, co nás může v životě potkat! Uchová barvy a ještě spolehlivě zmizí všechna špína!
Nerada bych křivdila pracímu prostředku, ale řekla bych, že největší špínu v tomhle propagačním vyprávění se mu vyprat nepodařilo ani náhodou. Nejspíš proto, že není na tričku ani košili.
Když si na ten reklamní balast vzpomenu, nepřepadne mě vůbec chuť k nakupování. Jen k přemýšlení. Třeba o tom, jak moc je důležité mít kolem sebe lidi, kterým nemáme potřebu či chuť lhát o tom, že nás zdržel nákup jídla, když si radostně vybíráme boty. Lidi, kteří plní sliby, které nám dají a pokud nemají chuť je plnit, neslibují, ale umí říct, že by to chtěli udělat jinak.
Obyčejná lidská komunikace, jejíž barvy nejspíš zůstávají pořád zářivé a žádným praním nevyblednou. I bez použití COSI color!
Komentáře
Letinka je zpátky! Hurá! (Kobliha - Mail - WWW) Vloženo 18.05.2007, 11:43:30
Promiň, můj výkřik nesouvisí s Tvým článkem, ale nějak jsem měla tu potřebu.
Nepřemýšlej! (Medcin - Mail - WWW) Vloženo 18.05.2007, 12:34:26
Tomu, co si viděla se říká humor a nadsázka. Buď Ti to přijde humorné nebo ne, ale nepřemýšlej nad tím. Tobě podobní tvrdili, že reklama na Fidorku (když musíš, tak musíš) nabádá děti krást nebo že Tom & Jerry oslavují bezdůvodné násilí.
(JanS - Mail - WWW) Vloženo 18.05.2007, 12:56:52
Ač je článek o něčem jiném, mě po přečtení potěšila jiná věc. Ačkoli je ona reklama docela podrobně popsána, já si ji vůbec nevybavuju, což znamená, že má snaha o silnou selekci toho, co si k sobě z televize pustím, je asi úspěšná.
(JanS - Mail - WWW) Vloženo 18.05.2007, 12:57:13
Ač je článek o něčem jiném, mě po přečtení potěšila jiná věc. Ačkoli je ona reklama docela podrobně popsána, já si ji vůbec nevybavuju, což znamená, že má snaha o silnou selekci toho, co si k sobě z televize pustím, je asi úspěšná.
Omlouvám se.. (JanS - Mail - WWW) Vloženo 18.05.2007, 13:01:42
Omlouvám se za duplicitní komentář, nějak jsem se tu nepohodl s capchou (ochranný kód proti spamu).
Hurá! Baterky jsou dobité! (Kráťa - Mail - WWW) Vloženo 18.05.2007, 13:09:43
Milá eL, jako byste nevěděla, že ze všeho nejdůležitější je zatloukat a co oči nevidí, srdce nebolí!
Podle mého názoru se nám autoři zmíněné reklamy snažili sdělit, že se v zatloukání mají lidé procvičovat už od nejjednodušších věcí, aby je u těch složitějších nikdo nenachytal "na švestkách". Přece na sebe nevyžvaní například jednu obyčejnou, příležitostnou nevěru jenom proto, že nebyli dobře procvičeni ...
Letíí je zpátky (jrel - Mail - WWW) Vloženo 18.05.2007, 14:02:15
Letinko, mé srdce plesá, že si zase může přečíst pár tvých milých písmenek. Nic proti, ale ten pán v té reklamě rozhodně nevypadal tak duchaplně, aby rozeznal pračku od mikrovlnky, takže si opravdu nemyslím, že by byl schopen vybrat ten úplně nejlepší prací prášek.
Pokud jde o článek, ty se na to nedíváš objektivně. V obchodě, kde ona paní byla mohli klidně prodávat i potraviny a boty byly jen jako bonus, dále je možné, že chudák pán byl barvoslepý, popřípadě idiot, který na první pohled nepozná červenou od žluté.Ovšem pořád zůstává otázka, co je vlastně objektivní, takže celý můj komentář tím ztrácí význam. Hezký den
(ringo - Mail - WWW) Vloženo 18.05.2007, 14:15:41
Reklamu patrně vymýšlela zapálená studentka genderistiky ;).
Dáma sice zjištně lže, ale na druhou stranu mužský vzdor je velmi silný. Skoro jako Homolka, který se sice musí každé ráno holit, ale Tupou žiletkou, rozumíš!
(Roj - Mail - WWW) Vloženo 18.05.2007, 21:14:18
Ja si dokonce ani nedovedu prectavit, jak bych to pradlo strcil do pracky kazdou barvu vzlast... holt su jen chlap :-)
(Birkov - Mail - WWW) Vloženo 18.05.2007, 22:05:03
Mě ta reklama taky nejde na mozek. Jsem asi holt jiný (kdo nejni ať hodí kamanem). Často když vidím nějakou opravdu přihlouplou reklamu, tak si říkám, jak tohle mohl někdo vymyslet.
přesně tak (video - Mail - WWW) Vloženo 19.05.2007, 00:59:56
Taky jsem měl pocit, že takový vztah není něco, co by mělo být glorifikováno. Ale asi tak snaží cílit na lidi, kteří se tak chovají. Není to hloupá reklama, jen zase odkrývá o společnosti to, co se některým z nás nelíbí - a je myslím dobře, že se nám to nelíbí.
přesně tak (video - Mail - WWW) Vloženo 19.05.2007, 01:00:42
Taky jsem měl pocit, že takový vztah není něco, co by mělo být glorifikováno. Ale asi tak snaží cílit na lidi, kteří se tak chovají. Není to hloupá reklama, jen zase odkrývá o společnosti to, co se některým z nás nelíbí - a je myslím dobře, že se nám to nelíbí.
Lekce z reklamštiny (@Teo - Mail - WWW) Vloženo 19.05.2007, 08:14:05
Přátelé, v reklamě se strašně lže. Ale strááášně. Mně můžete věřit, nevidím to prvně...
radši nezatloukat (marek - Mail - WWW) Vloženo 19.05.2007, 08:19:55
výjimečně nesouhlasím s Kráťou (je to nadsázka, vím). Zatloukání je nebezpečné tím, že člověk si může zvyknout zatloukat i sám sobě a nerozliší, že mu to brání být upřímný sám k sobě. A zatloukat u brány nebeské…?? to je cesta přímo do pekla!! ;-).
Uznávám ale že hra na zatloukání ve vztazích fungovat může – když druhá strana musí také zatloukat, že všechno už dávno ví.. :-)
(marek - Mail - WWW) Vloženo 19.05.2007, 08:23:59
a není podle mě úplně pravda, že co oči nevidí... srdce může bolet první... když opravdu někoho dobře znáte..
To Jans: (Ossis - Mail - WWW) Vloženo 19.05.2007, 15:37:26
Být tebou, nebyl bych tak odvážný s tvrzením co se týče té selekce. IMHO totiž reklama působí hlavně na podvědomí viz. trik s reklamou ve mezi políčky ve filmu, který je zakázán.
(Kyklop - Mail - WWW) Vloženo 19.05.2007, 21:05:08
Reklamy v TV ihned přepnu, v rádiu přeladím, reklamní letáky ze schránky končí v koši, na internetové reklamy neklikám - a mám klid.
Paradoxní trošku je, že s Rybou si ale sami platíme reklamní bannery, ale myslím, že jsou vkusné a s mírou :-)
Marku, není to nadsázka, (Kráťa - Mail - WWW) Vloženo 19.05.2007, 22:41:08
je to mnoha generacemi ověřené nejlepší řešení!
A k tomu ostatnímu, co píšete:
1) Zatloukat sám sobě? No to je přece ze všeho nejdůležitější. O mnoho důležitější, než zatloukat ostatním.
2) Že hra na zatloukání fungovat může, když druhá strana MUSÍ také zatloukat? Hra funguje i bez zatloukání druhé strany. Ta zatloukat nemusí, ale MŮŽE - hra se tak zpravidla stává příjemnější.
P.S. Nemáte v první větě nějak špatně slovosled nebo něco? Vyznívá, jako byste jindy se mnou souhlasil. To bych Vám nedoporučoval. Je to obecně nežádoucí a mohlo by to pro Vás mít nějaké nepříjemné následky.
Být Vámi, raději bych se ke mně nehlásil ...
To Ossis (JanS - Mail - WWW) Vloženo 19.05.2007, 22:55:28
Vím, že nikdy nemůžu zabránit na 100% ovlivnění podvědomí. Přecijen je podvědomí ta součást nás, kterou máme, ale nemáme jedinou šanci ji ovlivnit(což mě občas děsí).
Nakolik si ale pustíme reklamu (a vůbec televizi) k tělu ale ovlivnit lze a mě se ten vliv snad daří držet uspokojivě nízko. Už ale jen za to, že jsem za posledních více jak 8 dní žádnou TV reklamu neviděl, nebo že v minulosti jsem byl s neznalostí účasníků reality show za neandrtálce (Richardova skupina se nepočítala), jsem rád a sám se sebou v tomto ohledu spokojen.
Kráťo: se slovosledem (marek - Mail - WWW) Vloženo 20.05.2007, 09:30:21
sice problémy mívám, ale jestli jste to takhle pochopil, tak to bylo správně.
Myslím, že zatloukání je sice ověřené generacemi .. kvůli všem možným lidským neřestem.. ale já bych to prostě nedoporučoval jako nějaký cíl, metu, normu… Se zatloukáním se můžu dobře pohybovat po zemi, spíš při zemi, ale néé výš! Dr. Plzák sice tvrdil zatloukat, zatloukat, zatloukat…..já myslím, že jednou by stačilo a pak se snad hned přiznat.
(Lžu, ano. Nebo neříkám celou pravdu, detaily, tvářím, že jsem si naprosto jistý, přitom tomu tak není – to všechno ale padá v momentě kdy se druhá strana projeví tak, že je schopná pochopit víc…v tom momentě dál zatloukat prostě NE a NE a NE!!)
Tak znovu... (@Teo - Mail - WWW) Vloženo 20.05.2007, 13:08:03
"Lež je lepší než pravda. Umřelo kvůli ní mnohem méně lidí."
autor citátu: Joseph Fouché (člen Konventu za Jakobínů - hlasoval pro popravu Ludvíka XVI, později prosadil popravu Robespiéra, ministr policie Ludvíka XVIII, Napoleona a znovu Ludvíka XVIII poté, kdy donutil Napoleona k abdikaci, umírá přirozenou smrtí ve vyhnanství v roce 1820. Kdyby nelhal a neintrikoval, byl by po zásluze popraven již v roce 1789.)
Marku, (Kráťa - Mail - WWW) Vloženo 20.05.2007, 16:39:32
ani netušíte, jak strašně jste se seknul! (Se zatloukáním se můžu dobře pohybovat po zemi, spíš při zemi, ale néé výš!)
Přes půl roku jsem úspěšně zatloukal, že si dělám piloťák. A úspěšně jsem se pohyboval docela vysoko nad zemí. Potom jsem dospěl k názoru, že pořízení vlastního éra a pravidelné chození na letiště by se zatloukalo docela pracně, tak jsem činnost nenápadně odtloukl (jo, povedlo se mi to docela dobře, nepředpokládám, že by žena teď zatloukala, že to věděla).
No a jen jsem to zlegalizoval, tak bum - pozemní nehoda se tomu říká. I po zemi se mi teď pohybuje docela špatně...
(Slovíčka jsou docela parchanti, že? Vy něco napíšete, a oni Vás za to hned chytnou!)
Ale pánové: (marek - Mail - WWW) Vloženo 20.05.2007, 21:58:37
Pravda či lež přece jako neoddělitelné siamské sestřičky patřily vždy k sobě - bez jedné by druhé nebylo. (autor @Teem zmíněného evidentně subjektivně ovlivněného citátu se navíc mýlil i v druhé větě – kvůli klamu umírá a zemřelo mnoho a mnoho lidí, ne po pravdu! – neplést prosím se lží předváděnou v kabátu pravdy!!).
Kráťo, Kráťo, psal jste, že s Vámi nemám souhlasit, tak já si to vybírám teď a nesouhlasím. Až budu chtít dělat něco šíleného, budu to raději a určitě bezpečněji dělat s alespoň psychickou podporou lidí, kterým věřím a kteří snad ještě pořád věří mně. A když nastane průšvih je lepší mít pevné nervy, krytá záda, čisté svědomí a vědět, že na to nejsem sám!!
teď koukám, proč sem vlastně píšu takové jasné věci… ;-)
Marku, Marku ... (Kráťa - Mail - WWW) Vloženo 20.05.2007, 22:24:04
...cituji:"... a kteří snad ještě pořád věří mně."
Copak? Že byste neměl jistotu? To je divné. To se Vám totiž může stát jedině v případě, že jste špatný "zatloukač"!
A krytí zad Vám přece zajistí správně zvolená pojišťovna! Jen si nesmíte vybrat tu s rakovinou.
(jh11 - Mail - WWW) Vloženo 20.05.2007, 22:55:00
Každé zbytečné slovo je zbytečné.
V závěru článku jsi si milá Le.
odpověděla sama.
Sledování televize
je pouze pro silné povahy.
Sledování reklam
obzvláště.
Tak mě napadlo: (Kráťa - Mail - WWW) Vloženo 30.05.2007, 23:51:50
Co když si Letinka a následně i my (díky jejímu ovlivnění) tu reklamu špatně vykládáme? Co když té dámě křivdíme? Co když chtěla původně říci:"Přijdu později, protože jsem se zasekla v prodejně s potravinami, což mě velmi zdrželo a proto jsem se až teď dostala do prodejny s obuví!" A protože vysílací čas je drahý, tak její řeč režisér proškrtával a proškrtával, až z ní zbylo to, co známe.
Hezké dopoledne a díky všem za komentáře :) (letinka - Mail - WWW) Vloženo 01.06.2007, 10:54:27
Kobliho jsi moc a moc milá!! Nejsem ztracená, jen jsem dostala přidáno - práci (moc a moc zajímavou) a monitoru a klávesnici se snažím ve volnu vyhýbat, protože od něj celé dny nevstávám. A navíc, krásně svítí sluníčko. :)
Medcine pravdu díš. Humor a nadsázka mají tisíce podob a je jen otázkou, zda se nám trefí do noty. Co se "nepřemýšlej" týká, s tím už souhlasit rozhodně nemůžu. Souhlasím plně s Descartem a domnívám se, že všechny základní problémy vychází právě z toho, že mnohé přijímáme bez přemýšlení tak, jak nám to někdo naservíruje. :)
JaneS není třeba omluv,taky se mi občas zadaří se opakovat.:))) Selekce je třeba a bohužel ne každý to umí. Ostatně občas je docela dřina oddělit zrno od plev.
Video vidím to stejně. Myslím, že by si reklamaní agentury mohly namáhat víc hlavy. Poslední dobou mám pocit, že většina reklam říká jen - tolik budete chtít náš výrobek, že si ho budete muset ukrást, vylhat, atd. Nehledě na to, že se mi nelíbí, když je lidem prezentováno, že jakákoliv věc stojí za to, aby kvůli ní podvedli kamaráda, okradli sousedku, lhali partnerovi atd. Nebudu kvůli tomu demonstrovat ani psát ministrům, nezačnu držet hladovku, všichni víme, že se podobné věci dějí. Ale prezentovat je jako cosi co by se mělo stát "standardem" mi připadá zbytečné. Navíc mnoho lidí (jak např. nahoře uvedl Medcin) nepřemýšlí a pak, aniž by si to uvědomovali, vryje se jim do podvědomí nějaký obraz, který se může stát součástí stereotypů (jak připomenul částečně ve svém komentáři i Ossis).
Marku mám velmi podobný pohled na věc. :) Navíc se domnívám, že je jen velmi málo situací kvůli kterým by člověk měl nebo musel svým blízkým lhát. To snad radši vyměnit partnera, pokud mám potřebu se kroutit kvůli "zdržení v obchodě s obuví". Ale možná je to jen tím, že lžu bytostně nerada, neumím to a nebaví mě stres, že něco praskne. Myslím, že je skvělý pocit, že můžu věci říkat na rovinu a že je na rovinu slyším. To vše při vědomí, že jsou určité myšlenky, které jsou soukromým vlastnictvím partnera a je to tak v naprostém pořádku.
Tedy Kráťo :), víte přece velmi dobře, že s Vámi nebudu souhlasit. Jsou nepochybně situace, kdy není vhodné říkat pravdu nebo její část, nicméně si pořád myslím, že by měly být v menšině. Navíc, jen málokdy se věci, o kterých mlžíme, týkají výhradně nás. Nehledě na to, že pokud rozhodujeme i o životech druhých lidí, zaslouží si aspoň o tom vědět, zvlášť pokud při nás stojí v mizériích. Však víte ;)
jrel :))
hele ringo a jak víš, že dáma nelže ze vzdoru první?
Roji všimla jsem si výrazného mimoděku! Upozornils na to, že umíš dát do pračky prádlo (i když odlišných barev dohromady), to se cení!!! Ostatně bejt chlap je určitě minimálně stejně super jako být holka.
Birkove taky mě to zamrzí, protože je i spousta povedených reklam. Líbily se mi některé na Hornbach například.
Teo myslím, že podobných příkladů pro a proti lhaní bychom našli v celé lidské historii miliony. Takže jde skutečně jen o osobní prioritu a výběr. Já tvrdím,že lež má krátké nohy a je zpravidla lepší velký bugr při přiznání než ztratit důvěru. Řekla bych, že pokud je něco těžké získat zpátky, je to právě důvěra.
jh11 to ti povím! :)
Možné je všechno Kráťo, přece jen my holky máme tendence být upovídané a podstatnou informaci zahrabat do spousty komunikačního balastu (převzato od @Tea).
Omlouvám se MOC za příšerné prodlevy s odpovídáním. Díky a mějte se moc hezky :)
Šmarjá já zapomněla na Kyklopa :( (letinka - Mail - WWW) Vloženo 01.06.2007, 10:56:27
Tedy to je trestuhodné. Reklamní bannery máte pěkné, stejně jako stránky. Jenže z nich dýchá láska k tomu co děláte a co Vás baví, takže si člověk ani nepřipadá jako pod reklamní masírkou. Pozdrav tvým dámám.
to není ono (Alex - Mail - WWW) Vloženo 20.07.2007, 22:11:02
Já bych spíš chtěla vidět toho chlapa, který bez keců řekne, jasně zlato, já vyperu...no problema. Nechci všechny kluky odsuzovat, ale prostě takhle to funguje málokdy.
(ježečka - Mail - WWW) Vloženo 25.09.2007, 07:46:14
Krásně píšete. Reklamy jsou jen reklamy - prostě trh, ten je neúprosný. Celkem dobrý reklamy teď frčí v podobě krásného mladého pána, který si hraje se psem a člověk by čekal reklamu na psí žrádlo a ona je to reklama na žvýkačky! Viděla jste. Také je supr - jak nemůže mladá umýt pekáč od kuřete - čím ho umeje jakým práškem - příjde tchýně a kůrkou chleba ho nádherně "umeje" - no když už se i u reklamy můžeme od zasmát - není to fajn?
ajoj a další krásné psaní - ježečka
Přidání komentáře...
